Permalänk
Medlem

Lemeno.se Social Bokmärkning

Nu är mitt senaste projekt, Lemeno.se uppe. Meningen är att det ska bli en fullfjädrad social bokmärkningstjänst, med främsta inspirationen StumbleUpon. Arbetet har tagit ett par månader och nu börjar jag känna mig tämligen redo att visa upp sidan.

Det finns dock en hel del saker som jag planerat göra, men som inte känns så kritiskt för tillfället, t.ex. RSS-flöden.

Nu skulle jag gärna vilja höra vad ni har för åsikter om sidan, om ni hittar något som helst som ni har en åsikt om, eller om ni kommer på någon bra funktion så tveka inte och skriv en kommentar!

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem

mina kommentar är att det verkar finns en bakomliggande struktur som är bra. tydligt är det också. bra!

men vad har lemeno att erbjuda som digg inte har?
med andra ord: varför ska jag välja din sajt?

förresten. är detta den första digg-klonen som ser dagens ljus??
kan inte erinra mig ha sett någon tidigare.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Bra frågor, har fått en hel del liknande frågor på sistone.

Det Lemeno ska försöka erbjuda är i princip allt som t.ex. digg kan erbjuda fast anpassat till svenska marknaden. Det är t.ex. som att jag hellre surfar på blocket än på ebay. Visserligen gäller inte riktigt samma sak när det är internetlänkar, men meningen är ivarjefall att det ska vara en större koncentration av sådant som svenskar gillar, sådant svenskar skapar och sådant som svenskar vi sprida.

Vi har en hel del intressanta saker som håller på att bubbla i Internet-Sverige, och Lemeno är mitt försök att skapa en användarstyrd knytpunkt för allt det intressanta.

Och för att besvara din andra fråga så är det inte den första "digg-klonen". Det finns en hel drös såna här sidor, men endast ett par få, högst en handfull, svenska varianter, och ännu färre är antalet som gör det på ett bra, genomtänkt sätt och som faktiskt aktivt utvecklar sina sidor.

Tack för frågorna, om det är något mer så tveka inte.

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman
förresten. är detta den första digg-klonen som ser dagens ljus??
kan inte erinra mig ha sett någon tidigare.

Såg faktiskt nyligen en liknande svensk sajt, pusha.se så det verkar redan finnas i sverige.

Permalänk
Medlem

Kom igen, var inte blyga.

Vad skulle ni vilja se ändrat/tillagt för att ni skulle vilja återbesöka sidan?

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem

Något nytt och orginellt

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Härligt.

Nu har jag ändrat och fixat till en hel del på sidan iallafall, om någon känner sig manad att testköra den lite för eventuell feedback.

Lemeno.se

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem

sakerna är ju så stora. helst dom dära sakerna när man ska rösta.. tar sjukt mycket plats på skärmen. testade på min EEE PC så var det ännu värre. hade varit trevligare om det var mindre storlek på allt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Namnet är rätt bra, är avsikten att det ska låta som "let me know"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterj
Namnet är rätt bra, är avsikten att det ska låta som "let me know"?

Exakt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaam
sakerna är ju så stora. helst dom dära sakerna när man ska rösta.. tar sjukt mycket plats på skärmen. testade på min EEE PC så var det ännu värre. hade varit trevligare om det var mindre storlek på allt.

Hmm, tja, det har jag inte tänkt på. Själva sidan blir rätt lagom hos mig med 1280x1024, men rutan kanske är lite för stor. Vad tycker ni andra? Är den för stor?

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Avstängd

jag kör 1024x768 och kan lova att många fortfarande gör det , och allt är på tok för stort.

Permalänk

Jag kör 1920x1200 och i mitt tycke är allt för stort

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Har nu justerat storleken på fonterna och samtidigt pillat bort lite slumpmässig whitespace som låg och skräpade lite varstans.

Jag har tagit bort länken där det stod "Kommentera" dessutom och nu har jag en ikon istället, fattar man att man måste trycka på den ikonen för att kommentera eller blir det för klurigt?

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost