Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

man får det inte större utan bara mindre via dom inställningarna.
ramen är där vid högsta uppskalning vid normal så försvinner widescreen
fast jag prövade iofs inte att stänga av uppskalning helt

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Phil lämnar Sony:

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=vie...

Vad är ett E3 utan Phil?
Kommer kännas tomt utan honom, hoppas de hittar nån utöver Kaz "Riiidge raaacer" Hirai som kan fylla hans skor...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jo, läste det igår. Riktigt tråkigt. Han var underbar på E3, 2007

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Phil lämnar Sony:

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=vie...

Vad är ett E3 utan Phil?
Kommer kännas tomt utan honom, hoppas de hittar nån utöver Kaz "Riiidge raaacer" Hirai som kan fylla hans skor...

Tack gode gud! Hatade verkligen den ärthjärnan. Jag kommer ihåg när PS3:an släpptes så snackade han lite PS3 specs och när han sa "and with the ps3's huuuuuuuuugggge 60gb harddrive, we will be able to do tons of stuff never before imaginable" så tappade jag all respekt för snubben och började ta hans snack med skepplast av salt. 60GB? wtfzor? Fanns väl på datorer på 90-talet?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Nu har jag i och för sig inte sätt videon, men det låter lite sarkastiskt?

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Tack gode gud! Hatade verkligen den ärthjärnan. Jag kommer ihåg när PS3:an släpptes så snackade han lite PS3 specs och när han sa "and with the ps3's huuuuuuuuugggge 60gb harddrive, we will be able to do tons of stuff never before imaginable" så tappade jag all respekt för snubben och började ta hans snack med skepplast av salt. 60GB? wtfzor? Fanns väl på datorer på 90-talet?

PS3ns hårddisk är inte precis menat för lagring av filer så som en dator gör. Däremot är standard av en hårddisk till en spelmaskin väldigt bra och en väldigt positiv egenskap både för programmerare och användare.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
60GB? wtfzor? Fanns väl på datorer på 90-talet?

nja, sist normala dator jag såg levererad med Windows 98 hade det på en grymt massiv IBM-disk på 30GB.

tiden går fortare än en Raptor..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

SEGA of America, Inc. and SEGA Europe Ltd. have announced Valkyria Chronicles, a PS3 game due to hit the store shelves in Autumn 2008

Wheee, det här spelet har jag väntar på.

Ni som är intresserade om spelet hoppa in på Japanska Playstation store och en ny trailer på Gallian Chronicle släpptes runt 22 feb.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Om jag nu köper en ny datorskärm, som är HDCP, antingen 22" eller 24" , hur tusan gör jag för att få ljudet till högtalarna då?
Tänkte lira lite vid datorskärmen isf, för TV/projektorsidan är ju ganska flitigt upptagen av tanten på kvällarna när vi lagt ungarna, hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Om jag nu köper en ny datorskärm, som är HDCP, antingen 22" eller 24" , hur tusan gör jag för att få ljudet till högtalarna då?
Tänkte lira lite vid datorskärmen isf, för TV/projektorsidan är ju ganska flitigt upptagen av tanten på kvällarna när vi lagt ungarna, hehe

Vad för högtalare isåfall? Om det är inbyggt i skärmen (skräp!) och har HDMI så kan du köra både ljud och video via HDMI. Men, om du ska ha extern ljudkälla så måste du köra med massa adaptrar (från AV Multi) eller optisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Vad för högtalare isåfall? Om det är inbyggt i skärmen (skräp!) och har HDMI så kan du köra både ljud och video via HDMI. Men, om du ska ha extern ljudkälla så måste du köra med massa adaptrar (från AV Multi) eller optisk.

Det va det jag va rädd för... går det köra ut ljud genom USB porten då? Om man köper USB headset?
Med Högatalare menade jag till datorhögtalarna:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Wheee, det här spelet har jag väntar på.

Ni som är intresserade om spelet hoppa in på Japanska Playstation store och en ny trailer på Gallian Chronicle släpptes runt 22 feb.

nice att det kommer hit. gillar grafiken av det jag sett än så länge

edit:
swennis:
nej det går tyvärr inte med usb headset.

http://www.colorize.net/home/
countdown till öppning av open beta för home?
http://ps3.qj.net/PlayStation-Home-Countdown-page-spotted-bet...

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Köpte Dualshock 3 idag på tradera, ska bli intressant.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
Köpte Dualshock 3 idag på tradera, ska bli intressant.

Köpte själv en idag på Ebay, 400 spänn kan det vara värt. Vad fick du ge för din?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Det va det jag va rädd för... går det köra ut ljud genom USB porten då? Om man köper USB headset?
Med Högatalare menade jag till datorhögtalarna:

Nej, tyvärr. Det är via AV Multi > Adapter, HDMI eller optisk. Det går tyvärr inte via USB, då man inte kan välja ljud via det i inställningar. Det går heller inte få ljud ut flera ställen samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Köpte själv en idag på Ebay, 400 spänn kan det vara värt. Vad fick du ge för din?

579kr fri frakt..
men du kom undan billigt.

tradera är ju en del av ebay.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

My brother works for a publisher and is at the conference [Destination Playstation] now, just texted me with the date. I said are you sure, he said came right outta Trenton's mouth and its gonna be bundled with a 80G and DS3.

Spelet är MGS4 och datumet är den 12 Juni!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

kommer MGS4 först 12 juni? trodde det skulle komma i april, var det inte sagt så från början?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Jo, men man vill nog inte krocka med GT5P och GTA4. Hideo Kojima är dessutom en perfektionist, inte första gången han försenar spelet.

Det positiva är att det infaller till sommarlovet, så då kanske man klarar sina sluttentor, hehe

Hoppas spelet även bundlas med DS3 för oss som redan har PS3. MGS är väl den serie som har använt Dual-motorerna mest varierat. Allt från ett knappt kännbart långsamt vibrerande från en sida, till fullt ös på båda, dessutom sparsmakat använt på rätt ställen. Brukar annars mest vara irriterad på spel som bara använder i stort ett läge till alla händelser...

EDIT:
Kan ju kanske vara att de inväntar PS3 80G och DS3. De hinner kanske inte få ut tillräckligt till April. Hideo är ju en av de som tjatade högst om DS3, tänkte jag...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Spelade lite Prologue/Warhawk nu och Warhawk har stöd för skakning i 1.2
Skakningen i Prologue är nu helt underbar Den vibrerar lite smått när det släpper och sånt, speciellt vid starten då man spinner lite.

Permalänk
Medlem

Såg detta nu:
"multiplayer beta test for Metal Gear Online scheduled for late April."
Gällde US, för de som förhandsbokar spelet, de får även Prolugue bundlat med DS3 i April.

EU suger, jag bara hoppas att 12 Juni gäller worldwide!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Såg detta nu:
"multiplayer beta test for Metal Gear Online scheduled for late April."
Gällde US, för de som förhandsbokar spelet, de får även Prolugue bundlat med DS3 i April.

EU suger, jag bara hoppas att 12 Juni gäller worldwide!

Early 2008 - Simultaneous

De står i slutet av MGS 4 trailers.
Förhoppningsvis så gäller det fortfarande.

Permalänk
Medlem

Har ni sett denna redan?
Blev sugen på att skaffa ett PS3-öga...

http://kotaku.com/358978/playstation-eye-tank-war-demo-is-nex...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Har ni sett denna redan?
Blev sugen på att skaffa ett PS3-öga...

http://kotaku.com/358978/playstation-eye-tank-war-demo-is-nex...

Coolt Gissar på att det är kul i fem minuter.

- - - - -

Förhandstitt på PlayTV (IGN)

http://ps3.ign.com/articles/854/854941p1.html

Väldigt intressant. Kommer nog bli en sån senare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Förhandstitt på PlayTV

Nu tappade jag lusten.
Den skall kopplas in med USB.

Och det blir i fronten >_<
Usch nej det blir inte snyggt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Den skall kopplas in med USB.

årets överraskning va?

med en speciell kabel skulle den ju kunna göras rätt diskret. men en USB på baksidan hade inte skadat. (told you waay back..)

Citat:

Programmes are stored in MPEG 2 video and Sony won't be implementing restrictions on what you can do with your files. In other words, if you want to bung it on a memory stick or convert it for playback on your iPod, go for it.

låter ju bra, men hade vart fint om maskinen kunde göra den konverteringen också. borde ju kunna göras grymt snabbt om man ser till hur fort den gör tumnaglar tex nu.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Mera rykten:

Citat:

- It has a new name... No I do not know it.. but it's not going to be called Eight days no more.

- It is not going to be a digital distributed game as previously thought. I.E. 1 day is a chapter released over a set period of time on the PSN. They might do this, but they have a full retail version.

- The release date is set for October of 08

- The game takes place across 8 different states and 8 days.

- You play as 1 of 2 characters... both have their own story line and both have their own abilities and specialties and what not. 1 character is a bad guy... The other a good guy. The bad guy is out for revenge on his former mob team who left him out to dry and the other is a detective who's son has been kidnapped by the mod syndicate. The two join up to get revenge or what ever.

- The animation system is like nothing you've ever seen. It even rivals that of Uncharted if you go off the dev's.

- It'll be the 1st game to ever implement Google mapper into it's core mechanics.

- The game has real time day to night. If you play at night, the game will be set at night. If you play in the day... It'll be played in the day. So forth and so on.

- The game pushes you on instead of back... The game is so expansive that you literally have no time to go back. It's all forward and you'll never revist a location. You're constantly on the move. That doesn't mean you can't go back the way you came, it just means you're better off going on your way as time and meeting new people is crucial and setting up new events leads to your ultimate goal.

for instance, if you miss a contact in "said" location and town... you'll have to try and catch up to them before its too late.

They said... Think of it as an action [movie]. A non stop ride from start to finish. We want you always moving and going and not expecting what's next.

---

I've got some more to post about it so I'll come back to it but I really wanted to post this info so there ya go. Look for the offical statement in the coming weeks... I'm so jacked about this game, even more than I was.

This is going to be the defining game for the Ps3 and next gen gaming as a whole... WOW!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Usch, pacing kommer bli skit dåligt i det spelet verkar det som. Man vill ju ha lite pauser ibland.

Permalänk
Medlem

lite väl mycket gangsters hit och hämd dit nu när GTA ändå snart är här iof men..

låter grymt med kompromisslös tidshantering, missar man sin chans så får man ta det. och bättre animation än UC låter ju för bra för att vara sant om det är sant.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

overlord till ps3
http://ps3.qj.net/Overlord-Raising-Hell-on-PS3-screenshots/pg...

ingen killer app precis men det är ett spel helt i min smak

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010