Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Åfan

Kommer ihåg sist jag spelade att det var ett helvete när alla ens summons dog på svåra mobs

Hur är en strafer? Ganska squishy va?

Strafer suger i pvm

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Hittade denna nyss. Bra material för runeword eller skit?

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk

strafer suger? inte vettig eller. körde pit i 8player game i förra laddern dock krävs det gear för de.(klar innan dom plockat dia)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Strafer med Foritude och Faith = <3

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

forti faith PRIDE!!:D

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
strafer suger? inte vettig eller. körde pit i 8player game i förra laddern dock krävs det gear för de.(klar innan dom plockat dia)

Suck, dålig damage? nej
Dyrt gear? Ja (rätt tidig ladder, höga priser)
Svårt att fixa forti/faith/pride/322 osv (i början av laddern)
En strafer utan faith är i princip värdelös (wf är ju najs.. men saknar ändå en del)

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Suck, dålig damage? nej
Dyrt gear? Ja (rätt tidig ladder, höga priser)
Svårt att fixa forti/faith/pride/322 osv (i början av laddern)
En strafer utan faith är i princip värdelös (wf är ju najs.. men saknar ändå en del)

Varför säger du att den suger i PVM då?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

nn 3/20/20 finns max dmg gcs med (behöver inget liv då man inte ska bli träffad, iaf om man kör dexazon). tror att man klarar sig "skapligt" utan faith/forti också

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
visar mer än gärna vad är ditt acc?

Mitt acc är *brabar eller *araa

säg till om du vill visa
kan dock inte komma ner till baal i hell

hur är det om man ska MFa med en summon necro, lär man ha killing blow som person, eller räknas summons kill som min egen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Varför säger du att den suger i PVM då?

Jadu, pure strafe suger. Strafe/multi som gäller i pvm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
nn 3/20/20 finns max dmg gcs med (behöver inget liv då man inte ska bli träffad, iaf om man kör dexazon). tror att man klarar sig "skapligt" utan faith/forti också

glass-cannon är riktigt nice, men enligt mina erfarenheter så räcker det inte riktigt i pvm om man inte har charms som ger life.
skapligt, mjo men det finns ju självklart flera andra builds som är bättre och billigare. (om ni letar efter något kul å lira, kör på Kodiak druid )

Överkill: självklart räknas din mf på det dina summons dödar

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

körde med glass canon med 550 liv förra laddern.. inga problem.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
körde med glass canon med 550 liv förra laddern.. inga problem.

hm, jag föredrar minst 1k hp med glass cannon (körde dock HC, så föredrar lite säkerhet)

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

ska inte behöva se fienden när man pangar på han alltså behövs det ingen vita

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Hittade en till gheeds, först till kvarn om någon är sugen på en 34%..

EDIT : Borta.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Skeletal Mastery - 20
Raise Skeleton - 20

Corpse Explosion - 20

Det är det jag luskat ut att man "ska" ha.
Vilken curse ska man köra med, iron maiden, amplify damage?
Sen resten av poängen i Revive.

Låter det som en plan?

Permalänk

hmm hitta en guide där jag tog det mesta i från

sätt typ 1 skill per curse (ända mer skill i curse är att ge med radius)

sätt ngt på summonresist

sen glöm inte clay golem+golem mastery typ 15/15 på dom...

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

finns det någon anledning att ta Clay Golem om man har en Merc?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
finns det någon anledning att ta Clay Golem om man har en Merc?

Ja, han har slowing attack. Går inet utan clay.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

en trevlig grej o göra är att fixa claygolem och merc med kelpine snare och decrytion (~65 från clay+75 slow från kelpine)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra lite med er inbitna d2-spelare om lite hjälp:)
Har precis köpt hem diablo2 + LoD efter man fick reda på att 3an skulle släppas... man blev ju fett sugen.

Satte in skivorna och installerade... tankade hem 1.12 patchen me. Men så fort jag ska connecta mot b.net europe så säger den:
"Unable to connect to battle.net"

"if you are using a modem you might have to connect to your internet provider... bla bla"

Men grejen är den att jag kan connecta mot b.net Asia, West US och East US.

Tacksam för svar och hoppas inte jag förstörde tråden:P

Permalänk
Medlem

Samma som mig själv

Man kan tanka hem en battle.net diagnostik program o då får man ut vilket reason för att det inte går.

Jag fick 10054 och det är en ip-ban

roligt när man har en laglig kopia o har inte kunnat lira på en vecka sen jag installerade o testade att spela

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
Samma som mig själv

Man kan tanka hem en battle.net diagnostik program o då får man ut vilket reason för att det inte går.

Jag fick 10054 och det är en ip-ban

roligt när man har en laglig kopia o har inte kunnat lira på en vecka sen jag installerade o testade att spela

En fråga bara, har du använt några hacks? maphack/bot osv?

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
Tänkte bara höra lite med er inbitna d2-spelare om lite hjälp:)
Har precis köpt hem diablo2 + LoD efter man fick reda på att 3an skulle släppas... man blev ju fett sugen.

Satte in skivorna och installerade... tankade hem 1.12 patchen me. Men så fort jag ska connecta mot b.net europe så säger den:
"Unable to connect to battle.net"

"if you are using a modem you might have to connect to your internet provider... bla bla"

Men grejen är den att jag kan connecta mot b.net Asia, West US och East US.

Tacksam för svar och hoppas inte jag förstörde tråden:P

Jag brukar få så titt som tätt.
Ibland fungerar det med att göra en Asian character och joina ett game, sen gå tillbaka till Europe.

I värsta fall får man leta fram tålamodet och vänta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Jag brukar få så titt som tätt.
Ibland fungerar det med att göra en Asian character och joina ett game, sen gå tillbaka till Europe.

I värsta fall får man leta fram tålamodet och vänta

Okej, tack för svar... men första gången jag använder kontot... så tycker det verkar lite konstigt:S

Permalänk
Medlem

Ja servern låg nere över en timme förut idag så ingen kunde komma in då. Väldigt ovanligt att det blir så där

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Ja servern låg nere över en timme förut idag så ingen kunde komma in då. Väldigt ovanligt att det blir så där

Jojo visst, men har en polare här som leechar på min lina... han köpte också d2 från webhallen och det fungerar utmärkt på hans dator? Fattar inte detta?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
Jojo visst, men har en polare här som leechar på min lina... han köpte också d2 från webhallen och det fungerar utmärkt på hans dator? Fattar inte detta?

Äsch, deras servrar ligger instängda långt ner bakom deras Wow servrar. I ett kallt fuktigt rum fullt med flugskit, när någon inte kan ansluta beror detta vanligtvis på att någon ex-president (USA) spillt kaffe på råttorna som därefter kopplat om vartenda kort i alla servrar.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Äsch, deras servrar ligger instängda långt ner bakom deras Wow servrar. I ett kallt fuktigt rum fullt med flugskit, när någon inte kan ansluta beror detta vanligtvis på att någon ex-president (USA) spillt kaffe på råttorna som därefter kopplat om vartenda kort i alla servrar.

IDD

Btw, startade en summon necro idag, efter cookie's fina demonstration igår! (tack för items btw)

Har nu soloat mig till act3, inte behövt "resummona" min armé ever. Måste ha gjort något grovt fel sist jag spelade

Maxar Raise Skeleton och Skeleton Mastery nu. När borde man börja skilla corpse explosion?

Permalänk
Medlem

Ingen som vet på riktigt varför jag inte kan connecta till b.net europe? jag kan ju connecta utan problem till asia och US. Så europe b.net ligger inte nere? har precis fått hem skivorna idag helt oanvända... så det kan ju inte vara felet?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
Ingen som vet på riktigt varför jag inte kan connecta till b.net europe? jag kan ju connecta utan problem till asia och US. Så europe b.net ligger inte nere? har precis fått hem skivorna idag helt oanvända... så det kan ju inte vara felet?

kunde du överhuvudtaget ansluta när du hade installerat? (till europe menar jag)

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)