Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Tipar på Motorstorm sjuk roligt racing spel.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Nu har jag bestämmt mig för att köpa en Tv till mig själv och ska använda den att spela för det mesta.

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=179331

Den tänker jag ta och om jag har förstått det rätt så måste jag ha en sån där HDMI kabel.

http://www.pixmania.com/se/se/554897/art/skymaster/hdmi-kabel...

Nån skillnad mellan den

http://www.pixmania.com/videospel-hdmi-kabel-premium/sese5441...

Och den?

Den andra var under kategorin ps3 tillbehör medans den första var under tv tillbehör

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

jag tipsar om LAIR igen.. (är det verkligen bara jag på hela forumet som skaffade?)

det är ju grymt, och draken tung och arg.

och Piyotama igen förstås.

recension: http://ps3.ign.com/articles/811/811965p1.html

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raikiri

Nån skillnad mellan den Och den?

viktigaste skillnaden är väll mest att den ena var slut.

(på dom kortare längderna är det ingen större idé att ha kablar med extraskärmning osv) här är billiga och bra btw: padawan.se

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jag tipsar om LAIR igen.. (är det verkligen bara jag på hela forumet som skaffade?)

Nedå har köpt det till min syster i julklapp.. det är hon som främst vill ha det, men jag tycker också att det verkar intressant så jag kommer nog också spela det.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

Hur är det med brända filmer, vet att brända spel ej funkar men hur är de med filmerna? Funkar dom? Sen så undrar jag om det går att föra över ex. nerladdade hd filmer till ps3s hdd och se dom på det viset? eller måste man se dom via skiva? Är ju ganska meningslöst och se bluray filmer på den om det inte funkar att fixa nerladdade eftersom det inte finns några svenska filmer med den regionskoden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torva
Hur är det med brända filmer, vet att brända spel ej funkar men hur är de med filmerna? Funkar dom? Sen så undrar jag om det går att föra över ex. nerladdade hd filmer till ps3s hdd och se dom på det viset? eller måste man se dom via skiva? Är ju ganska meningslöst och se bluray filmer på den om det inte funkar att fixa nerladdade eftersom det inte finns några svenska filmer med den regionskoden

Ja brända filmer fungerar.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

http://www.blu-raystats.com/
alla br filmer är inte regionslåsta

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

köpte sj från padawan 149 2 meter hdmi kabel ink frakt

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/1247871_l15/index.htm...

Vad tror ni om den TVn till PS3 och TV/Film. Eller rekomenderar någon något annat? Ska kosta runt 18k :-

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

viktigaste skillnaden är väll mest att den ena var slut.

Det var därför jag undra men fick reda på att det inte var någon skillnad så.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Lite information om Final Fantasy XIII / Versus XIII så man förstår vad spelet handlar om: http://dew87.gametrailers.com/gamepad/index.php?action=viewbl...

Permalänk

intressant läsning centura,men jag personligen tvekar lite fortfarande.
det verkar enligt mej fortfarande vara mer åt det där action hållet än "utforska värld-möta bossar-materia-levla gubbar-magisk/djup handling" osv hållet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Vad var det för skitsnack att transformers inte skulle släppas på blu-ray?

Den går ju att köpa, visserligen importerad via några svenska butiker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Vad var det för skitsnack att transformers inte skulle släppas på blu-ray?

Den går ju att köpa, visserligen importerad via några svenska butiker.

hum.. :0

du har nog förmodligen sett den gamla animerade (nåja, det är ju den nya med mestadels iof..) filmen som finns.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

länk på det påståendet tack
hd-dvd köpte exklusivitet så det är antingen:
1. Fake
2. Gammal Fakta
3. Nåt som gör mig glad

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Har tänkt att sälja min Wii eftersom den inte används så mycket och istället införskaffa mig ett ps3 nu när de gått ner i pris. Vad rekommenderar ni för spel? Funderar på Uncharted & Motorstorm + extra kontroll (skoj att lira med polare antar jag?). Heavenly Sword ser också ganska lockande ut. Annars så är story bland de viktigaste för mig i spel. Är bara intresserad av ps3 exklusiva spel eftersom jag redan har 360 och pc.

Edit: Såg nu att det inte fanns split screen i motorstorm

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk
Medlem

Skulle behöva lite tips. Som jag skrev tidigare så tänkte jag införskaffa mig en PS3 nu inom en snar framtid. Men vilka spel är det jag bör köpa? Jag har funderat på Cod4 samt Assasins creed. Men jag börjar tveka. Jag funderar på att skaffa Jakes fortune spelet, men ser det inte lite enformigt ut? Jag har iof bara sett trailers och några minuters ingame, men det verkar ju mest vara samma miljöer hela tiden? Dvs kämpa sig igenom en jungel med massa fiender?

Hur är assasins creed? Det ser ju galet kul ut när man ser trailers och liknande, men jag har hört att det är väldigt enformigt? Är det så pass enformigt att man tröttnar innan man spelat igenom det?

Vilka spel skulle ni välja? Dvs om ni inte hade några spel alls för tillfället..

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Skulle behöva lite tips. Som jag skrev tidigare så tänkte jag införskaffa mig en PS3 nu inom en snar framtid. Men vilka spel är det jag bör köpa? Jag har funderat på Cod4 samt Assasins creed. Men jag börjar tveka. Jag funderar på att skaffa Jakes fortune spelet, men ser det inte lite enformigt ut? Jag har iof bara sett trailers och några minuters ingame, men det verkar ju mest vara samma miljöer hela tiden? Dvs kämpa sig igenom en jungel med massa fiender?

Hur är assasins creed? Det ser ju galet kul ut när man ser trailers och liknande, men jag har hört att det är väldigt enformigt? Är det så pass enformigt att man tröttnar innan man spelat igenom det?

Vilka spel skulle ni välja? Dvs om ni inte hade några spel alls för tillfället..

Tack på förhand.

De spel jag tycker om på PS3'an, inte i nån direkt rank ordning.

Assassin's Creed - Ett underbart spel.

Uncharted - Också ett underbart spel.

Call of Duty 4 - Ett klart schysst fps-spel.

Men vad för sorts spel brukar du föredra?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ratchet & Clank kan rekommenderas.
Warhawk och guitar hero 3 är även dom mkt roliga

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jag tipsar om LAIR igen.. (är det verkligen bara jag på hela forumet som skaffade?)

Var inte Lair rätt dåligt? Har läst att styrningen bla skall vara ytterst knivig? Men å andra sidan så ska det väl inte vara en dans på rosor att rida runt med en stor arg drake, kan tänka mig att de är lite lynniga. så det kanske bara bidrar till en viss känsla av realism?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Var inte Lair rätt dåligt? Har läst att styrningen bla skall vara ytterst knivig? Men å andra sidan så ska det väl inte vara en dans på rosor att rida runt med en stor arg drake, kan tänka mig att de är lite lynniga. så det kanske bara bidrar till en viss känsla av realism?

haha, vem försöker du övertala? : p

Verkar buggigt och helt uselt av de flesta rescensioner jag läst. Men tycker Andreax kan förklara tjusningen med spelet : > ?

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

blä har dom inte släppt demo på lair än eller..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
haha, vem försöker du övertala? : p

Verkar buggigt och helt uselt av de flesta rescensioner jag läst. Men tycker Andreax kan förklara tjusningen med spelet : > ?

Äääh!
lair är jätteskoj, om du inte violl köpa det låna eller hyr det så får du se!

Kontrollerna är som att börja spela FPS på konsoll från att lirat på PC. Jag rekommenderar varmt Lair till alla fantasy/drak intresserade Gamers

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

imorrn kommer 2.10 med divx ut, nån som kan testa undertexter åt mig då?

Permalänk
Medlem

Fick mitt Uncharted: Drake's Fortune idag Tyvärr var det försenat en vecka. Det är verkligen underbart Är på Kapitel 3 nu. Fan vilken grym story det är i spelet också, hittils iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Har läst att styrningen bla skall vara ytterst knivig? Men å andra sidan så ska det väl inte vara en dans på rosor att rida runt med en stor arg drake, kan tänka mig att de är lite lynniga. så det kanske bara bidrar till en viss känsla av realism?

hehe, nu lär väll Bleak rulla med ögonen så synnerven tittar fram.. men det var faktiskt min tanke också lite. men spelet har snarast lite för bra kontroller för att det ska vara känslan, jag hade nästan fördragit att det var lite mer som i SotC. (man styr alltså draken och inte sin avatar som styr draken)

så:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Men tycker Andreax kan förklara tjusningen med spelet : > ?

gärna.

tjusningen är givetvis mest atmosfären och att ljud/bild är på en så hög nivå trots att banorna är smått enorma. och drakar, ja halva grejen är givetvis drakarna och att mekaniken är simpel utan att kännas rälsaktig, dvs mer Rogue Squadron än Panzer Dragoon. (det är ju F5 som gjort spelet också)

däremot tycker jag att kontrollen har fått oförtjänt mycket kritik. jag såg själv fram mot detta spel långt innan det kom, men sen när den femte recensionen i rad med 50%-betyg damp ner så la jag alla tankar på spelet på hyllan.

tills jag läste det här: http://sogamer.wordpress.com/2007/08/26/lair/

jag beslutade att ändå ge det en chans. och när jag spelat i bara några minuter var mitt uttryck inför vad recensenter haft problem med.

lite senare in i spelet får man erfara de enda missar jag tycker är relevanta, och dom är små (och rör egentligen lite samma sak) jämfört med en hel hop med spel som recensenter och annat löst folk ändå lapar i sig med god aptit:

1. kameran kan ibland uppföra sig lite jobbigt. (detta beror dock främst på om man själv låst en fiende och inte följer den med flygbanan sas, men draken gör det givetvis sålänge den har korn på målet)

2. lite för ofta avbryts man mitt i vild strid för att nån tokfan vill meddela nått. (problemet med det är, förutom att det är lika störande som sånt alltid är, att man kan bli lite desorienterad inför var man är och vart man ska)

X. jag har sen givetvis mina vanliga invändningar om att språk och karaktärer är gjorda för endimensionella. men detta lär ingen annan bry sig om ändå så jag nämner inte mer om det än att man iaf gjort lite ansträngningar med språket i det här spelet för att det ska bli fantasyrealistisk nog, jag tror tom Harry Pottertanten är med. även linjäriitet är en invändning, men som sagt så är det så spelet är gjort.

så sammantaget, är spelet värt Play Magazines 90%-poäng? nja, kanske inte.. =/ är det värt Total PlayStations 30%? nej för i helvete!

men det är definitivt ett totalt sett ett 80-85% och om man ser bortom de få brister jag pekat på är det tom så att Play Magazine för en gångs skull inte alls bara var generösa med siffror.*

*(de har ett snitt som ligger en bit över de flestas på alla spel alltså)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ny intervju med Kazunori Yamauchi > Översatt med länk: http://www.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.meristatio...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harrborg
imorrn kommer 2.10 med divx ut, nån som kan testa undertexter åt mig då?

okej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Fick mitt Uncharted: Drake's Fortune idag Tyvärr var det försenat en vecka. Det är verkligen underbart Är på Kapitel 3 nu. Fan vilken grym story det är i spelet också, hittils iallafall.

Nice. Det blir nog mitt första ps3 spel tror ja

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Fick mitt Uncharted: Drake's Fortune idag Tyvärr var det försenat en vecka. Det är verkligen underbart Är på Kapitel 3 nu. Fan vilken grym story det är i spelet också, hittils iallafall.

Tyckte jag också ibörjan men det hela utvecklades till ett trist shot 'em up. Riktigt besviken.