byte från AGP>PCIe <<|Crossfire?

Permalänk
Medlem

byte från AGP>PCIe <<|Crossfire?

tjenixen!

jag tänkte uppgradera min kära dator.. med en ny processor (har en AMD sempron 1,75 GHz) till en AMD atlon 64 2x 2,6 GHz för en rimlig peng

Men då behöver jag ju ett nytt moderkort som har socket AM2 så jag hittade detta MSI K9A PLATINUM AM2 e lite kåt på de

Men det moderkortet har bara PCIe (PCI-express) slotar till grafikkortet och mitt ATI radeon 9800 pr0 har AGP slot =/

så ja tänkte köpa ett nytt grafikkort har absolut inga pengar så ja tar första bästa billiga kort Ca. pris 300 - 400
jag hittade GeCube Radeon X1550 Gamer Edition 256MB DDR2 TV-out DVI AVIVO RETAIL PCI Express på datorbutiken.com ja undrar nu om de är bättre/sämre än mitt 9800 pr0

crossfire fungerar det bara när man har likadana kort eller kan man bara ta några random?

Jag är Tacksam För seriösa svar.. 60d Ju1En

Visa signatur

Att modda en dator är som att ha samlag med en snygg flicka ;)

Permalänk
Medlem

Kör på två stycken X1550 du. Otrolig flaskhals för en 5200+ processor men det är dina pengar.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ouchbeck
Kör på två stycken X1550 du. Otrolig flaskhals för en 5200+ processor men det är dina pengar.

?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ouchbeck
Kör på två stycken X1550 du. Otrolig flaskhals för en 5200+ processor men det är dina pengar.

ja men ja ska köpa bättre sen... har bara inte pengar just nu. men ett X1550 är väll bättre än ett 9800 pr0?

Visa signatur

Att modda en dator är som att ha samlag med en snygg flicka ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ceta (Z)
ja men ja ska köpa bättre sen... har bara inte pengar just nu. men ett X1550 är väll bättre än ett 9800 pr0?

troligen inte då 9800pro var samma kort som 9800XT fast med låsta pipes och lägre klock (gick flasha upp pipsen på kortret så det blev som ett Xt) som var ett av dåtiden top of the line kort med högprestanda komponenter (nu snackar vi dåtidens mått... så inga kommentarer om det)

det du funderar på är ett lowend kort produserat med billiga lågprestanda komponenter för att kunna hålla ett lågt pris.

så troligenkommer du få unjefär samma prestande eller sämre med det kortet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Det r väl typ bättre å skaffa ett hyffsat singel kort istället för nått lågbugdet crap enligt mig!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
troligen inte då 9800pro var samma kort som 9800XT fast med låsta pipes och lägre klock (gick flasha upp pipsen på kortret så det blev som ett Xt) som var ett av dåtiden top of the line kort med högprestanda komponenter (nu snackar vi dåtidens mått... så inga kommentarer om det)

det du funderar på är ett lowend kort produserat med billiga lågprestanda komponenter för att kunna hålla ett lågt pris.

så troligenkommer du få unjefär samma prestande eller sämre med det kortet.

okej sämre prestanda vill man ju inte ha ... får väll kolla nu efter jul hur mycket pengar man har fått kanske har råd med något dyrare

men vilket kort skulle du rekomendera då... ? (ett budget kort) pris 300 - 500 kr

Visa signatur

Att modda en dator är som att ha samlag med en snygg flicka ;)

Permalänk
Medlem

Spelar du något spel över huvud taget? Om du vill köra lite mer avancerade spel så kommer det knappast fungera med ett 500 kronors kort tyvärr. Finns knappast något kort i den prisklassen som man kan rekommendera. Om du kan lägga ut lite mer pengar så är det här att föredra

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336597

Men egentligen skulle du spara dina pengar o fixa ett Nvidia 8600 för ca 900 Kr. Finns mycket begagnade kort kort annars.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Köp åtminstone ett 2400PRO

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Spelar du något spel över huvud taget? Om du vill köra lite mer avancerade spel så kommer det knappast fungera med ett 500 kronors kort tyvärr. Finns knappast något kort i den prisklassen som man kan rekommendera. Om du kan lägga ut lite mer pengar så är det här att föredra

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336597

Men egentligen skulle du spara dina pengar o fixa ett Nvidia 8600 för ca 900 Kr. Finns mycket begagnade kort kort annars.

owkej, jag spelar cs wc3 å andra kuliga spel... men de var när ja skulle spela nfs prostreet å de laggade, de gick ju å spela men NEJ de e inte kul när det hackar... å min processor e ju inte den bässta så ja ville egentligan bara byta den... men de gick ju inte för att alla slottar på MoBo:et e ju bytta...

Visa signatur

Att modda en dator är som att ha samlag med en snygg flicka ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
troligen inte då 9800pro var samma kort som 9800XT fast med låsta pipes och lägre klock (gick flasha upp pipsen på kortret så det blev som ett Xt) som var ett av dåtiden top of the line kort med högprestanda komponenter (nu snackar vi dåtidens mått... så inga kommentarer om det)

det du funderar på är ett lowend kort produserat med billiga lågprestanda komponenter för att kunna hålla ett lågt pris.

så troligenkommer du få unjefär samma prestande eller sämre med det kortet.

9800pro hade inga låsta pipes, 9800xt var bara ett överklockat 9800pro.
Du tänker nog på 6800 serien.

ONTOPIC: Finns inget grafikkort för 300 kronor som är värt att ens kalla grafikkort.

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk
Medlem

nfs prostreet? med 9800?? hohohoh hurru grabben, du behöver starka grejer för prostreet... om du kan skrapa ihop några extra kronor så rekommenderar jag varmt ett 8800GT, fast om du dissar Prostreet så kan du ju ta nåt runt 700 kr eller nåt som inte är ett skvatt prisvärt.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
nfs prostreet? med 9800?? hohohoh hurru grabben, du behöver starka grejer för prostreet... om du kan skrapa ihop några extra kronor så rekommenderar jag varmt ett 8800GT, fast om du dissar Prostreet så kan du ju ta nåt runt 700 kr eller nåt som inte är ett skvatt prisvärt.

näru! ja tänker inte dissa prostreet å heller inte CoD4 (villket 9800pro ska klara) min bror har ett Asus eXtreme N6600GT å då flyter prostreet iaf.. de är ju inte det bässta kortet på marknaden precis!
Får väll se hur långt pengarna räcker

Visa signatur

Att modda en dator är som att ha samlag med en snygg flicka ;)

Permalänk

vt inte hur detta är men tror det kan vara nått för dig ... dock något över budget

7900GS OC 801:-

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=BFG79GSOC...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows