Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Frågan är dock varför man skulle vilja beställa det från Webhallen överhuvudtaget när man får det för 370 kr på Direct2Drive och kan tanka hem klienten direkt.

394kr blir det.

Hos webhallen får man det för 349kr om man går dit då de har nattöppet på release dagen. Vilket man såklart gör...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Äsch, själv har man CE förhandsbokat och betalat sen början av det här året

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

£32,95 blir 377 kr.

http://www.direct2drive.co.uk/1/6566/product/Buy-Warhammer-On...(Pre-Order)-Download

Om man har möjlighet att gå till deras releaseevent så förstår jag att man köper därifrån, men nu var det ju inte det jag menade.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
£32,95 blir 377 kr.

http://www.direct2drive.co.uk/1/6566/product/Buy-Warhammer-On...(Pre-Order)-Download

Om man har möjlighet att gå till deras releaseevent så förstår jag att man köper därifrån, men nu var det ju inte det jag menade.

394,53 SEK ger dig 32,95 GBP

Från forex.se

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
394,53 SEK ger dig 32,95 GBP

Från forex.se

Hehe, du kan ju inte använda forex valutakurser när du ska räkna på saker som köps online. Använd bankernas kurser.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Hehe, du kan ju inte använda forex valutakurser när du ska räkna på saker som köps online. Använd bankernas kurser.

Ehh, varför kan han inte det?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Ehh, varför kan han inte det?

Därför att Forex har sina egna kurser som dom använder när man köper och säljer valuta av dom.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Ska jag ta bankernas kurser så blir det ännu sämre, kommer hamna på över 400kr

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

392 kr gick det på i slutändan iallafall när banken hade tagit sitt för kortköp i annan valuta etc.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
http://www.youtube.com/watch?v=kBgKkGgIVIE

Hehe småskön film

haha han visade den live 2 gånger på dreamhack
synd att han säger typ samma sak på varje ställe han är på
typ som "I'm only showing this to you"
annars är han askön

Permalänk
Medlem

Nu kan man tanka hem beta klienten.

[EU] Open Beta Client available for Download!

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Funderar på att prova på Iron breaker och magus under open beta. För visst har vi closed beta användare access till open med?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Funderar på att prova på Iron breaker och magus under open beta. För visst har vi closed beta användare access till open med?

Jodå vi som är med closed får access till open också.

Känns lite udda att det redan har gått ett år i betan nu. ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa spelet via D2Drive, är det någon skillnad mot t.ex Webhallen? Anledningen är att jag håller på flytta om inte vet min kommande adress ännu men vill förboka iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Jag tänkte köpa spelet via D2Drive, är det någon skillnad mot t.ex Webhallen? Anledningen är att jag håller på flytta om inte vet min kommande adress ännu men vill förboka iaf

Men man tankar ner klienten från dom och man får cd-keys via email?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Aha, jag som trodde OPEN-BETA var öppen för alla.

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snazer
Aha, jag som trodde OPEN-BETA var öppen för alla.

Jo borde verkligen vara det om man kollar på namnet. Men precis som i alla andra spel så finns det ju den där lilla haken... du måste köpa spelet från en återförsäljare som ger ut beta keys...

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

bara för det heter open-beta betyder inte att den är öppen för alla/alla kan ladda ner. Det speciela med open är bara att det inte finns någon NDA över den vilket gör att de som kommer in kan prata hur mycket dom vill om spelet samt visa bilder och filmer

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att testa spelet i öppna betan snart. Jag är inte helt såld på WAR än så öppna betan kommer avgöra om jag kommer spela vid release eller inte...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Ska bli kul att testa spelet i öppna betan snart. Jag är inte helt såld på WAR än så öppna betan kommer avgöra om jag kommer spela vid release eller inte...

Då får du har lite överseende med att Beta =/= Retail

Permalänk
Medlem

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=6633...

Citat:

Note: As per 8 pm GMT +2, 20th August of 2008, negotiations with retailers have not been completed. This means that some shops might yet be upgraded to premium status.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Men det gäller bara SE(Standard Edition), CE är fortfarande Open beta access shiten i, så du kan ta ett djupt andetag

Funderar nu på om ekonomin tillåter, för då beställer jag ifrån D2Drive för 370 kr och därmed får Open Betan

Jo, men varför har jag inte koden då?
Borde inte den kommit i mailen?
Köpte CE för att jag kände att nu med jobbet och allt kan jag kosta på mig lite och för att jag skulle få open beta access

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bootcha

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Tackar, den där funkade jättebra
Tyvärr så bevisade den att min trasiga gamla laptop från stenåldern inte klarar WAR, ska pröva arbetslaptopen imorrn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk

Underbart! Du får se till att spela på samma server som mig så jag har nån att slåss med!

Ja det låter skoj, PMar dig när jag drar igång. Ska ha med mig några polare i samma veva. TVINGAR dom att spela order xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
£32,95 blir 377 kr.

http://www.direct2drive.co.uk/1/6566/product/Buy-Warhammer-On...(Pre-Order)-Download

Om man har möjlighet att gå till deras releaseevent så förstår jag att man köper därifrån, men nu var det ju inte det jag menade.

Köpte förhandsbokningen, men fick inget Beta-key?

Ska man få det direkt eller vid beta starten?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Köpte förhandsbokningen, men fick inget Beta-key?

Ska man få det direkt eller vid beta starten?

Man får keyn när knappen där det står "PREORDERED" nu ändras till "DOWNLOAD". Vet inte när, men antagligen någon dag innan betan startar.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Man får keyn när knappen där det står "PREORDERED" nu ändras till "DOWNLOAD". Vet inte när, men antagligen någon dag innan betan startar.

Okej, men om man som jag har valt att hämta i butiken - har alltså inte betalat än - Kan man fortfarande få beta-keyn på nått vis?
Jag menar jag har ju bokat spelet. Inte så att de anser att det finns en risk att jag inte kommer och hämtar ut det och därmed inte betalar för det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Okej, men om man som jag har valt att hämta i butiken - har alltså inte betalat än - Kan man fortfarande få beta-keyn på nått vis?
Jag menar jag har ju bokat spelet. Inte så att de anser att det finns en risk att jag inte kommer och hämtar ut det och därmed inte betalar för det?

Nu snackade jag om Direct2Drive och inte Webhallen, antog att Groom84 hade beställt därifrån eftersom hade citerade min post.

Jag beställde själv en CE från Webhallen för flera månader sedan mot postförskott, men ångrade mig och avbeställde. Jag hann få beta keys och sånt utskickat via epost innan jag avbeställde dock (antar att dom inte kommer fungera eftersom jag cancelade min order).

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Köpte också via D2Drive, väntar med spänning ! Inte brytt mig så mycket om WAR faktist, spelat lite closed beta för ett år sen men fastnade inte.

Men efter att ha sett alla nya filmer & bilder så verkar det bli riktigt kul, hoppas verkligen det lever upp till förväntningarna och att man får den där överväldigande känslan man kan få av MMO's. Som första gången man testade SWG

Permalänk
Medlem

Har nyckel till open US beta och kommer få för EU också, laddade ner en client från torrent men också från Fileplanet, hmm troligtvis behöver jag EU clienten med från GOA's sida så det blir en 9.35gig till lol.

Permalänk

Hur funkar det här med collision-detection?
Jag har fattat att man inte kan springa igen fiender i rvr.
Men gäller det allierade också, och gäller det isf även i pve-zoner?

Sjukt störigt om ett gäng kids omringar en questgiver eller vendor å man inte kan få questen eller kan handla, eller om dom står i en dörröppning som man vill passera om man inte kan gå igenom dom.
För jag antar att man inte kan slå ihjäl folk från samma fraktion, om man överhuvud taget kan slå ihjäl någon i en pve zon.

Spelet verkar bra, så det vore verkligen synd en sån sak skulle behöva förstöra det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruzirekta
Hur funkar det här med collision-detection?
Jag har fattat att man inte kan springa igen fiender i rvr.
Men gäller det allierade också, och gäller det isf även i pve-zoner?

Sjukt störigt om ett gäng kids omringar en questgiver eller vendor å man inte kan få questen eller kan handla, eller om dom står i en dörröppning som man vill passera om man inte kan gå igenom dom.
För jag antar att man inte kan slå ihjäl folk från samma fraktion, om man överhuvud taget kan slå ihjäl någon i en pve zon.

Spelet verkar bra, så det vore verkligen synd en sån sak skulle behöva förstöra det.

Påminner mig om när jag stog en hel dag som tauren ute på "nya ön" i World of Warcraft. Gå in i ett hus och ställ dig mitt i en Quest NPC, sen står du där och väntar. Alla som ska fram och ta/lämna questa högerklickar på dig och slår en sving, sen blir de dödade av vakterna.

Happy days!