Microsoft vill köpa Yahoo

Permalänk
Medlem

Vilka jävla hiskliga summor pengar för ett sådant skitföretag.... Kan bara gissa mig till hur mycket avskrivningar MS kommer få göra om ett år eller två.

Permalänk
Medlem

Yahoo = skit. Microsoft = skit.

- + - = +?

Finns inte en chans att Microsoft kommer stjälpa Google, men ett vettigt alternativ kanske kommer fram som man kan använda sig av i enstaka fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Nej, har jag sagt det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura

Yahoo och Microsoft får mindre marknadsdelar på sökningar hela tiden ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura

Jag gör inte gissningar, men det verkar som att du gör det,

Skillanden är att jag skriver att det är en gissning.

Permalänk
Medlem

Varför drygar sig MS? Varför köper de inte bara upp planeten jorden på en gång så vi slipper plågas långsamt? Först köper de upp alla spelföretag så de kan släppa sina skitspel under en gång om året. Sen ska de börja med sökmotorer. Snart har de köpt upp morsans hus. Suck<---

Men jag är både glad och överaskad över att de inte köpt upp blizzard än.

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det ingen som använder de gamla hederliga sökmotorerna WebCrawler, Ask Jeeves eller AltaVista?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Tänk så många barn jag hade kunnat föda med de pengarna, hade gjort hela mitt land rent. "Senatorn" i mitt land har motsvarande 7000 svenska kronor per månad.

För övrigt har de förmodligen ingen suck mot google.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Musikälskare

Tror jag aldrig ens har varit inne på yahoo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har egentligen ingenting emot Google mer än att DELL installerar Google Desktop och Google Toolbar på sina datorer. Men om det är Googles eller Dells fel kan man ju diskutera.

Och Yahoo! känns så passé på någotvis... gammalt. Näe... av allt Microsoft köpt upp är väl Yahoo! en av de sämre grejerna. Fattas väl bara att de köper AOL också. Blä...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

yahoo ska man hålla sig undan ifrån, råkar man klicka på en yahoo länk så poppar det upp massa reklam, och alla dessa yahoo verktyg vill installeras, man får en dålig känsla av gammal ost i magen när man ser deras loggo.

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Hej!

Är det ingen som använder de gamla hederliga sökmotorerna WebCrawler, Ask Jeeves eller AltaVista?

Japp!
Jag brukar vänsterprassla med Altavista ibland faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Dom två passar för varandra iaf... Båda vet bättre än kunden vad kunden vill ha. Bara att gratulera Yahoos aktieägare hursomhelst.

Exakt. Med deras sökmotorer får man aldrig dom träffar man vill ha. Google ger alltid relevanta träffar.

Permalänk

När jag gick i skolan var det Altavista som gällde. Vette fasen vad som hände med dom, helt plötsligt satt man med Google istället.

Yahoo däremot har jag aldrig, vad jag kan minnas, använt.

Känns inte just den här typen av marknad lämpad för ett monopol? Allt på samma ställe. Kommer ju bli skitdrygt om dom indexerar olika sidor så man måste sitta på flera sökmotorer och leta för att hitta allt.

(Vilket dom iofs kanske redan gör men nu känns ju Google mest kompett. Jag menar om de börjar tävla på allvar och ta marknadsandelar från varandra.)

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Ajdå vilken mailtjänst ska man då använda sig av.
Använder inte yahoo som sökmotor utan som mailtjämst, efter M$ uppköp av hotmail.
Yahoo har 2 cookies och 2 script.
Hotmail förstördes av M$, minst 7 cookies och vet inte hur många script som måste vara aktiverade.

Google ersatt av www.scroogle.org, reklamfri google.

// Paranoid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Känns inte riktigt som man bryr sig om det här. Ingen använder väl Yahoo och MS lär knappast lyckas bättre mot Google tack vare dom.

sant, men du (och ett tiotal efteråt) missar en sak.

USA = världen

Dold text

och där är Yahoo stort till skillnad mot här.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pzyber
Ingen som testat www.tafiti.com heh? Ne Google gäller fortfarande för min del.

Den där hade helt obemärkt gått mig förbi. Lika bra det tydligen, för det där var där djävligaste jag någonsin har varit med om.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att Microsoft börjar uppdatera All-seeing Eye nu. Yahoo sket totalt i programmet efter de hade köpt up det.

Permalänk
Medlem

det är bara att inse att google alltid kommer att vara det som är bäst och att nästan alal människor som använder en dator använder sig av google. har till och med google osm startsida nu och det är antagligen fler än mig som har det.

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
det är bara att inse att google alltid kommer att vara det som är bäst och att nästan alal människor som använder en dator använder sig av google. har till och med google osm startsida nu och det är antagligen fler än mig som har det.

I artickeln så står det klart och tydligt att Microsoft + Yahoo har 25-35% av marknaden, det är åtskilling 100miljoner människor bara där. Tror ärligt talat att Yahoo är bra mycket vanligare i USA och dylikt än här i sverige.

Permalänk

varti artikeln ligger nyheten?

Äckliga puttemjuk vill självklart köpa och äga allt som ligger i deras väg att vara ensamma om deras invalida lösningar på vardaglig användbarhet, där andra lyckades.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Yahoo är mkt större i USA än här, det är en av dom mest visade sidorna i värden med ca 3,4 miljarder visningar om dagen,

Jag har inget problem med att M$ köper upp Yahoo,
Alla som klagar kan ju tänka på att om inte microsoft hade funits hade ni fått sitta på sunkiga Mac datorer, eller linux os :/
Jag gillar inte dom heller, men tyvär är det så det är,

Permalänk

Jag var nyss inte på Yahoo! inte så konstigt att folk inte använder det när det ser ut som det gör, för inte fasen vill man veta att "Britney's paparazzi man speaks, a big red-carpet blunder, and Ryan Seacrest gets a lesson." när man ska söka fakta om den grekiska antiken.

En sökmotor ska vara snabb snabb, reklam och scriptfri.

AltaVista, är inte det en del av yahooo typ? För när man söker på något så laddas det saker från yahoo. av.rds.yahoo.com laddas det från.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
yahoo får mig alltid på nått sätt äcklad, vettefasen varför :/

Du får byta till Yoo-Hoo istället...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen får jag en anledning att spärra Yahoo!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Inaktiv

Jag använde mig förut av sökmotorn metacrawler...vet inte om den finns kvar dock

Förresten så var jag före

http://emudata.blogspot.com/2008/02/microsoft-kper-yahoo.html

(fast inte direkt uttömmande, vilket inte är meninge heller )

Permalänk
Avstängd

Google som gäller här, hittar allt och då menar jag allt.

Yahoo är för hjärntvättade yahoos, jag minns att jag sökte där för en jävlans massa år sen och hittade inte mycket som överenstämde(ord?) med det jag sökte, det var innan google.. så jag sökte med metacrawler, altavista m.m tills google kom och jag fastna direkt.

man hittar mycket med google som bryter mot §7

EDIT: ändrar lite knas

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste med en sökmotor är att den är "ren". Det vill säga, inte en massa saker som blinkar, pop-ups, rss-feeds eller nyhetsgrupper som irriterar. Detta gör google bra.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Det viktigaste med en sökmotor är att den är "ren". Det vill säga, inte en massa saker som blinkar, pop-ups, rss-feeds eller nyhetsgrupper som irriterar. Detta gör google bra.

QFT ^^

Tycker det är en bra affär, då får M$ 45 miljarder mindre att köpa företag för, vem bra sig om yahoo?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är fruktansvärt roligt att ni i en artikel om Yahoo och MS länkar till finance.google.com när finance.yahoo.com är mycket bättre

Sen har jag ju revisorshumor också

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Riktigt onödigt.

Jag vet inte hur "populärt" Yahoo är i staterna, men här i Sverige (och övriga Europa?) så är väll inte Yahoo sådär jättepopulärt.

När jag ser "Yahoo" framför mig så får jag en klump i magen, dels för att det är så segt, och dels för att.. jag vet inte riktigt.

EDIT: Läste precis igenom hela tråden, och det enda jag kan säga är att jag har summerat hela tråden.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triclone
Jag har inget problem med att M$ köper upp Yahoo,
Alla som klagar kan ju tänka på att om inte microsoft hade funits hade ni fått sitta på sunkiga Mac datorer, eller linux os :/
Jag gillar inte dom heller, men tyvär är det så det är,

Förklara hur du får in orden MAC och SUNKIG i samma mening... ^^