Bilbo - Peter Jackson och NLC!

Permalänk
Medlem

Bilbo - Peter Jackson och NLC!

Woah, vet inte om det är old news redan men jag hittade precis på aftonbladet.se (f'låt.. jag har mina nyhets/skvaller urges) och blev så glad!

http://www.expressen.se/noje/film/1.975029/peter-jackson-gor-...

- Verkar som Bilbo inte är glömd, alltid själv tyckt mkt mer om Bilbo än härskarringen. Tydligen inte Peter Jackson som regisserar och ska bli skoj att se hur det påverkar, hoppas själv på ngt mer i stil med den första filmen (lotr).

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

hahaha ursäkta, tyckte det var så roligt bara att du läste det på aftonbladet och sedan länkade till aftonbladet

Tillbaka till ämnet. Kul, det hade jag inte en aning om. Undrar vem som ska göra den.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
hahaha ursäkta, tyckte det var så roligt bara att du läste det på aftonbladet och sedan länkade till expressen

Trevligt att de gör två filmer, hur många böcker finns det? Har bara läst en om Bilbo.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Det finns bara en bok: Bilbo - en hobbits äventyr.

Är det fler än jag som anser att Bilbo borde räknas som första boken? Den beskriver ju hur Bilbo fick tag i ringen och redan från Bilbos fest så hänvisas det till händelser som utspelar sig i Bilbo - en hobbits äventyr. Många diskussioner och andra kortare klipp som kan verka meningslösa i lotr får faktiskt en viss betydelse om man läst Bilbo - en hobbits äventyr.

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Medlem

Hoppas att de inte hoppar över så otroligt mycket som med sagan om ringen filmerna.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deone
Det finns bara en bok: Bilbo - en hobbits äventyr.

Är det fler än jag som anser att Bilbo borde räknas som första boken? Den beskriver ju hur Bilbo fick tag i ringen och redan från Bilbos fest så hänvisas det till händelser som utspelar sig i Bilbo - en hobbits äventyr. Många diskussioner och andra kortare klipp som kan verka meningslösa i lotr får faktiskt en viss betydelse om man läst Bilbo - en hobbits äventyr.

Borde räknas som? Det *är* den första boken, att Peter Jackson beslöt sig för att filmatisera LOTR först är en annan sak, dessutom är härskarringen världens mest lästa bok har jag för mig. Men visst är det en jädrarns skön saga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Hoppas att de inte hoppar över så otroligt mycket som med sagan om ringen filmerna.

De var oundvikigt att inte hoppa över något i lotr filmerna. Tycker dock att de filmerna var riktigt bra, med ett snittbetyg på en fyra.

Bilbo boken är som du redan vet eftersom du läst den, betydlitg mer fart och fläkt i vilket jag gissar gör att den resulterar i 2 böcker därför de inte vill ta bort något.

Den boken är förövrigt betydligt tunnare än de övriga vill jag minnas på ca 300 sidor.

Bara att vänta och se.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Tycker det är en bra ide att göra 2 filmer utav bilbo, visst den är kortare en härskarringen men som sagt det händer ju mer i bilbo, får hoppas på 2 st 3 timmars filmer då blir det nog redigt jävla bra.

Permalänk

Bilbo är ju så jäkla grym! Ser fram emot detta som f'n

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Borde räknas som? Det *är* den första boken,

Jag menar att den borde räknas som en del i serien, vilket den inte gör. LOTR är ju en trilogi, inte en kvadrologi.

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deone
Jag menar att den borde räknas som en del i serien, vilket den inte gör. LOTR är ju en trilogi, inte en kvadrologi.

Nej, det borde den inte. Bilbo handlar inte om ringen, utan om Bilbo och hans äventyr.

Medan i Härskarringen kretsar hela handlingen kring ringen.

För övrigt längtar jag efter att få se Smaug.

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Borde räknas som? Det *är* den första boken, att Peter Jackson beslöt sig för att filmatisera LOTR först är en annan sak, dessutom är härskarringen världens mest lästa bok har jag för mig. Men visst är det en jädrarns skön saga.

Skulle nog sätta en del pengar på att Bibeln är mer läst än Härskarringen...

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Skulle nog sätta en del pengar på att Bibeln är mer läst än Härskarringen...

Fast den är ju i princip mer påhittad

Längtar verkligen efter dessa filmer, då jag älskade sagan om ringen-triologin. Har dock itne läst några böcker..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Ser fram emot filmerna väldigt mycket.
Trots att det finns stora skillnader mellan böckerna och filmerna (LOTR), så tror jag inte många skulle gjort jobbet bättre. Det är ju inte bara Peter Jackson som bidragit till filmerna, utan många andra begåvningar, inte minst John Howe och Alan Lee med design och dyl. samt Howard Shore med musik.
Det Jackson gör så bra är att samla ihop ett team med begåvade människor och får dem inspirerade.

Är lite av en Tolkien-nörd. Började med att läsa LOTR och Bilbo på svenska, gick över till engelska, fortsatte med att läsa silmarillion på svenska och engelska, Letters of J.R.R Tolkien, Unfinished Tales, Leaf by Niggle, , Sagan om smeden och stjärnan, Narn I Hin Hurin, Book of the lost tales 1 och 2.

Just nu hinner jag tyvärr inte läsa så mycket, på grund av studier.

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Fast den är ju i princip mer påhittad

Längtar verkligen efter dessa filmer, då jag älskade sagan om ringen-triologin. Har dock itne läst några böcker..

Eh, fast vad spelar det för roll? Båda är påhittade, även om Bibeln så innehåller mer orealistiska och rent ut sagt dumma saker så är den fortfarande mer läst.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Bilbo boken är faktiskt otroligt bra. Har läst den ett antal gånger och den är faktiskt lika bra varje gång. Längtar verkligen till denna/dessa film/filmer.