skärm eller grafikkort som spökar?

Permalänk

skärm eller grafikkort som spökar?

För ett tag sen krashade min hårddisk till min stationära dator, så då kopplade jag in min skärm till laptopen och körde på det i väntan på min nya hårddisk.

När hårddisken väl kommer, så kopplar jag in den och hoppas på att det ska gå fort och smärtfritt att lösa detta, men ICKE! skärmen säger att den inte får nån signal.. så jag testar med ett annat grafikkort, samma problem kvarstår..

så det slutar med att jag köper ny dator från datorbutiken, och det blir samma problem!! skärmen whinar om att den inte får nån signal?!

har testat skärmen med 2 olika laptops, det funkar finfint..

vad är detta mystiska problem?!?!?!

Permalänk
Medlem

Vad har du för skärm?

De flesta laptops har analog anslutning medans de flesta stationära datorer har digital dito.

Om du använder olika anslutningar på skärmen så kanske du måste ställa om "signal input" eller något liknande.
//Honda

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk

morr, problemet på nya datorn var bara att 12v atx kabeln till moderkortet inte satt i ordentligt.

Vad felet var på förra datorn är dock ett mysterium, men jag skiter i't, för nu har jag en bättre, fungerande dator att leka med!