Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Yup. För ett tag sen sa Kazunori Yamauchi (?) att till och med pedalerna skulle ha force feedback. Var tog det vägen? Det är plast nu! Vilken skit.
Men, jag antar att de gick för den breda kundbasen istället.

För några veckor så grumlade jag lite om min ratt, kanske skulle väntat på GT5 ratten. Jag är glad att jag hade fel om det. Jag är väldigt nöjd att jag köpte G25 nu. Nu är det bara GT5 som saknas och en bra plats där jag kan montera ratten.

Ja samma här. Äntligen har man köpt en dyr pryl som man inte ångrar när det släppts något nyare! Fan GT5 ratten har ju inte ens "H-pattern" växelåda. Endast sån B spak man putter fram eller bak.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Råkade impulsköpa Unreal Tournament 3 idag:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Har någon sett något GDC material från Sony eller är de helt tysta? Väldigt tråkigt tycker jag, de får ju promotea sin konsoll.

väldigt lite
tråkigt

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jo Ps3 har både komponent och hdmi.
Man måste dock köpa komponent kabel seperat, samma med hdmi kabel.

Okej, störande. Lika bra att skaffa en hdmi då. Tack för svaret

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en ny TV Jag tycker 32" är lite litet och så är man sugen på Full HD.

Vad tycker ni om denna? http://prisjakt.nu/produkt.php?p=165340
Är det något att ha?

Permalänk
Medlem

Av egen erfarenhet så märker inte jag någon direkt skillnad på så "små" apparater. Ska man märka rejäl skillnad mellan 720/1080 så bör man gå över 42". Sen kan det säkert skillja i kvalité mellan "B" märken och de mer kända märkena. Hellre en kvalitetsmaskin i 720p än en 1080p av okänt märke.

Men iallafall, Samsung gör riktigt bra grejjor! Skulle jag köpa en ny tv idag (LCD) så skulle det troligtvis bli en Sony eller Samsung.

Har du bestämt dig för en 1080p i den storleken så är det iallafall en fin tv!

EDIT: En massa saker....

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Av egen erfarenhet så märker inte jag någon direkt skillnad på så "små" apparater. Ska man märka rejäl skillnad mellan 720/1080 så bör man gå över 42". Sen kan det säkert skillja i kvalité mellan "B" märken och de mer kända märkena. Hellre en kvalitetsmaskin i 720p än en 1080p av okänt märke.

Men iallafall, Samsung gör riktigt bra grejjor! Skulle jag köpa en ny tv idag (LCD) så skulle det troligtvis bli en Sony eller Samsung.

Har du bestämt dig för en 1080p i den storleken så är det iallafall en fin tv!

EDIT: En massa saker....

Nja, man ser nog skillnad. Man slipper kanterna på Blu-ray filmer. Sen, vill jag kunna köra Gran Turismo 5 i native resolution (1080p).

Jag gillar denna TV'en. Det är riktigt nice med 3st HDMI och Optisk ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Nja, man ser nog skillnad. Man slipper kanterna på Blu-ray filmer. Sen, vill jag kunna köra Gran Turismo 5 i native resolution (1080p).

Jag gillar denna TV'en. Det är riktigt nice med 3st HDMI och Optisk ut.

Jo den är verkar vara riktigt schysst, Grymt pris med:)

Sen är den grymt snygg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Jo den är verkar vara riktigt schysst, Grymt pris med:)

Sen är den grymt snygg!

Yup, det är därför jag har fastnat vid den, men är inte 100% säker ännu.

Läste lite på MinHembio och när det ställdes Mellan M86 och X TV så var det alltid M86 som svarades nästan. Det blir nog den. Ska se om jag kan åka ner till Kristianstad och kolla på OnOff/Siba/ElGiganten

Permalänk
Medlem

UT3 är riktigt bra!:) Fungerar mycket smidigt med t-bord + mus. Men spelet är ganska svårt online:) Men kul såklart:) Ganska varierande med, råkade komma näst sist på en omgång (fick en dålig start) och på nästa så kom jag 4:a:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Nja, man ser nog skillnad. Man slipper kanterna på Blu-ray filmer. Sen, vill jag kunna köra Gran Turismo 5 i native resolution (1080p).

Jag gillar denna TV'en. Det är riktigt nice med 3st HDMI och Optisk ut.

Jaså, jag slipper inte kanterna iallafall.. du får gärna tipsa mig om hur jag får bort dem. Beror inte kanterna på vilket format filmen är inspelad i? Du verkar ju insatt i tv apparater..

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Men spelet är ganska svårt online:)

beroende på motståndet just då får jag hoppas och inte för lagg, kass kontroll och/eller andra problem? (lyckades inte ens få se en snöflinga i Lost planet..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Jaså, jag slipper inte kanterna iallafall.. du får gärna tipsa mig om hur jag får bort dem. Beror inte kanterna på vilket format filmen är inspelad i? Du verkar ju insatt i tv apparater..

Jag har för mig att de ska försvinna i 1080p. Iförsej, det beror på vilken "ratio" filmen är inspelad idag. Men, Spider-Man 3 etc ska inte ha några kanter i 1080p. Borde iallafall inte.

Edit: Hi-Rest Heavenly Sword Artwork - Ah, så vackert

http://www.ps3addict.net/images/artwork/heavenly-sword-artwor...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
beroende på motståndet just då får jag hoppas och inte för lagg, kass kontroll och/eller andra problem? (lyckades inte ens få se en snöflinga i Lost planet..)

Ne motståndet såklart!:)

Asså, SPelet är sjukt snyggt, och jag har inte fått en enda framedrop de är så sjukt stabilt. Kontrollen är riktigt bra:)

För er som vill modda ert UT3 med en LEGO mod!:)
http://www.psnathome.com/news.php?item.719.2

Permalänk

Man slipper inte alls kanter på blu-ray filmer, det beror helt på vilket format filmen är inspelad med och inte på ifall det är en blu-ray eller inte.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Jag har för mig att de ska försvinna i 1080p. Iförsej, det beror på vilken "ratio" filmen är inspelad idag. Men, Spider-Man 3 etc ska inte ha några kanter i 1080p. Borde iallafall inte.

Edit: Hi-Rest Heavenly Sword Artwork - Ah, så vackert

http://www.ps3addict.net/images/artwork/heavenly-sword-artwor...

Spiderman 3 är inspelad i 2.35:1 så jo den ska ha kanter. Dom flesta Hollywood-filmer spelas in i 2.35:1. Det är i princip bara TV som spelas in i 1.78:1 och således saknar kanter.

Kanterna är ett måste och om man zoomar eller nått istället förlorar man en stor del av bilden, kort sagt man är en idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Spiderman 3 är inspelad i 2.35:1 så jo den ska ha kanter. Dom flesta Hollywood-filmer spelas in i 2.35:1. Det är i princip bara TV som spelas in i 1.78:1 och således saknar kanter.

Kanterna är ett måste och om man zoomar eller nått istället förlorar man en stor del av bilden, kort sagt man är en idiot.

Jaha, okej. Är inte speciellt insatt i sånt så jag är inte förvånad att jag har fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Jaha, okej. Är inte speciellt insatt i sånt så jag är inte förvånad att jag har fel

Menar du widescreen i widescreen? Eller va man ska säga?, Spider-Man 1 har dock inga kanter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Menar du widescreen i widescreen? Eller va man ska säga?, Spider-Man 1 har dock inga kanter.

Jag trodde att Blu-ray filmer i 1080p var Widescreen (16:9) och inte Widescreen i Widescreen. Men, jag hade tydligen fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Jag trodde att Blu-ray filmer i 1080p var Widescreen (16:9) och inte Widescreen i Widescreen. Men, jag hade tydligen fel.

Aha okej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Ne motståndet såklart!:)

För er som vill modda ert UT3 med en LEGO mod!:)
http://www.psnathome.com/news.php?item.719.2

fint, antar att det bara är LP som är konstigt.

hoho, LEGO äger! funkar modden redan på PS3 eller, har du prövat den?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Dom flesta Hollywood-filmer spelas in i 2.35:1. Det är i princip bara TV som spelas in i 1.78:1 och således saknar kanter.

det där ä väll lite överdrivet? jag skulle säga att 1.85 (små kanter på WS-TV) är vanligare, sen att 2.35 är vanligast på just de absolut största elefantfilmerna är en annan sak.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
fint, antar att det bara är LP som är konstigt.

hoho, LEGO äger! funkar modden redan på PS3 eller, har du prövat den?

det där ä väll lite överdrivet? jag skulle säga att 1.85 (små kanter på WS-TV) är vanligare, sen att 2.35 är vanligast på just de absolut största elefantfilmerna är en annan sak.

I filmer från Hollywood tror jag 2.35:1 faktiskt är vanligare, även på mindre produktioner. Finns ju visserligen en hel del 1.85:1 också, och i europa är det väl nästan bara det som gäller. Oavsett vilket som är vanligare är det ju iaf så gott som bara TV-produktioner man kan se utan kanter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
fint, antar att det bara är LP som är konstigt.

hoho, LEGO äger! funkar modden redan på PS3 eller, har du prövat den?

det där ä väll lite överdrivet? jag skulle säga att 1.85 (små kanter på WS-TV) är vanligare, sen att 2.35 är vanligast på just de absolut största elefantfilmerna är en annan sak.

Japp har testat den, endast singelplayer dock. Men den va rätt skoj fast den verkar inte vara helt optimerad för det hackade lite.

Jag tror 2.35 är vanligare just nu, ser det mer än 1.85 på filmer numer.

Permalänk
Medlem

Varför använder man 2.35:1 då? Det är ju för helvete redan en Widescreen TV. Ska det behöva vara "Widescreen i Widescreen" (fin term, Aki||es ).

Spel är ju över hela bilden, varför skulle inte filmer vara det.

Spider-Man 3 är 2.40:1 - Kollade på fodralet.

Permalänk
Medlem

Centura: det beror på produktionen, det är ju den man vill se hellre än att absolut varje del av skärmen ska användas. (om man är normal som Spruce sa..) http://en.wikipedia.org/wiki/Aspect_ratio_(image)#Previous_and_presently_used_aspect_ratios

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
I filmer från Hollywood tror jag 2.35:1 faktiskt är vanligare, även på mindre produktioner.

försökte kolla det på IMDB men hittade bara aspektlistning för DVDs, och där var iaf 1.85 vanligare. men det säger ju iof inte att det är så på produktion i stort, eller idag framförallt så jag kan nog inte överbevisa dig absolut här..

men i vilket fall så är det ju många regissörer som inte gillar 2.35 (Cameron tex) så undantag finn även på elefantfilemer, liksom säkert nån independenttok kan få lite storhetsvansinne och dra till med 2.35

vad som är vanligast på TV-produktion vettefanken, innan WS var det ju knappast 1.85 oftast även om det var analogt som gällde, och nu när det ändå är digitalt får man la förmoda att det är 1.78 såvida man inte producerar antingen analogt ändå, (tänkt för filmstandard) eller bara klipper bilden i efterhand.

hmm.. detta kändes lite OT, men men.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Varför använder man 2.35:1 då? Det är ju för helvete redan en Widescreen TV. Ska det behöva vara "Widescreen i Widescreen" (fin term, Aki||es ).

Spel är ju över hela bilden, varför skulle inte filmer vara det.

Haha tack:D

Därför att man vill ha större bild i biosalongen, Eftersom man inte bygger så "höga" rum i salonger är det smidigar o bygga breda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
Centura: det beror på produktionen, det är ju den man vill se hellre än att absolut varje del av skärmen ska användas. (om man är normal som Spruce sa..)

Jaha, okej.

Klart man inte är dum att zooma in
Vår gamla elektron kanon brukade göra det på analog TV (när det är svarta kanter), störigt som satan då det blir så jävla dålig kvalité.

Ändrade inställningar, men den gjorde det ändå ibland =/

Permalänk

Det blir nog att jag köper en PS3 imorn (tjoho!) men jag har ett par stycken frågor som jag tror ni kan besvara här...

1. Jag har en 80GB 2.5" hårddisk som jag inte använder och hade tänkt slänga in den i PS3:an. Den har suttit i en Mac Mini (det är en Seagate men det sitter ett Apple märke på), grejen är att den bara är på 4200rpm. Räcker det för att sätta i en ps3 ?

2. Jag ska ha en Dualshock 3 också hade jag tänkt men den är ju så förbannat dyr här i Sverige (550kr och uppåt), tjänar man något på att importera den?

Det var väl det jag undrade, är dock lite osäker på vilka spel jag ska ha men det är ju en mer personlig fråga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Det blir nog att jag köper en PS3 imorn (tjoho!) men jag har ett par stycken frågor som jag tror ni kan besvara här...

1. Jag har en 80GB 2.5" hårddisk som jag inte använder och hade tänkt slänga in den i PS3:an. Den har suttit i en Mac Mini (det är en Seagate men det sitter ett Apple märke på), grejen är att den bara är på 4200rpm. Räcker det för att sätta i en ps3 ?

Så länge hårddisken är en 2.5" sata hårddisk så funkar det.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"