Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Tyckte jag också ibörjan men det hela utvecklades till ett trist shot 'em up. Riktigt besviken.

Efter att endast ha testat demon är det ändå ett skoj shot'em up:D

Sitter o läser lite olika kommentarer på Digg.com angående olika PS3 nyheter. Herregud va mkt amerikanare (mest) som verkligen hatar PS3 o bara säger att den"suger" och att "Under 2008 kommer sony förstå vilket misstag PS3 är och sluta producera den" etc. Otroligt va många idioter de finns..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Herregud va mkt amerikanare (mest) som verkligen hatar PS3 o bara säger att den"suger" och att "Under 2008 kommer sony förstå vilket misstag PS3 är och sluta producera den" etc.

är säkert en ren tillfällighet att det är så och $ är rekordlågt värderad sen länge samtidigt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Tyckte jag också ibörjan men det hela utvecklades till ett trist shot 'em up. Riktigt besviken.

Jo, nu är jag i början av Kapitel 5 och det har blivit lite tråkigare. Jag vill ha mer cut-scenes! Men, det är fortfarande riktigt kul.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Efter att endast ha testat demon är det ändå ett skoj shot'em up:D

Sitter o läser lite olika kommentarer på Digg.com angående olika PS3 nyheter. Herregud va mkt amerikanare (mest) som verkligen hatar PS3 o bara säger att den"suger" och att "Under 2008 kommer sony förstå vilket misstag PS3 är och sluta producera den" etc. Otroligt va många idioter de finns..

Det är bara att ignorera såna idioter. Dem har ingen aning om vad de pratar om. Man hör sånt för det mesta från US då det är där Xbox 360 säljer bäst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
är säkert en ren tillfällighet att det är så och $ är rekordlågt värderad sen länge samtidigt.

Nja, kanske det. De förstår verkligen inte hur stora Metal Gear Solid 4 är, som kommer i Q1 eller Q2 nästa år. Gran Turismo 5 verkar inte komma förrens 2009, samma sak med Final Fantasy (Versus) XIII.

Dollarn gick faktiskt upp lite nu =/ Den har dock aldrig varit så låg på tio år.

När Metal Gear Solid 4 släpps så kommer vi se väldigt många PlayStation 3 som blir sålda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
är säkert en ren tillfällighet att det är så och $ är rekordlågt värderad sen länge samtidigt.

Så du menar att bara för att dom inte har råd med den så klankar dom ner på den o beter sig som idioter?

Om de är därför är dem sorgliga:)

Edit: Däremot är de många som säger att PS3 har massa bra exklusiv spel som lär komme 08'a. Vilka är dessa? Nån som sett några listor?

Permalänk
Medlem

hm, men är inte PS3 relativt billigt i USA?

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
hm, men är inte PS3 relativt billigt i USA?

Jo för oss, men dom ha nog inte lika höga löner som oss tror ja

Asså fan va najs Uncharted är
http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=256670

Vilket ska man köpa efter jul, Ratchet eller Uncharted? Vilket är längst?

Permalänk
Medlem

PS3 v1.1 bekräftat! eller som det rent av verkar *rys* obekräftat?

http://www.highdefdigest.com/news/show/Sony/Firmware_Upgrades...

hoppas det inte vart nått krångel iaf. verkar vara bra förbättringar annars, utöver nya BR-specs och DIVX nu även VMW, säkert efterlängtat (hmm.. nåja. av nån iaf antar jag) :0 och ett nytt omsamplingsläge av CDs.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Har ett oöppnat Motorstorm, nån som vill byta bort sitt Uncharted?
Byter även bort Resistance mot AC eller NFS:PS...
Skicka PM isåfall...

Om bara PS3 kunnat spela upp matroska så hade jag kunnat köpa en massa spel istället för en ny dator...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

häpp. ingen BD-uppdatering i 2.10 tydligen.

men DIVX funkade fint.

och VMW var med också..

/ låter som menyclicken är nya med.. ändras de varje gång tro?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Jo för oss, men dom ha nog inte lika höga löner som oss tror ja

Kollade för skojs skull på insomniacs hemsida, dom söker/sökte spel testare, 10$/h.
Dollarkursen ligger väl på 6,5 eller nåt sånt om jag inte har helt fel, vilket skulle betyda 65kr/h, samma lön som på mitt sommarjobb...

Å andra sidan kanske inte det är det mest högavlönade jobbet, man skulle även kunna jobba mer än 60 timmar per vecka...

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Vilket ska man köpa efter jul, Ratchet eller Uncharted? Vilket är längst?

Jag har för mig att Ratchet & Clank tar 15 timmar att spela igenom och Uncharted runt 10 timmar. Ingen aning vilken som har mest replay value.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Kollade för skojs skull på insomniacs hemsida, dom söker/sökte spel testare, 10$/h.
Dollarkursen ligger väl på 6,5 eller nåt sånt om jag inte har helt fel, vilket skulle betyda 65kr/h, samma lön som på mitt sommarjobb...

Å andra sidan kanske inte det är det mest högavlönade jobbet, man skulle även kunna jobba mer än 60 timmar per vecka...

Man jobbar oftast som spel testare först för att få in en fot in i spel industrin. Sen brukar man få en chans att börja utveckla spel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Testa Folklore demot, fan var ju riktigt kul ju, grafiken var riktigt bra samt effekter på magier var bra gjort, någon som har spelet som kan säga något på hela spelet om det är bra fighter och kort vad de går ut på osv.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tror inte det är priset som direkt spelar in på försäljningen i USA då det faktiskt inte skiljer speciellt mycket mellan konsollerna i pris. 80GB versionen av PS3 kostar runt 499$ mot xbox 360 elites 449$ och skillnaden på de mindre paketen är ungefär lika stor. Tror det snarare har med marknadspenetrering att göra, dvs det finns fler xbox 360 än playstation3 konsoller i hemmen vilket gör att nya köpare är lite mer benägna att köpa samma konsoll som andra dom känner har (spel situationen spelar givetvis in också).

Nyheten som thewall tipsade om är dock en väldig trevlig nyhet för playstation 3 ägare (och givetvis för blu-ray lägret i stort) då detta var en av de saker som gjort att HD DVD har varit ett bättre val.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Läste om att de nya FFXIII-trailerna gjorde så att den japanska ps3 försäljningen ökade med 90000 enheter, galet men jag kan förstå dem

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

vilken bluff, provade några wmv vc1 samples och av 3 stycken gav funkade bara 1, dom andra 2 gav bild men inget ljud, va fasen betyder detta ?

Permalänk
Medlem

Skönt med DivX!

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Divx stödet i PS3 skall tydligen i nuläget vara rätt bristfälligt (läs sämre än 360), frågan är om Sony rushade ut det för att 360'n redan har det.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Ett litet tips, PS3 kostar 3990kr på Mediamarkt!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

jahopp,det sket sej med home betan detta år.
http://www.ps3fanboy.com/2007/12/17/jack-tretton-talks-about-...
jävla phil harris,att han inte kunde ha hållt käft istället för att lova att det skulle komma detta år,hade ju byggt upp förväntningar.
sorry,men är lite förbannad på detta just nu.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Tror inte det är priset som direkt spelar in på försäljningen i USA då det faktiskt inte skiljer speciellt mycket mellan konsollerna i pris. 80GB versionen av PS3 kostar runt 499$ mot xbox 360 elites 449$ och skillnaden på de mindre paketen är ungefär lika stor. Tror det snarare har med marknadspenetrering att göra, dvs det finns fler xbox 360 än playstation3 konsoller i hemmen vilket gör att nya köpare är lite mer benägna att köpa samma konsoll som andra dom känner har (spel situationen spelar givetvis in också).

Nyheten som thewall tipsade om är dock en väldig trevlig nyhet för playstation 3 ägare (och givetvis för blu-ray lägret i stort) då detta var en av de saker som gjort att HD DVD har varit ett bättre val.

häng runt lite på Amerikanska forum, det är rätt mycket gnäll om $100 hit eller dit. tom 50 verkar vara en big deal ofta. sen om det är allvar eller bara samma trollande som här kan man iof spekulera i, men det är klart mer utbrett.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Divx stödet i PS3 skall tydligen i nuläget vara rätt bristfälligt (läs sämre än 360), frågan är om Sony rushade ut det för att 360'n redan har det.

är inte SONY själva som utvecklar codecen, och den gjordes från början mest för spelen tydligen. så det är inte så att de tagit fram nått snabbt för att möta MS där, men det var säkert lämpligt att ge tillgång till det för användaren av den anledningen ändå får man anta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Strålande nyhet....

http://www.dvdtown.com/news/playstation-3-now-supports-blu-ra...

åtusan, det kom med ändå alltså. det var ju bra, för det stod inget om detta i själva uppdateringen nämligen.

då är det bara att hoppas att de fixar DTSMA-stödet också lagom till de första maskinerna som klarar det dyker upp.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

skulle testa divx funktionaliteten i ps3an och märkte att det inte funkade.
kom dock rätt snart på attt jag kanske skulle laddat ner fwn först
funkar helt ok för mig nu.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Hedersmedlem

har nu testat divx och så

jag har svårt för att hitta något sätt att få användning av divx stöd i ps3, och jag har jäkligt svårt att komma fram till en enda vettig anledning till att använda det.

jag kan tillägga att jag har en htpc som har skött divx uppspelningen felfritt sedan 2003.

som jag ser det är ps3an sämre när det gäller filhantering (sortering, uppdelning, osv) och den är sämre i uppspelning (du kan inte "skippa" framåt såsom man gör när man spolar med WMP, utan du får spola i 120X som snabbast)

!!!
EDIT: Jag upptäckte nyss "gå till! funktionen nu vart det lättare att spola
!!!

den verkar ju i nuläget inte ha stöd för undertexter.

och sen till sist, det är ju SÅ mycket enklare att kopiera in filmen (eller rentav se den) genom nätverket med min htpc.

men ok, ps3 gör ett gott försök, och för alla som inte har en htpc är detta säkert välkommet (det är välkommet av mig med, onödigt men välkommet)
men för min del så kommer min ps3 möjligtvis att få ta över när min htpc går i pension.

och sen måste jag fråga, tror ni att man kan få göra sina egna mappar att sortera upp filer och så på sitt ps3 snart?

typ serier, musikvideos, semesterfilm

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Det går redan lägga allting i mappar. Lite knepigt, men det går.

Permalänk
Medlem

Även om det inte är Sony som har utvecklat själva codec'en så är det givetvis dom som bestämmer när dom skall inkluderas i uppgraderingarna. Och gissningsvis finns det en vinst i att kunna säga att man precis som huvudkonkurrenten också stödjer divx och detta kanske speciellt nu inför julhandeln då dom bägge konkurrerar om våra pengar.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

De verkar fortfarande inte fixat buggen med att det inte visas någon indikation när man kan byta vinkel. Tex i NIN - Beside you in Time. Funkar på Stand Alone spelare.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Det går redan lägga allting i mappar. Lite knepigt, men det går.

please, do tell, share your wisdom.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
please, do tell, share your wisdom.

Kommer inte ihåg i huvudet och sen är TV'en upptagen så jag kan inte kolla.

Permalänk
Medlem

Många här har säkert upptäckt att mapphanteringen av filmer i USB-eheter bara har en nivå, alltså bara en undermapp utöver VIDEO. Man kan komma runt det genom att trycka på trekant när man har markerat USB-enheten och sen välja "Visa alla". Nu får man fram USB-enhetens mappstruktur och kan därefter blädda in i hur många undermappar man vill. Filerna behöver inte äns ligga i VIDEO.

Permalänk

hmm,ang divx stödet,är det nödvändigt att konvertera om filerna till mp4 eller räcker det med att dra över filerna direkt?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer