Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
den var helt ok faktiskt ist kanske lite mer

Najs, har sj en 10% faster cast, 18 str o massa str o mana o sånt

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mombassa
Nån som vet va denna kan vara värd? Hittade den för ett tag sen...
http://img86.imageshack.us/img86/8673/fcrringag5.jpg

Non-Ladder?
Jag ger Ber för den

Permalänk
Medlem

fick en enigma av en snubbe innan, den hade typ 800 def = pissigt för en eni. det roliga va att jag fick 2 hrs för den ändå ^^

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk
Medlem

[/B][/QUOTE]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodis Non-Ladder?
Jag ger Ber för den [/B]

Tyvärr är jag ladder

Permalänk
Medlem

Hihi, gjorde nyss en cta5 (4/5/2) i en FoH-scepter, vart ganska nöjd

Lodis, jag har en liknande ring fast lite sämre (10% fcr, 12 str, 29 mana, fire resist), nåt du är intresserad av?

Permalänk
Medlem

Lodis, vad har du för ES-block på din sorceress ?

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk

jag gissar på 95.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagma
Lodis, vad har du för ES-block på din sorceress ?

95%, (maxad teleknes) Lvl 92.
Är en aning stolt över att jag BARA har tryckt ner skills i Mana, har fått tillräckligt med str ifrån torch, anni + str ring.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phamarus
Hihi, gjorde nyss en cta5 (4/5/2) i en FoH-scepter, vart ganska nöjd

Lodis, jag har en liknande ring fast lite sämre (10% fcr, 12 str, 29 mana, fire resist), nåt du är intresserad av?

Jovisst (Ber för den? ).
Tänkte först naae, men jag har ju faktsikt en passande bvc ring på soson, och den där ringen funkar fint på min soso, så kan ju bara byta char.
Jag drar en whisp när du är inne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodis
95%, (maxad teleknes) Lvl 92.
Är en aning stolt över att jag BARA har tryckt ner skills i Mana, har fått tillräckligt med str ifrån torch, anni + str ring.

Jovisst (Ber för den? ).
Tänkte först naae, men jag har ju faktsikt en passande bvc ring på soson, och den där ringen funkar fint på min soso, så kan ju bara byta char.
Jag drar en whisp när du är inne

tempbann, kollar sen om jag hittar gores nånstans

Efter lite tankeverksamhet vet jag var jag har dom också, whisprar dig så fort jag kommer in igen...

Permalänk

Jasså, att det fortfarande finns folk som spelar diablo. Själv har jag en bra hammerdin med det bästa. På non-ladder...och lite små grejer på ladder. Folket här, kör ni ladder eller nl`?

Permalänk

finns både och jag kör ladder

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

jag håller på att göra en bowazon och undrar vad som är bra? guided arrow eller? är det något annat som är bra att satsa på? kommer inte ha de bästa grejjerna heller...

EDIT: hur lyckas ni få så bra grejjer alla har typ enigmas och massor av HR och bra andra grejjer, själv hittar jag bara sunk och jag har en hyfsad mf sorc? är meph, andy och pindle men dom droppar inget bra, finns det andra ställen att gå på? har en cold sorc men mercen pallar imuna ganska bra

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
jag håller på att göra en bowazon och undrar vad som är bra? guided arrow eller? är det något annat som är bra att satsa på? kommer inte ha de bästa grejjerna heller...

EDIT: hur lyckas ni få så bra grejjer alla har typ enigmas och massor av HR och bra andra grejjer, själv hittar jag bara sunk och jag har en hyfsad mf sorc? är meph, andy och pindle men dom droppar inget bra, finns det andra ställen att gå på? har en cold sorc men mercen pallar imuna ganska bra

Köp billigt sälj dyrt, hellforge, gratis m.m.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att imorn drar jag upp till lule i 2 veckor så lär inte bli mycket lirande då sakna mig inte för mycke

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordViktor
Jasså, att det fortfarande finns folk som spelar diablo. Själv har jag en bra hammerdin med det bästa. På non-ladder...och lite små grejer på ladder. Folket här, kör ni ladder eller nl`?

Ladder, NL känns meningslöst

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ladder, NL känns meningslöst

Håller med fullständigt inga runewords m.m.

Permalänk
Medlem

OK, nu är jag lite uttråkad, och har lyckats få tag i ladder saker.
Tänkte göra ett event för ALLA sweclockers medlemmar!
Såhär går det till:
Hur många: 8 personer
Inträde? : Gratis
Vad är får man? : Lite bow-saker, windforce (named), valkyerie wing (och lite mer base saker tex gore riders).
Hur vinner man/hur går det till?
Vi gör alla en char (Ladder Expansion), 8 personer (eller mindre) går in i ett (private) game.
Nu gör vi så att vi lvlar till lvl 9, och nu för alla cash man har samlat ihop köper man saker för i shopen (tex akara).
Man får ha vilken char som helst.
Nu duelerar vi mot varandra (1 v 1) tills bara en är kvar = vinnaren av pot:en.
När?: (Imorgon) Söndag 13 / 1 klockan 14:30 möts vi i game: Benny22 // 22
Hoppas på ett lyckat event, ni får gärna skriva här om ni vill vara med.
Btw skriv gärna till era vänner och så om dom vill vara med.
Kommer vara på acc: b3nny385

LÅT BÄSTA SPELARE VINNA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodis
OK, nu är jag lite uttråkad, och har lyckats få tag i ladder saker.
Tänkte göra ett event för ALLA sweclockers medlemmar!
Såhär går det till:
Hur många: 8 personer
Inträde? : Gratis
Vad är får man? : Lite bow-saker, windforce (named), valkyerie wing (och lite mer base saker tex gore riders).
Hur vinner man/hur går det till?
Vi gör alla en char (Ladder Expansion), 8 personer (eller mindre) går in i ett (private) game.
Nu gör vi så att vi lvlar till lvl 9, och nu för alla cash man har samlat ihop köper man saker för i shopen (tex akara).
Man får ha vilken char som helst.
Nu duelerar vi mot varandra (1 v 1) tills bara en är kvar = vinnaren av pot:en.
När?: (Imorgon) Söndag 13 / 1 klockan 14:30 möts vi i game: Benny22 // 22
Hoppas på ett lyckat event, ni får gärna skriva här om ni vill vara med.
Btw skriv gärna till era vänner och så om dom vill vara med.
Kommer vara på acc: b3nny385

LÅT BÄSTA SPELARE VINNA!

kanske är på Är det tillåtet att ge items och guld till sin level 9 char?
Fick temp bann efter runt 100? baalruns i raken.. Det tar sin tid att levla.

Permalänk

om man ska köra sådan ska man juh köra HC och nej man får inte ge till den charen

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mombassa
kanske är på Är det tillåtet att ge items och guld till sin level 9 char?
Fick temp bann efter runt 100? baalruns i raken.. Det tar sin tid att levla.

Jag tror ite det men vem skulle märka...

Permalänk

alla man ska juh köra i samma game

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodis
OK, nu är jag lite uttråkad, och har lyckats få tag i ladder saker.
Tänkte göra ett event för ALLA sweclockers medlemmar!
Såhär går det till:
Hur många: 8 personer
Inträde? : Gratis
Vad är får man? : Lite bow-saker, windforce (named), valkyerie wing (och lite mer base saker tex gore riders).
Hur vinner man/hur går det till?
Vi gör alla en char (Ladder Expansion), 8 personer (eller mindre) går in i ett (private) game.
Nu gör vi så att vi lvlar till lvl 9, och nu för alla cash man har samlat ihop köper man saker för i shopen (tex akara).
Man får ha vilken char som helst.
Nu duelerar vi mot varandra (1 v 1) tills bara en är kvar = vinnaren av pot:en.
När?: (Imorgon) Söndag 13 / 1 klockan 14:30 möts vi i game: Benny22 // 22
Hoppas på ett lyckat event, ni får gärna skriva här om ni vill vara med.
Btw skriv gärna till era vänner och så om dom vill vara med.
Kommer vara på acc: b3nny385

LÅT BÄSTA SPELARE VINNA!

Låter roligt, hoppas jag är hemma och vaken bara
Är dock inte ute efter grejerna men lvl 9 pvp är ju alltid kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
alla man ska juh köra i samma game

Det är ju bara att loada sin gubbe med saker/pengar innan man joinar gamet. Sen klär man på honom när det är dags att fighta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Det är ju bara att loada sin gubbe med saker/pengar innan man joinar gamet. Sen klär man på honom när det är dags att fighta.

Själva iden är ju att man behöver inte va super-rik för att vinna detta, utan vem som är skickligast med sin char vinner.
MEN om man tycker det är kul, javisst?
Men hoppas inte det finns sådant folk på sweclockers?
Mitt game ska vara det första man joinar med sin char, om man joinar/mular så ser ju deras friends det ("xxx has joined game xxx").
Btw man kan göra mer sånt med tex 5 pgems som inträde, om 8 spelare är med får man 40 pgms sammanlagt = potten.

Permalänk
Medlem

Doh.... Fan att man inte är hemma då!

edit: Cookie om du vinner ger du mig valk va ;D

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk

tycker man ska köra hardcore också när man e död är man ju död

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodis
Själva iden är ju att man behöver inte va super-rik för att vinna detta, utan vem som är skickligast med sin char vinner.
MEN om man tycker det är kul, javisst?
Men hoppas inte det finns sådant folk på sweclockers?
Mitt game ska vara det första man joinar med sin char, om man joinar/mular så ser ju deras friends det ("xxx has joined game xxx").
Btw man kan göra mer sånt med tex 5 pgems som inträde, om 8 spelare är med får man 40 pgms sammanlagt = potten.

Kommer alla skills/items vara tillåtna? Och kommer man få använda manapots?

Permalänk
Medlem

Ja om ni inte kör HC är ni knas. Visst går o kolla vem som där när och av vem osv men ändå lättare o lira hc + att man inte kan skicka över pengar osv från en annan gubbe

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Ja om ni inte kör HC är ni knas. Visst går o kolla vem som där när och av vem osv men ändå lättare o lira hc + att man inte kan skicka över pengar osv från en annan gubbe

Ja det vore bäst.. Men hur gör vi med levelingen? upp till var och en? eller kör vi alla tesamans?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mombassa
Ja det vore bäst.. Men hur gör vi med levelingen? upp till var och en? eller kör vi alla tesamans?

På vanlig ironman (lvl 9 hc-pvp, last man standing) så levlar alla tillsammans i party till lvl 9. Man får bara använda saker man hittar under levlandets gång osv.
När alla är level 9 är det d00l-tajm.
Att levla i ett party är ett måste iaf, annars blir quests ganska avgörande. Den som gör den of evil får ju en jäkla fördel om han gör den ensam, t ex.