Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Men de kommer INTE att skjuta upp releasedate något mera, det stora hotet mot mmorpg kommer ju i juli/augusti: D&D 4 online rpg
Det är detta som alla mmorpg fruktar för tillfället och som gjort att en massa planerade releasedates tidigarelagts eller helt enkelt strykits på obestämd tid...

Va??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Men de kommer INTE att skjuta upp releasedate något mera, det stora hotet mot mmorpg kommer ju i juli/augusti: D&D 4 online rpg
Det är detta som alla mmorpg fruktar för tillfället och som gjort att en massa planerade releasedates tidigarelagts eller helt enkelt strykits på obestämd tid...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ume
Va??

hehe.. ja, det där tycker jag summerar mina tankar rätt fint också

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Err... har aldrig ens hört talas om D & D 4.

Permalänk
Medlem

Tror inte många MMO-spelare direkt bryr sig om D&D 4.0... inte ens samma demografi. D&D4 lär locka till sig de få som fortfarande orkar lira med de tråkiga reglerna.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

D&D 4 har en prenumerationstjänst för FULLT onlinestöd, alltså alla regeldatabaser, monsterdatabaser mm kopplat till ett interaktivtspelbräde med kartverktyg och har öppna system där användarna kan lägga till material och skall ha plats på servrar där spelledare kan sätta upp egna scenarion eller köra scenarion som andra gjort och söka spelare över hela världen.

Detta är den största och mest revolutionerande händelsen hittils på rollspelsfronten, de tar bordsrollspel ut på nätet och möjliggör för rollspel med sina vänner oavsätt var de befinner sig.
Jag har pratat med folk som säljer spel och rollspel och detta kommer att påverka spelandet drastiskt i sommar/höst när det lanseras.

lyssna på denna intervju med en av utvecklarna:

http://www.gamingsteve.com/archives/2007/12/gaming-steve-epis...

En till med en av höjdarna:

http://www.gamingsteve.com/archives/2007/12/gaming-steve-epis...

Hemst ledsen att jag kapade tråden så abrupt, men jag känner att det är min skyldighet att upplysa om vad som komma skall!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Pratar ni om Dungeons & Dragons Online episode 4 eller? o.O
Visst DDO har sin charm men jag tror mer på Age of Conan när det kommer i maj.

Skulle vara trevligt med lite nya screens & videos på Conan, men det kanske dröjer lite. ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Inte det utan Dungeons & Dragons 4.0, penna och papper rollspeltspelet som dessutom kommer att fungera som något mellan ett mmorpg och rollspel...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag hittade en trevlig video på spelet ni har pratat om -> Dungeons & Dragons Offline Online.

Det är långt ifrån ett mmorpg, det är snarare ett hjälpmedel för rollspelet dvs de som spelar vanliga Dungeons & Dragons rollspelet, dvs de får möjlighet att spela det online istället för hemma.

Och tydligen så kommer det kosta ca $10 per månad för att kunna utnyttja Dungeons & Dragons 4.0.

Men som sagt spelet är långt ifrån ett mmorpg som Age of Conan är.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Dessutom kommer 90% av de som spelar MMOn idag (främst de som spelar WoW) inte att ta i Dungeons and Dragons i någon form ens med tång. D&D är för gammaldags och töntstämplat för att ens MMO-nördar ska vara intresserade. Den enda grupp jag kan tänka mig att skulle vara intresserade är gamla D&D-spelare.. och då tror jag personligen att de hellre spelar "på riktigt".

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att dom 90% som spelar WOW stannar där eller väljer Warhammer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Jag hoppas verkligen att dom 90% som spelar WOW stannar där eller väljer Warhammer

Du är inte ensam.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

En medelstor skara från WoW skulle nog göra mer nytta än skada, för FunCom i.v.f. FunCom kommer ha jäkligt svårt att få en penetration in i marknaden då WoW ligger på alla nya potentiella MMO-kunders tungor ändå. WoW's stora spelarantal funkar som en magnet för ännu fler spelare, mest p.g.a. 'word of mouth' och att Blizzard kommer starta sin kampanj för expansionen snart.

Jag vill se spelet sälja, men samtidigt inte se det bli proppfullt med drygt folk från WoW (i överlag är det fullt med elitister där, enligt mig)... heh, tror faktist inte att AoC får vidare bra försäljningssiffror vid launchen, men kommer öka lite varteftersom under spelets livstid - ungefär som EVE Online eller Lotro.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
En medelstor skara från WoW skulle nog göra mer nytta än skada, för FunCom i.v.f. FunCom kommer ha jäkligt svårt att få en penetration in i marknaden då WoW ligger på alla nya potentiella MMO-kunders tungor ändå. WoW's stora spelarantal funkar som en magnet för ännu fler spelare, mest p.g.a. 'word of mouth' och att Blizzard kommer starta sin kampanj för expansionen snart.

Jag vill se spelet sälja, men samtidigt inte se det bli proppfullt med drygt folk från WoW (i överlag är det fullt med elitister där, enligt mig)... heh, tror faktist inte att AoC får vidare bra försäljningssiffror vid launchen, men kommer öka lite varteftersom under spelets livstid - ungefär som EVE Online eller Lotro.

Jag tror/tycker precis likadant. Att WoW-spelare får upp ögonen mer har trots allt sina fördelar också.

Ett Populärt MMO = ett framgångsrikt MMO.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det vore ju trevligt om alla som spelar wow och är 18+ kom till AoC och resten går till Warhammer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zhatan
Det vore ju trevligt om alla som spelar wow och är 18+ kom till AoC och resten går till Warhammer.

Antagligen kommer nog fler WoW-spelare under 18 att komma till AoC än WAR på grund av M-ratingen (gore/nudity lär nog vara mer attraktivt för hormonstinna tonåringar än vuxna) och dess fokus på personlig och guild-framgång än WAR's RvR. Dock lär nog många från WoW testa på WAR på grund av deras grafiska likhet, men jag tror att de ger upp ganska snabbt när de ser hur olika spelen är.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zhatan

Jag kan bara inte låta bli den här komentaren, förlåt men jag bara måste:-).
Ingen med andra ord. Visst var den kul ???

Permalänk

HAZ, jag ser den mer som en provokation. Vem vill att wow-spelare ska infestera vårt kära spel?

Det ultimata vore att Conan får en spelarbas likt Eve Online. Inte påverkad av någon.

Permalänk
Medlem

Ja det är ju underbart att några vågar sig på att utveckla Hyboria och Conans värld i dagens jämnställda samhälle, all credit till Norrmännen och Funcom för detta.
När utvecklarna är såna Conan entusiaster så kan inte spelet bli annat än en succe med en förhoppningsvis fanatiskt trogen spelarskara!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej alla,

Kan någon bekräfta om Age of Conan är uppskjutet till 20 maj 2008?

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Japp LiTo, det är det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiTo
Hej alla,

Kan någon bekräfta om Age of Conan är uppskjutet till 20 maj 2008?

Det är bara att kika fragzone.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23393

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Får göra det när jag kommer hem. Sadisterna på IT-avdelningen har spärrat alla sidor som är spelrelaterade tillsammans med allt osunt så som snusk och sprit!

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiTo
Får göra det när jag kommer hem. Sadisterna på IT-avdelningen har spärrat alla sidor som är spelrelaterade tillsammans med allt osunt så som snusk och sprit!

Sprit? Varför blockerar de sidor om sprit?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni missar väl inte Conan maratonet ikväll på TV6?

Permalänk
Medlem

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?utm_so...

Lite information om hur crafting kommer fungera. Man avancerar genom ranker via Quests, som faktist har en form av story. Trevligt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Någon som bokat Age of Conan på gamestop? Funderar på att göra det i helgen nu o få mammuten i spelet sen. Lite dyr frakt bara, men verkar vara värt det i alla fall.

Förrästen någon som vet om man får mammuten om man bokar på webhallen/cdon/discshop ???

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Mammut? Pah... min Stygian Demonologist ska komma lunkande på en vacker kamel.

Den där mammuten, går den att få tag på i nån svensk butik? Hmm, tillhör inte svenska EBGames GameStop? Tror jag iaf sett GameStop-varor i deras butiker.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Vet inte, därför jag frågar. Men ebgames verkar vara nåt dotterbolag åt gamestop, står ju "powered by gamestop" under ebgames logan på deras hemsida.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Skulle jag börja med en meleeklass hade jag kanske kunnat tänkt mig en mammut. Men jag går i andra tankebanor. Kamel är jävligt fult, men coolt på samma gång, därför gillar jag dom. Och passar magiker samtidigt, imo. Annars har jag alltid gillat hästens stil.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?utm_so...

Lite information om hur crafting kommer fungera. Man avancerar genom ranker via Quests, som faktist har en form av story. Trevligt.

Jo craftingen låter intressant faktiskt, känns rätt skönt att man slipper crafta x-antal av en sak för att lvla upp crafting.
Men det känns lite jobbigt att man måste upp i lvl 40 innan man kan börja crafta, men det kanske är en bra sak. (lvl 40 kravet kan ju fortfarande ändras innan spelet släpps).

Gamestop köpte upp EbGames för ett bra tag sen. Och man får en mammut med preorder från dom.

Och man fick en noshörning från ett annat ställe, kommer dock ej ihåg vilket.

Fördelen med mammut och noshörningen är att de är så stora så de kan riva sönder byggnader i pvp.

Visa signatur