Permalänk
Medlem

Ortmon, hur är ljudet i högtalarna på laptopen t.ex om du skulle slökolla lite på film eller lyssna på musik utan hörlurar?
är det skränigt eller funkar det?

Visa signatur

/Johannes

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Kikar man i produktbladet för Nox, dvs. den lilla PDF-filen på Nox-sidan, står det något om TV Tuner som tillval. När jag kontaktade Zepto om det för några veckor sedan lät det som att de inte visste när den skulle lanseras, dock.

Jag är inte helt säker på detta, men jag tror att tv-tuner kommer komma som tillval när dockningsanordningen också kommer.

Permalänk

Hej!
Har läst på ganska mycket om både Nox och Nexus nu. Verkar som att man får mycket mer processor på Nexus för pengarna i förhållande till Nox?
Dock får man ju bättre skärm på Nox och pixelgaranti osv...

Nexus A15 - Konfiguration: 10.631kr

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Inget operativsystem
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
Miljöavgift
Nexus A15 - WXGA + Geforce 9600M
Onlinerabatt Nexus A15 Value
Manual Nox/Mythos/Orion/Anthea SE
Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts
9 Cell Nox/Nexus black
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Inget operativsystem
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
Miljöavgift
Nexus A15 - WXGA + Geforce 9600M
Onlinerabatt Nexus A15 Value
Manual Nox/Mythos/Orion/Anthea SE
Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts
9 Cell Nox/Nexus black
200GB 7200rpm SATA Harddisk

Nox A15 - Konfiguration: 11.263kr

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Inget operativsystem
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
Miljöavgift
Onlinerabatt Nox A15 Power
ODD-Bezel - Black
Manual Nox/Mythos/Orion/Anthea SE
250GB 7200rpm SATA Hårddisk
9 Cell Nox/Nexus black
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
Intel C2 DUO P8400 – 2,26Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts

Min fråga till er är vad får er att välja Nox istället för Nexus?

Hur mycket bättre är 2.53GhZ än 2.26GhZ? Är det värt pengarna? Ska hålla på med både grafisk design och dyligt samt spel, är det värt 1.700kr? eller landar man på en 2.4?

Och är det någon som vet om storlekarna på 6 cellers vs 9 cellers batterierna? Vore jobbit om 9an stack ut eller nått.

Ber om ursäkt om det är frågor som besvarats redan.

Väl mött!

Permalänk
Medlem

Någon som fått leveransbekräftelse idag?

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk

Inte jag

Jag kommer att kissa i Zeptos brevlåda snart.

Permalänk

Nämen vad är det jag hör? Har min Nox blivit försenad? Kommer den inte det utlovade datumet? Ni får ursäkta mig jag befinner mig i chocktillstånd.

Permalänk
Medlem

Min blev inte skickad idag heller, beställd 15/7.

Har inte så mycket att säga mer förutom hejdå, kommer inte hänga här längre. Hoppas någon av er får sin Nox någon gång.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Någon som fått leveransbekräftelse idag?

Nepp. Trots att den var färdigtestad och bara skulle packas vid 12-tiden så gick den ej iväg. Idag heller.

Permalänk

får jag inte min på måndag avbeställer jag. det ska till jävligt mycket rabatt till om jag ska vänta längre..

och inte har man fått något mail om försening heller
vad ska man göra? börjar tröttna nu..

hejdå tagg, du kommer vara saknad! men jag tror du kommer hänga
här endå, du är för nyfiken helt enkelt! COOKIE-JAR AND BEYOND!

buzzlightyear signing out.

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem

Usch, fy, jag blir ledsen. Zepto har rabatt på alla sina datorer utom Mythos (och Notus, men den räknar jag på sin höjd som en halv dator med den processorn). Jag känner mig som ett oönskat barn. Ingen vill ha mig!

Come on Zepto, gimme some looooove.

EDIT: Ursäkta mitt tjat, men om någon på Zepto läser detta kanske ni kan ta upp det med en överordnad? Ni skulle få åtminstone 1 garanterad extrakund!

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Även om dom blivit försenade gång på gång så verkar det ju som att dom som inte redan levererats kommer vara framme i början av nästa vecka, så att avbeställa nu i slutskedet vore ju trist. Framför allt med tanke på hur nöjda dom som väl fått sina Nox verkar vara med datorn

Permalänk

Woot, har dom bytt grafikkort i Mythos?

9600m gt finns inte med längre där, nu står det bara Intel® GMA 4500MHD

Det lär väl vara mycket sämre än 9600m GT ?

Skit också..

Permalänk
Medlem

Jepp, inget leveransbesked idag heller... Man börjar ju fundera lite smått på om de på Zepto är gravt efterblivna eller bara extremt korkade...

SÄTT ETT REALISTISKT LEVERANSDATUM FRÅN BÖRJAN JÄVLA SMARTSKAFT!

Till och med min 7-åriga kusin reagerade idag på att jag inte fått någon datorn. Han tyckte ni var "sega och dumma"...

"Vi beklagar att behöva informera er om ni dessvärre kommer att få vänta ytterligare 1-2 dagar innan er Nox levereras."
Detta skickades i onsdags... Ons-Mån (förutsatt att den kommer på måndag) är 5 (fem, IIIII) dagar inte 1-2... Har ni gått ut grundskolan än?

Permalänk
Medlem

Den kommer inte komma på måndag, då hade du fått leveransbesked idag. (Jag är inte här)

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Jepp, inget leveransbesked idag heller... Man börjar ju fundera lite smått på om de på Zepto är gravt efterblivna eller bara extremt korkade...

SÄTT ETT REALISTISKT LEVERANSDATUM FRÅN BÖRJAN JÄVLA SMARTSKAFT!

Till och med min 7-åriga kusin reagerade idag på att jag inte fått någon datorn. Han tyckte ni var "sega och dumma"...

"Vi beklagar att behöva informera er om ni dessvärre kommer att få vänta ytterligare 1-2 dagar innan er Nox levereras."
Detta skickades i onsdags... Ons-Mån (förutsatt att den kommer på måndag) är 5 (fem, IIIII) dagar inte 1-2... Har ni gått ut grundskolan än?

Helt rätt... Funderar på att avbeställa min för sakens skull, man ska inte behöva bli lurad gång på gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Jepp, inget leveransbesked idag heller... Man börjar ju fundera lite smått på om de på Zepto är gravt efterblivna eller bara extremt korkade...

SÄTT ETT REALISTISKT LEVERANSDATUM FRÅN BÖRJAN JÄVLA SMARTSKAFT!

Till och med min 7-åriga kusin reagerade idag på att jag inte fått någon datorn. Han tyckte ni var "sega och dumma"...

"Vi beklagar att behöva informera er om ni dessvärre kommer att få vänta ytterligare 1-2 dagar innan er Nox levereras."
Detta skickades i onsdags... Ons-Mån (förutsatt att den kommer på måndag) är 5 (fem, IIIII) dagar inte 1-2... Har ni gått ut grundskolan än?

Jag förstår att du är upprörd. Det är jag också, även om det börjar gå över i apati.

Onsdag var dagen då förbeställningar skulle levereras (=skickas iväg från Zepto). 1-2 dagars försening innebär att noxarna skulle skickas idag eller igår. Helgdagar måste du räkna bort. Om datorn skickas iväg på måndag är det 3 (tre, III) dagars försening. Även det är ju dock mer än 1-2 dagar.

Nu får vi verkligen hoppas att de skickas i början på nästa veckan.

Har förresten någon av er fått rabatten insatt på sitt konto?

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Woot, har dom bytt grafikkort i Mythos?

9600m gt finns inte med längre där, nu står det bara Intel® GMA 4500MHD

Det lär väl vara mycket sämre än 9600m GT ?

Skit också..

Du kollar på Anthea A15 antagligen.
Beställde en mythos med 9600m GT alldeles nyligen.

Permalänk

Shit, jag beställde en Nexus för en timme sen. Hoppas att den kommer inom de 19 dagarna som utlovades. Synd att man får nöja sig med en 1280x800-skärm, men man är ju inte gjord av pengar som ni med Noxar och Mythosar på ingång

Permalänk
Medlem

Kommer ni att beställa någon mer laptop från Zepto om - sääääg... nåt år när Nox blivit utdaterad?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk

Det borde väl bli ytterligare kompensation för denna försening? Det stod ju i det första mailet att den skulle komma 1-2 dagar och det gjorde den inte..

Magnus?

Permalänk
Medlem

Här finns en bild på en Nox A15 underifrån - ser väl helt ok ut eller hur?

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=268116&page=...

Scrolla ner för bilden.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Någon som vet om hålen på undersidan av Nox är insug eller utblås av luft? Hoppas på insug, för om det är utblås på undersidan är det inte någon bra idé med kylplatta.

(Iofs, vilken vettig datortillverkare skulle sätta utblås på undersidan när jag tänker efter... Men någon får gärna bekräfta för säkerhets skull.)

Permalänk

Jag undrar vad det egentligen är som tar sådan tid, har dom dåligt med personal eller har dom fått en fet massbeställning och kan helt enkelt inte hantera det?

Eller vad i gravstenen är det som mullrar?

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk

Jag tror att det är en blandning av kass personal och att de helt enkelt inte har fått in alla komponenter ännu som behövs för att kunna skicka ut alla datorer i tid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
(Iofs, vilken vettig datortillverkare skulle sätta utblås på undersidan när jag tänker efter... Men någon får gärna bekräfta för säkerhets skull.)

Men om man har utblås under, då svävar den ju.... eller va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malfurion
Men om man har utblås under, då svävar den ju.... eller va?

ofcourse

zepto nox: besked på måndag, dator tisdag?
yesbox, fixa nu.

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock

Onsdag var dagen då förbeställningar skulle levereras (=skickas iväg från Zepto). 1-2 dagars försening innebär att noxarna skulle skickas idag eller igår. Helgdagar måste du räkna bort. Om datorn skickas iväg på måndag är det 3 (tre, III) dagars försening. Även det är ju dock mer än 1-2 dagar.

Tack för att du klargjorde, men jag är inte mentalt handikappad.
Det blir fortförande 5 dagar även fast det är helg, eller hur? Då skriver man inte 1-2 dagar utan "Datorn skickas denna vecka eller senast måndag". Ursäkta om jag var otydlig när jag skrev "levereras" istället för "skickas".

Jaja, skitsamma. Har man tur får man den på tisdag, då hinner man ner på stan på måndag och köpa en slipmaskin så att man kan slipa bort Zepto-loggan.
På måndag kommer jag förövrigt ringa och höra vad dom hade tänkt sig för kompensation för den ytterliggare förseningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
Jag undrar vad det egentligen är som tar sådan tid, har dom dåligt med personal eller har dom fått en fet massbeställning och kan helt enkelt inte hantera det?

Brist på kompetens, givetvis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead

På måndag kommer jag förövrigt ringa och höra vad dom hade tänkt sig för kompensation för den ytterliggare förseningen.

Skriv gärna vad som säger så dom inte tror att dom kan komma undan med att bara kompensera dom som frågar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Tack för att du klargjorde, men jag är inte mentalt handikappad.
Det blir fortförande 5 dagar även fast det är helg, eller hur? Då skriver man inte 1-2 dagar utan "Datorn skickas denna vecka eller senast måndag". Ursäkta om jag var otydlig när jag skrev "levereras" istället för "skickas".

Ja, förseningen blir ju fem dagar för oss om datorerna skickas på måndag. Det är ju sant.

Jag försökte bara förklara hur jag antar att Zepto tänker.

Hur de tänker är dock inte helt lätt att förstå när de säger ännu en tidpunkt 1-2 dagar och bryter sitt löfte ännu en gång.

Skriv gärna vad de har för ursäkter.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT