Koppla högtalare till Ps3 samt Tv

Permalänk
Medlem

Koppla högtalare till Ps3 samt Tv

Tjena alla på Swec, hoppas ni kan hjälpa mig med detta!

Jag har en Ps3: Digital Optical ljudutgång

Tvn vet jag inte men den har iaf RCA utgång, ska kolla när jag kommer hem! (kommer hem om 2 dagar)

Digitalboxen hr digital utgång (optical) samt RCA

Nu har jag bestämt mig att koppla in mina Z-5500 till Ps3:an eftersom jag kollar på ganska många Blu-ray filmer och vill gärna kunna utnyttja ljudet optimalt istället för de taskiga högtalarna på Tvn.
Nu till det jag söker!

1. Jag söker kvalitets kablar som levererar bra ljud samt nästan inga störningar, pengen för kabeln / kablarna får inte vara för dyr ( max 500kr för en optical samt runt 300-500kr för en coaxial kabel) behöver en optical kabel eftersom jag har mera nytta av den än så länge, så jag kan därför betala lite mera för en sån.

2. Behöver en coaxial kabel samt en optisk, jag har hittat 1 optisk och 1 coaxial kabel för ett billig peng som en person länkade i ett foruminlägg, jag vill försäkra mig om att om nu dom kablarna är bra ljud-kvalitetsmässigt, eftersom jag inte har lust att köpa nya kablar efteråt för en dyrare peng om jag kunde ha köpt någon annan kabel från början

länk 1: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p... (optical kabeln)

länk 2: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p... (coaxial kabeln)

Tacksam för snabba och bra svar!

Mvh Oskar

Visa signatur

Alu Macbook 13" (2009) : 2.4 GHz C2D : 4Gb DDR3 : 250 Gb HDD

Imac 27" (2010) : Core i7 2.93 GHz : 4 GB DDR3 : 2TB HDD

Permalänk
Medlem

De kablarna kommer säkerligen funka hur fint som helst, mest beroende på det är en digital signal som skickas och digitala signaler är inte så känsliga. Sen om du vill koppla in din tv (antagligen gamla hederliga RCA för vänster och höger) så får du väl skaffa någon 3.5mm -> 2*RCA. Kvalitet behöver du inte oroa dig så pass mycket om till Z-5500 för det kommer inte göra större skillnad ändå, är du osäker så leta efter några med guldplaterade kontakter åtminstone.

Ha de fett me basen.
//Karagoth som lyssnar på sina egna Z-5500

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaret! jag ska genast kolla upp det! =D, hehe, hare bra själv du! hoppas du också tycker att Z-5500 är / var ett bra köp!
Dessamma med basen xD.

Mvh

Visa signatur

Alu Macbook 13" (2009) : 2.4 GHz C2D : 4Gb DDR3 : 250 Gb HDD

Imac 27" (2010) : Core i7 2.93 GHz : 4 GB DDR3 : 2TB HDD