Speldator för 10 000 kr
Så, jag har tänkt köpa mig en ny dator eftersom den jag har nu är till låns plus att den inte är spelanpassad precis (Ett multimedia center är det).
Iallafall, jag har sölt länge ch forskat kring delar för att få reda på lite mer om vad man borde ha och inte ha men tja, det är ju svårt att veta även ifall man skaffar sig lite kunskap så jag hoppas att jag kan få hjälp här
Personligen vill jag ha en dator med Intel och Geforce och när det gäller Geforce är jag redan ganska säker på vilken jag vill ha, nämligen XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332049 Länk till grafikkortet) men det betyder förstås inte att jag inte väljer någon annan. Ifall ni på forumet har ett bättre förslag så lyssnar jag gärna förstås.
Sen när det gäller processor är jag osäker på ifall man ska ha Duo core eller Quadra core, jag har hört att det är bättre med Quad core ifall man har Windows Vista men jag vet inte... En till sak jag undrar, hur är dagens 2x 2gb (4 gb sammanlagt) RAMs? Det är så himla förbaskat svårt att välja minnen eftersom det ska vara kompitabelt med moderkortet och det är lite svårare att hitta bra 4 gb minnen som är kompitabla vad jag har sett. Vore ju bra att ha 4 GB (Och sedan kanske 8 gb vid senare tillfälle) än 2 gb men det kanske är lite overkill?
Lesen ifall jag kanske gör det svårt för er genom att minska antalet möjligheter med mina preferenser B: Som sagt, jag är öppen för förslag så AMD och RAdeon är inte heller omöjligt.