Permalänk
Medlem

fas 3 nu

tror ni jag får datorn nästa vecka? bor i skåne om det gör någon nytta =D

Permalänk

Någon mer än jag som har problem att installera Daemon tools?

Permalänk
Medlem

Tacka vista

Permalänk

Min är i fas 3 nu
Så skönt nu hoppas jag på att man får en lg skärm som sagt...
Sen borde den vara färdig tills nästa vecka tycker jag.

Jag hatar nervositeten över vilken skärm man får.
Skit skärms tillverkare!!

Permalänk
Medlem

Fick denna skärm

MOD,LCD,15.4WXGA+,LGP,M1530

Det verkar vara en LG

/ lAlAz0r

Permalänk

Det verkar ju vara helt ok % på att få en LG skärm om man beställer en med 1440 upplösning vilket jag också gjorde.
Kom igen nu Dell och fatta att jag vill ha en LG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korpskugga
Någon mer än jag som har problem att installera Daemon tools?

ladda ner senaste deamon tools.
fungerar klockrent på mitt vista home pre 64

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ringde dell:s kundsupport ang. min 1530 med "samsuck" och hävde köpet.
Den fick allafall en guidad tur till sverige och åka med schenker till varberg.
Tyvärr fick den aldrig se en glad konsument utan stannade snällt i lådan för retur tillbaka till irland.
Vi får se vad det blir istället ---dell blir det iallafall inte!!!!!

/hook123

Visa signatur

/hook123

Permalänk
Medlem

varför inte byta skärm?

damn! min sitter fortfarande i DK...suckar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hook123
Ringde dell:s kundsupport ang. min 1530 med "samsuck" och hävde köpet.
Den fick allafall en guidad tur till sverige och åka med schenker till varberg.
Tyvärr fick den aldrig se en glad konsument utan stannade snällt i lådan för retur tillbaka till irland.
Vi får se vad det blir istället ---dell blir det iallafall inte!!!!!

/hook123

Måste fråga. Inte bara dig utan övriga som sett/fått Samsungskärmen. Är den så dålig att man vill returnera en i övrigt bra dator alltså? Hann du kolla på skärmen, eller såg du att det var fel skärm på nån bemärkning och struntade i att öppna lådan?

//R

Permalänk
Medlem

bara att ringa till dell och tjöta lite så byter dom ju skärmen.
men men =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Nu händer det grejer. Ska hämta mitt paket nu. De kunde inte leverera innan helgen.. Mer info senare..

Permalänk
Medlem

Sandman77: hur länge låg ditt å bräknade ETA ? dk?
fan börjar lacka ur om det nu ska leveras 10..dvs måndag, då måste ju den fan röra sig från dk iår

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Schenker ringde precis, dem kommer idag! wiiii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rewound
Schenker ringde precis, dem kommer idag! wiiii

fan då =(
vill me ha min, men min ligger fortfarande å beräknar ETA i danmark.
gjort det sen 00:57 igår.

hur länge låg din där?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Inte så länge tror ja... Men du beställde väl två dagar efter mig? då kan du ju vänta tills måndag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rewound
Inte så länge tror ja... Men du beställde väl två dagar efter mig? då kan du ju vänta tills måndag

står ETA 10, dvs måndag...
*suck* störande =P
beställde den 26, men dom reggade inte å startade byggandet 28.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nu sitter jag å skriver på min xps! Första intrycket var jäkla vilken kvalite! trodde inte så mycket skulle vara metall. De enda som känns lite billigare är tangentbordet, men de är fortfarande skönt att skriva på! Skärmen är grym!! Bästa jag sett på en bärbar! antar att det är en LG....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rewound
Nu sitter jag å skriver på min xps! Första intrycket var jäkla vilken kvalite! trodde inte så mycket skulle vara metall. De enda som känns lite billigare är tangentbordet, men de är fortfarande skönt att skriva på! Skärmen är grym!! Bästa jag sett på en bärbar! antar att det är en LG....

börjar slita av mig håret snart =P
fan vill me ha min...

Kollade orderdetail nu:

1 MOD,LCD,15.4WXGA+,LGP,M1530

Alltså jag blir så....wewwwiiiiii!!!!!

nu får den gärna komma på måndag..nu släppten en njursten...hmm sten från hjärtat! ))))

EDIT: 2008-03-07 12:00 DK - VMO ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB

wei wei

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jepp de var en LG! och fläkte är tyst som en mus, webbcameran funkar perfekt bla bla. Inte stött på några som helst problem, allt är solid!

Permalänk
Medlem

nice! trevligt att höra.
kommer fan sitta å skutta som en unge hela helgen.
Men men, man får ju nåt vettigt så

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Måste fråga. Inte bara dig utan övriga som sett/fått Samsungskärmen. Är den så dålig att man vill returnera en i övrigt bra dator alltså? Hann du kolla på skärmen, eller såg du att det var fel skärm på nån bemärkning och struntade i att öppna lådan?

//R

jag kände att min fritid är viktigare än att sitta med en indier eller irländare i flera timmar/dagar och försöka reda ut och motivera varför jag ska byta skärm. Samsung skärmen suger fortfarande för mycket för att jag ska våga chansa och bli nöjd. Principen att inte få välja den skärmkvalité man vill ha till sin dator när du vet vad du vill ha utan hamna i ett dell lotteri där dom godtyckligt väljer är sjukt.

/hook123

Visa signatur

/hook123

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hook123
jag kände att min fritid är viktigare än att sitta med en indier eller irländare i flera timmar/dagar och försöka reda ut och motivera varför jag ska byta skärm. Samsung skärmen suger fortfarande för mycket för att jag ska våga chansa och bli nöjd. Principen att inte få välja den skärmkvalité man vill ha till sin dator när du vet vad du vill ha utan hamna i ett dell lotteri där dom godtyckligt väljer är sjukt.

/hook123

du har inte tänkt på att det kan vara likadant oavsätt vilket märke du köper?

dom flesta köpa begränsade parti till bästa pris.

Menar även om du går och tittar på en dator på siba och tar den för den har en fin skärm. är det inte 100% säkert att det är exakt samma komponenter och skärm när du får den andra i kassan och måste också lägga tid på att strula.

Det är bara min åsikt.
Men lycka till.
Jämförelsvis ligger xpsen bra till i pris och jag är själv såld på den pga designen.

Permalänk
Medlem

så är det ju generellt med alla produkter man köper, man är nöjd eller inte nöjd.
dock så har ju dell att det kommer hem en och fixar delen som ska bytas, än att tex köper du på siba m.m måste skicka iväg datorn eller prylen mna är missnöjd med.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat den litegrann och är hur nöjd som helst. Jag hör att fläkten går igång ibland men det äv verkligen inte värre än någon annan laptop! Hade väntat mig ett mycket högra ljud efter allt man läst...

Vad jag läst på olika så verkar de ju också som Dell fixat till mycket av dem här problemen med cpu-whine osv. Jag kan verkligen rekommendera datorn, surt bara att inte alla får den bästa skärmen! Hoppas jag känner mig lika nöjd efter att ha använt den lite mer, tror det!

Permalänk
Medlem

För er som har använt uppdateringen för grafikkortet från dells hemsida, står det fortfarande att den senaste drivrutinen är från 2007-09-12 i enhetshanteraren för er?

Sen så var det en pojke här från dell och byte ut lite grejer i datorn och nu är tangentbord och resten av och av panelen "vågig", kan man ordna till detta på något smidigt sätt eller måste jag ringa dell igen?

Permalänk
Medlem

Leverans och Lg-skärm?

Hallå,'

Nu har min varit i fas 4 sedan i tisdags, hur lång tid tog det för er, och hur lång tid tar det innan den kommer till mig?

Hur ser jag att det är en Lg Skärm eller inte? är det på packsedeln?

Visa signatur

___________________________
Tobbe, Härligt okunnig...

Permalänk
Medlem

det står i order details när ditt paket är i sverige
min skickades (fas 5) igår, ligger i värnamo nu. får på månad

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Håller ju nu på att installera om Vista på min nya, underbara 1530

Riktigt bra intryck hittills..
Om något, så är hårddisken är lite hög (fastän den är 5400rpm). Men det tror jag inte att jag kommer störa mig på..

(LG är skärmen föresten. Ser bättre ut än min stationära..)

Permalänk

Oh nu är min i Fas 4

Jag längtar så himla mycket helt sjukt!