Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk

Kommer bli fett najs med Keepsen asså, Daoc är ju rätt grymt med de, tänk ba på hur det blir i war, *Dregel*

P.S

Åh fy fan, glömde ja ju säga, Warhammer har ju riktigt bra musik också:D de måste ni kolla upp!

Permalänk
Medlem

Har nån fråga ang WAR.

Kommer man kunna gå nå instanser och döda bossar osv? Blir det nå PvE alls dvs?

Är de nån som vet max lvl i spelet?

Hur får man gear vapen osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Har nån fråga ang WAR.

Är de nån som vet max lvl i spelet?

Som jag fattat kommer man kunna gå instanser och döda bossar men i vissa (många?) av dessa kommer även motståndarna att kunna vara där inne samtidigt så då blir det ju inte riktigt "instanced". Verkar dock som de flesta större bossar i dessa kommer vara just instanced, dvs den andra sidan kommer inte kunna sabotera när man försöker döda de viktigare bossarna.

Maxlvl verkar vara 40.

Antar att det funkar som i alla andra spel med lootning av mobs man dödat osv. Verkar även som att man ska kunna ha tur och loota vapen/armors från PvPmotståndare man dödat. Men det är inte så att man får något av hans vapen, det blir något random bara.

Kan rekommendera dig att läsa FAQ på Warhammersidan, ofta bra och roliga svar.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Har nån fråga ang WAR.

[/b]

Det blir PvE, men som en sidogren. Det finns olika sorters instances, som t.ex. Lairs (tror jag är instances) som är en sorts dungeon som bara är öppen ibland. Till exempel kan kille 1 hitta en konstig ljusstake (för att vara riktigt kliché ) som när han rör den öppnar en gömd dörr i en bergsvägg på andra sidan av zonen. Det finns även andra sorters PvE instances som mer liknar raids. Där är själva huvuddelen inte instanced, men bossfighterna är det. Sen finns också dungeons och andra sorters PvE i slutskedet av capital sieges där man dödar bland annat olika viktiga NPC'n som ärkepräster och sånt, men även t.ex. går in i Altdorfs kloaker.

Citat:

[B]Är de nån som vet max lvl i spelet?

[/b]

40 är max.

Citat:

Det finns många olika sätt, men RvR, crafting och PvE är de huvudsakliga. Den viktigaste delen är RvR och de bästa grejerna fås från att förstöra fiendens huvudstäder. Det har dock sagts att man inte är ohjälpligt underlägsen med PvE gear men också att för att vara så effektiv som möjligt måste man ta del av både PvE och RvR. PvE funkar lite som ett supplement för RvR (ungefär som PvP gör för PvE i WoW).

Public Quests är också en viktig del när det gäller gear.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriNitro
Som jag fattat kommer man kunna gå instanser och döda bossar men i vissa (många?) av dessa kommer även motståndarna att kunna vara där inne samtidigt så då blir det ju inte riktigt "instanced". Verkar dock som de flesta större bossar i dessa kommer vara just instanced, dvs den andra sidan kommer inte kunna sabotera när man försöker döda de viktigare bossarna.

Maxlvl verkar vara 40.

Antar att det funkar som i alla andra spel med lootning av mobs man dödat osv. Verkar även som att man ska kunna ha tur och loota vapen/armors från PvPmotståndare man dödat. Men det är inte så att man får något av hans vapen, det blir något random bara.

Kan rekommendera dig att läsa FAQ på Warhammersidan, ofta bra och roliga svar.

Som jag har fattat det ska man inte kunna loota motståndarna när det gäller pvp, finns en film på youtube där dom frågar det och killen säger att det absolut inte kommer att gå att bli lootad!

Permalänk
Medlem

Men samtidigt säger han att man inte lootar motståndarens vapen, utan ett slumpmässigt vapen. I youtubevideon menar han mest troligt att du inte kan stjäla motståndarens vapen efter du dödat honom.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Okej coolt:D

Permalänk
Medlem

Vilken klass är ni sugna på o testa då? För min del blir det nog goblin shaman.

Permalänk

För min del blir det Black orc, my gad va coola och biffiga dom är, älskar iden med att dom blir större och mörkare då man kommer i högre lvl, samma sak med dvärgar, deras skägg bli längre haha!:D

Permalänk
Medlem

Gissar på att Destruction kommer vara sjukt överspelade... eller ja gissa och gissa, nästan alla som är intresserade av spelet kommer ju spela destruction om man kollar på fansites osv. Så jag kommer nog göra en Bright Wizard.

Permalänk

Delvis kommer de nog vara så som du säger, men många är intresserade av dvärgar också, så vi får hoppas på att det blir balanserat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Gissar på att Destruction kommer vara sjukt överspelade... eller ja gissa och gissa, nästan alla som är intresserade av spelet kommer ju spela destruction om man kollar på fansites osv. Så jag kommer nog göra en Bright Wizard.

Folk trodde att Horde skulle bli överspelat i WoW också, men det blev ungefär 70% alliance. De som är mer "hardcore" och som hänger runt på forum före release gillar oftast den "mörka sidan" medan casuals gillar good guys mer.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Öhm ja och sen så hade ju inte Horde elves då vid release samt att på samtliga PVP servers skapade efter TBC finns det bra mycket mer Horde än Alliance Plus att det är helt skilda spel egentligen och olika spel drar till sig olika sorters människor. Ingen lär ju köpa Warhammer för PVE och WoW är ju ett PVE spel i grunden även om Blizz har gjort en massa ynkliga försök.

Btw så tror jag inte att dvärgar är speciellt gillade av casuals i all allmänhet iom att dom varken är coola eller snygga.

Permalänk

Lirade kobold shaman i Daoc.
Så det får bli en greenskin shaman i war för mig.

Permalänk
Medlem

Dvärgarna i warhammer / andra spel må vara fula, men grmyt skön inställning till livet.. giriga som fan och riskerar livet för en tunna öl =P Sen att Warhammer-dvärgarna kan hålla en "grudge" livet ut.. Dom invaderade hög-alverna för dom hade skurit av en dvärgkung skägget. Rätt roliga små krabater
Läste den historien i dvärgarnas armébok för länge sen, slaget heter "war of the beard", reserverar mig dock för vissa fel i de ja skrev då jag inte mins exakt ^^

För mig är dock Orcherna fortfarande tuffast, även om man lirar Empire när de gäller figurer.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Dvärgarna i warhammer / andra spel må vara fula, men grmyt skön inställning till livet.. giriga som fan och riskerar livet för en tunna öl =P Sen att Warhammer-dvärgarna kan hålla en "grudge" livet ut.. Dom invaderade hög-alverna för dom hade skurit av en dvärgkung skägget. Rätt roliga små krabater
Läste den historien i dvärgarnas armébok för länge sen, slaget heter "war of the beard", reserverar mig dock för vissa fel i de ja skrev då jag inte mins exakt ^^

För mig är dock Orcherna fortfarande tuffast, även om man lirar Empire när de gäller figurer.

Det stämmer, jo. War of the Beard startade på grund av att man klippte skägget av dvärgarnas kung, vilket är det värsta man egentligen kunnat göra. Följden av kriget blev att Alverna drog sig tillbaka till sin ö Ulthuan från att ha varit den kanske största makten i Warhammer världen och att man splittrades till det som finns "idag". Men det var också början på fallet för dvärgarna...

Exhale: Det där stämmer visserligen, men det är inte enbart i WoW som det har gällt. Rent generellt gillar casuals de goda, snygga och coola. Dessutom gillar många att spela människor av någon anledning. High Elves, Empire och Dark Elves lär bli de mest populära raserna i WAR med följden att Order kommer att ha en liten fördel när det gäller antalet spelare, men kommer antagligen att ha färre hardcore-gamers.

Fast den ökande emo och goth kulturen lär nog få ganska många unga att spela chaos eller dark elves.

Visa signatur

Permalänk

Jag tror dock att Orcher/ Chaos kommer bli den populäraste rasen, delvis för att haha tråkigt nog så reklamerar Paul jävligt mycket för dom och säger att dom är grymmast och allt de där, medans han nästan trycker ner alverna ibland på sina podcasts;) "Posh People" hehe men det är bara vad jag tror!

Permalänk
Medlem

Jag satsar nog på att Dark Elves blir det faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
Jag tror dock att Orcher/ Chaos kommer bli den populäraste rasen, delvis för att haha tråkigt nog så reklamerar Paul jävligt mycket för dom och säger att dom är grymmast och allt de där, medans han nästan trycker ner alverna ibland på sina podcasts;) "Posh People" hehe men det är bara vad jag tror!

Podcasts kommer göra väldigt liten skillnad senare. 90% av spelarbasen kommer inte att ha sett dem... Och både Greenskins och Chaos är s.k. fula raser. Såna gillar inte folk.

Vilka tror ni att blir de mest överspelade klasserna på båda sidorna då? Själv tror jag:

Order:
-Witch Hunter: Mänsklig (passar casuals), ser häftig ut med sina knivar, pistoler, rock och hatt. Att det dessutom är en melee klass av rogue-typ gör inte saken bättre.
- Shadow Warrior: En alv med pilbåge. Den lite mörka och mystiska stilen gör inte saken bättre heller.

Destruction:
- Witch Elf: Halvnaken gothalv med en massa knivar som hoppar runt som en galning...
- Chosen: Den klass som har tyngst och häftigast rustning (förutom Ironbreaker, men de ser inte lika coola ut). Stora vapen och en macho stil lär också göra sitt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Podcasts kommer göra väldigt liten skillnad senare. 90% av spelarbasen kommer inte att ha sett dem... Och både Greenskins och Chaos är s.k. fula raser. Såna gillar inte folk.

Väldigt mycket folk tycker om Chaos och även Greenskins, det är bara att spela tabletop spelet så ser man det i turneringar.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Senaste nyheten på WAR-Europe är ju rättså trevlig ;D

" Get ready to choose your banner. Whether you plan to defend your homeland as a loyal citizen of the Empire or carve your way through them as a follower of Chaos, your opportunity may come soon. Early next week we will be sending out a massive wave of invites to eager WAR fans across Europe. Make sure that your profile on the beta centre is up to date and look out for more news as soon as the invites are sent.

We’re looking forwards to having you join us in the Old World!"

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Väldigt mycket folk tycker om Chaos och även Greenskins, det är bara att spela tabletop spelet så ser man det i turneringar.

De som är insatta, ja. Men det har inte så stor relevans när det gäller casuals.

Puckoo: Japp, väldigt trevligt Blir att hoppas på en plats nu...

Den europeiska betan är förresten 5-6 gånger så stor som den amerikanska Kul att europa blir prioriterat för en gångs skull.

Visa signatur

Permalänk

Den europeiska betan är förresten 5-6 gånger så stor som den amerikanska Kul att europa blir prioriterat för en gångs skull. [/B][/QUOTE]

Varför är den det?:O Btw säg till här om ni fått en plats i betan, kul o veta:D

Permalänk
Medlem

Fan va kul med nya betainvites. Det är bara att hålla tummarna då!

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

hoppas på att man får beta nu då

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
Varför är den det?:O Btw säg till här om ni fått en plats i betan, kul o veta:D

För att testa spelet på olika språk.

Källa: http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?p=6620...

Fast, det blir kanske inte 5-6 gånger? Vilka språk testas i europa? Engelska, Franska, Tyska och Spanska? Så 4 gånger så stor, eller nåt.

Edit: Jag har ingen invite än Alltså, eftersom de kommer nästa vecka, hehe. Anyway, jag rekommenderar verkligen Warhammeralliance. Mycket vettigt folk även om många av de som kommer in just nu är väldigt nya och ovetande om hur spelet funkar. Men folk från EA Mythic skriver där rätt ofta och infon är väldigt bra. Största WAR communityn just nu, tror jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En ganska cool video på spelet. -> Warhammer Online - video of the month #12 (january).

Men någon som vet om det finns nån motsvarighet till Bright Wizard (Empire) på Chaos eller Dark Elves sidan?
Jag är inte så hemma på Warhammer fantasy världen, kan bara om Skavens eftersom de är min favorit arme.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Tur att det inte ser ut som WoW iaf..

Nä, kommer det en öppen beta testar jag någon form av night goblin. Kommer det inte en öppen beta får det vara. Jag tycker det ser skittråkigt ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf

Nä, kommer det en öppen beta testar jag någon form av night goblin. Kommer det inte en öppen beta får det vara. Jag tycker det ser skittråkigt ut

Det är som alla andra mmorpg's, man skapar sin karaktär, dödar mobs för att lvla och så vidare.

Om det inte kommer vara en open beta så kommer komma trial nångång när spelet är släppt.

Visa signatur