Permalänk
Medlem

Boot.ini

Har precis installerat ett 2:a windows. Det ligger på disk. 1 part. 1
Detta är väll rätt, eller har jag skrivit något fel? Halvamatör inom detta, så förklara gärna hur jag ska göra..

[boot loader]
timeout=8
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP 2" /noexecute=optin /fastdetect

Permalänk
Medlem

Hur många HDD har du?

disk(0) = Disk no 1
disk(1) = Disk no 2

För har du två diskar ser det ut att vara rätt.

Permalänk
Medlem

aah, precis.. Det är 2 diskar.. Jag är helt förvirrad, för det verkar inte som att det ska vara några problem.
Jag kopierade orginalwindowset till den andra hårddisken med seagates program. Kan det vara det som dampat?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arkearke
Har precis installerat ett 2:a windows. Det ligger på disk. 1 part. 1
Detta är väll rätt, eller har jag skrivit något fel? Halvamatör inom detta, så förklara gärna hur jag ska göra..

[boot loader]
timeout=8
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP 2" /noexecute=optin /fastdetect

Kan du förklara mer hur det är inkopplat? Vilken disk som är kopplada var och hur de listas upp i BIOS (vilken som är först etc.).
Men min gissning är att det på den andra ska stå rdisk(1), det är det som gäller för vanliga hårddiskar och låta vara disk(0)

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Du hade helt korrekt.. Nu fungerar det fint..
Tack för hjälpen!