Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk
Tyvärr är det inte 47% Order och 53% Destruction på EU servrarna, hoppas verkligen att det jämnar ut sig mer innan release så inte Destruction fortsätter steamrolla allt.

hur är det då med uppdelningen?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk
Tyvärr är det inte 47% Order och 53% Destruction på EU servrarna, hoppas verkligen att det jämnar ut sig mer innan release så inte Destruction fortsätter steamrolla allt.

Det blir alltid obalans på några servrar i början, bara kolla in hur det var på visa servrar i WoW... >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Riktigt bra video, yes. Fick lära mig något nytt också - andra spelare droppar loot när de dör! Han hittade en "epic" från en död Witch Elves kropp.

Jag ska ta en blackout från WAR tills den 15:e, hypen tar kol på mig.

Haha! Det va episkt med epic-droppen
Coolt va det iaf
TenTonHammer är pulsen 200 (max) på WAR hypen och ligger på första plats på pulsmätaren
Jag förstår att hypen tar cool på dig. Det känns för mig som att pulsen ökar till 200 när jag läser något om WAR xD
Måste....vi....la-sigh-....ugh.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk
Tyvärr är det inte 47% Order och 53% Destruction på EU servrarna, hoppas verkligen att det jämnar ut sig mer innan release så inte Destruction fortsätter steamrolla allt.

Jag ska most definitely spela Order. Destruction är för Goth/Läder-Lack/Bondage/Emo/svartrockare/ för min smak. Annars hade Chosen eller Black Orc varit självklara val för min del.
Hoppas inte det blir som i WoW, att alla småungar söker sig till "hjälte"-klasserna för att "Rädda världen" och alla svåra, asociala, alternativa 20-30åringar söker sig till Dark Side för att "Det är så coolt att vara ond"

Lite fördomsfullt av mig kanske, men det stämmer WoW xD

Permalänk

jzpk hur vet du detta då, någon statestik`?

- Night

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Haha! Det va episkt med epic-droppen
Coolt va det iaf
TenTonHammer är pulsen 200 (max) på WAR hypen och ligger på första plats på pulsmätaren
Jag förstår att hypen tar cool på dig. Det känns för mig som att pulsen ökar till 200 när jag läser något om WAR xD
Måste....vi....la-sigh-....ugh.

Jag ska most definitely spela Order. Destruction är för Goth/Läder-Lack/Bondage/Emo/svartrockare/ för min smak. Annars hade Chosen eller Black Orc varit självklara val för min del.
Hoppas inte det blir som i WoW, att alla småungar söker sig till "hjälte"-klasserna för att "Rädda världen" och alla svåra, asociala, alternativa 20-30åringar söker sig till Dark Side för att "Det är så coolt att vara ond"

Lite fördomsfullt av mig kanske, men det stämmer WoW xD

Tror rent generellt att åldern kommer vara högre i War, pga många DaoC spelare letar sig till spelet
Jag är lite på din sida, lite för mycket Depression på Destruction sidan, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Hur är det egentligen, kan man loota andra?

I Ironbreaker filmen får han ju loota en epic cloak av den Dark Elf han dödar. Blir Dar Elfen av med capen, eller får han en likadan?

Permalänk

Funkar detta för WAR?
HP
Intel(R) Core (TM)2 Duo CPU
T7500 @ 2.20GHz
2.19GHz, 1,96 GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Funkar detta för WAR?
HP
Intel(R) Core (TM)2 Duo CPU
T7500 @ 2.20GHz
2.19GHz, 1,96 GB RAM

Det ska fungera.
Men vilket grafikkort?

Citat:

For Windows XP

· 2.5 GHz P4 (single core) processor or equivalent
· 1 Gigabyte RAM
· A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0
· At least 15 GB of hard drive space

For Windows VISTA

· 2.5 GHz P4 processor or equivalent
· 2 Gigabyte RAM
· A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0
· At least 15 GB of hard drive space

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

faaaan jag vill in i betan efter att ha sett ironbreaker klippet.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuNK1LLeR
faaaan jag vill in i betan efter att ha sett ironbreaker klippet.

Open beta börjar 7 september för dom som har pre-order boxen. ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Har lovat min "expmate" att jag ska lira Ironbreaker med han på helgerna när han inte ligger ut på jobb. Efter att jag sett klippet vill jag bara spela spela spela! Får väl levela en Bright Wizard under veckodagarna

Ironbreaker + Runepirest combo ftw :>

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur det kommer se ut med de olika sidorna/klasserna i Europa, i usa så är det inte så populärt med White Lion och jag som tycker om klassen hihi.

Citat:

[EU] German CM on the Open Beta & Communication between GOA and Mythic
The german CM Sterntaler has posted some clarifying facts on how the Open Beta process will roll out in the future as well as some comments on the communication between Mythic and GOA. Here is the translated version:

  • European payment options include, but are not limited to, credit card, gametime card, pay-pal and Click&Buy. For Germany, ELV (bank transfer) is also a valid option.

  • Starting tomorrow (28th of August) the PreOrder versions of the Standard Edition will be available and the online retailers will start sending out the codes and boxes.

  • The standard pre-order does not guarantee access to Open Beta.

  • Some selected retailers, however, will supply a guaranteed access to open beta with the acquisition of the pre-order. The full list of these partners will be made available tomorrow.

  • For the german speaking community, thousands of beta spots will be given out through community sites (Note by Avien: sry, no information on english/french, etc. so far)

  • For both the Open Beta or headstart, the client will be available for download. It will be about 12 GB in size. This client can then be patched for release day.

  • With the headstart code, you will be able to play until September 22nd (that is for day after launch) until we will require you to put in a retail box code. This is to ensure everyone will be able to play even if there is some delay in delivery.

Tagit från warhammeralliance.com

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det ska fungera.
Men vilket grafikkort?

NVIDIA Quadro NVS 320M

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Open beta börjar 7 september för dom som har pre-order boxen. ^^;

Jag har gjort en pre-order på Webhallen, men hur får jag boxen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
NVIDIA Quadro NVS 320M

Jag har gjort en pre-order på Webhallen, men hur får jag boxen?

Hmm bra fråga gällande grafikkortet eftersom den inte finns med på listan. =/

NVIDIA GeForce series

· FX 5900, FX 5950
· 6600, 6800,
· 7600, 7800, 7900, 7950
· 8400, 8500, 8600, 8800
· 9400, 9500, 9600, 9800
· GTX 260, GTX 280

Angående pre-order boxen så kunde man få en sån när man förhandsbokade Collector's Edition men som jag känner till så är dom slut mer eller mindre överallt.

Citat:
  • The standard pre-order does not guarantee access to Open Beta.

  • Some selected retailers, however, will supply a guaranteed access to open beta with the acquisition of the pre-order. The full list of these partners will be made available tomorrow.

Jag har ej sett listan än tyvärr.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hmm bra fråga gällande grafikkortet eftersom den inte finns med på listan. =/

NVIDIA GeForce series

· FX 5900, FX 5950
· 6600, 6800,
· 7600, 7800, 7900, 7950
· 8400, 8500, 8600, 8800
· 9400, 9500, 9600, 9800
· GTX 260, GTX 280

Angående pre-order boxen så kunde man få en sån när man förhandsbokade Collector's Edition men som jag känner till så är dom slut mer eller mindre överallt.

Jag har ej sett listan än tyvärr.

Attans x 2

Segt med grafikkortet eftersom det är min arbetslaptop. Sen är min privata gammal och har ett trasigt moderkort som nu mera bara stödjer ett av de två 512-RAM-minnen jag har.

Open Beta skulle vara guld värt. Kanske går att köpa till sig på annat vis
Annars kan väl ansöka om en nyckel väl?

Permalänk
Medlem

Jag vill veta vilka sidor som får dessa keys..är det så gott som bara fileplanet och man måste vara betalande premunant så skiter jag fan i betan alternativt beställer spelet från EA-store.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Beta hysteri!

Väntar o ser om jag får Beta access från Webhallen, om inte så är det som det är.

Permalänk
Medlem

Förbeställt från webhallen de brukar alltid vara bra på att få tag i preorder saker

Hoppas dom skickar ut keys till open betan... borde få veta idag eller imorgon

Permalänk
Medlem

När öppnar open betan?:) och har jag den eftersom jag har closed betan?:) kommer väll själv spelamagus för min del. så alla order borde passa sig för mig och dom som är i samma guide som mig

Visa signatur

Warhammer online here i come!

Permalänk

Jag förbeställde Collectors Edition på webhallen, men jag valde hämta i butik och har inte betalat än. Då jag gör det i butiken.
Måste man ta den på frakt för att få Beta-key?
Tänk om dom ger mig en nyckel och jag avbeställer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuxuan

När öppnar open betan? och har jag den eftersom jag har closed betan? kommer väll själv spelamagus för min del. så alla order borde passa sig för mig och dom som är i samma guide som mig

7 september
och ja, alla med closed beta får open beta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Beta hysteri!

Väntar o ser om jag får Beta access från Webhallen, om inte så är det som det är.

As allways

Jag bryr mig inte så jättemycket om jag inte kommer med, men alltid skoj om man gör det ju, hehe.

Tänkte annars om någon här på swec lyckas roffa åt sig en key att vi kankse kan time-shara den typ

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=6633...

Verkar som att det bara är EA store och D2Drive som ger ut Open Beta med förbokningserbjudandet på standard edition i EU.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=6633...

Verkar som att det bara är EA store och D2Drive som ger ut Open Beta med förbokningserbjudandet på standard edition i EU.

Så här står det på webhallen om collectors edition som jag beställde

Innehåll i förbokningserbjudandet
• Tre st. förbokningskoder som ger dig tillgång till:
• Inbjudan till den öppna betan – var först med att uppleva den mytomspunna världen och de episka slagen i WAR!
• Live game head start - börja ditt äventyr i Warhammer Online före alla andra!

Varför fick inte jag nån då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=6633...

Verkar som att det bara är EA store och D2Drive som ger ut Open Beta med förbokningserbjudandet på standard edition i EU.

Bokat via Webhallen, blast!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Så här står det på webhallen om collectors edition som jag beställde

Innehåll i förbokningserbjudandet
• Tre st. förbokningskoder som ger dig tillgång till:
• Inbjudan till den öppna betan – var först med att uppleva den mytomspunna världen och de episka slagen i WAR!
• Live game head start - börja ditt äventyr i Warhammer Online före alla andra!

Varför fick inte jag nån då?

Men det gäller bara SE(Standard Edition), CE är fortfarande Open beta access shiten i, så du kan ta ett djupt andetag

Funderar nu på om ekonomin tillåter, för då beställer jag ifrån D2Drive för 370 kr och därmed får Open Betan

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Funkar detta för WAR?
HP
Intel(R) Core (TM)2 Duo CPU
T7500 @ 2.20GHz
2.19GHz, 1,96 GB RAM

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=6633...

Verkar som att det bara är EA store och D2Drive som ger ut Open Beta med förbokningserbjudandet på standard edition i EU.

Jag väntar hellre svar från webhallen än den listan

Citat:

Keep in mind that as long as the european website doesn't show it as news, the list is probably not complete yet.

Och de kommer få sjukt mycket klagomål på att slicka EA i röven om det är sant.

Göra nått sånt stunt med EA är som att be om skit från alla spelare i världen. Dom har till och med börjat redan klaga på den länken.

De kommer aldrig ha det bara på EA för de kommer få så mycket skit för det.

Från länken:

Citat:

As I wrote in the other thread, you are screwing over the other retailers.
People are desperate to try out WAR (just judgeing by these threads) which is a good thing, but...

Now people will start cancelling their preorders at any retailers not on the premium list only to order from those that are. Now I suspect the premium retailers only have a certain number of codes available if that is the case then alot of people will in afew days get reallly disapointed when they recieves an email from EA or whatever saying that, sorry our OB codes are out. You are just going to make people angry.

Why not give everyone with a headstart code the chance of being in the OB too, you are stress testing the servers then stress test them. Its not like there will be less people wanting to play one week later around the 15th. This way you can really stress test your servers and have a week in which you if needed get more servers or whatnot.

Hell hath no fury as a gamer scorned

Just look at AoC and Funcom.

Permalänk
Medlem

Frågan är dock varför man skulle vilja beställa det från Webhallen överhuvudtaget när man får det för 370 kr på Direct2Drive och kan tanka hem klienten direkt.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Hur är det egentligen, kan man loota andra?

I Ironbreaker filmen får han ju loota en epic cloak av den Dark Elf han dödar. Blir Dar Elfen av med capen, eller får han en likadan?

Han snor den så att säga inte från den andra spelaren utan man får loot som från vanliga mobs när man PvP'ar, helt random alltså.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
jzpk hur vet du detta då, någon statestik?

Har lirat closed beta sen i vintras och det har varit stor övervikt för Destruction mer eller mindre hela tiden, min gissning är att snittet legat nånstans runt 60-70% Destruction.
Och det är klart att det är olika på olika servrar osv men ändå trist om det totalt blir så dåligt uppdelat, får hoppas på en bra server helt enkelt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Jag ska most definitely spela Order. Destruction är för Goth/Läder-Lack/Bondage/Emo/svartrockare/ för min smak. Annars hade Chosen eller Black Orc varit självklara val för min del.
Hoppas inte det blir som i WoW, att alla småungar söker sig till "hjälte"-klasserna för att "Rädda världen" och alla svåra, asociala, alternativa 20-30åringar söker sig till Dark Side för att "Det är så coolt att vara ond"

Lite fördomsfullt av mig kanske, men det stämmer WoW xD

Underbart! Du får se till att spela på samma server som mig så jag har nån att slåss med!

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk

sant sant, men alla har inte godkända kredikort etc, vilket gör att man är tvungen att köpa det i handeln.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740