Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malfurion
Jag installerade XP på min nox, sen skaffade jag en G5 laser gaming mus från logitech och jag antar att det var drivisarna till den som fuckade hela systemet. Nu funkar varken touchpaden eller tangenbordet. Finns det någon som skulle kunna skicka drivrutiner till tangentbord och touchpad till mig? skulle vara ytterst tacksamt.

Som jag tidigare skrivit så fick jag samma problem. Tror inte några drivisar kommer hjälpa dig. Ringde supporten och de sa att man skulle öppna datorn, ta ut ram-minnena och batteriet och sätta tillbaka dem igen. Detta fungerade i alla fall för mig. Testa detta så ska du se att det löser sig.

Visa signatur

Zepto nox a15, Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3,4 GB DDR2 PC6400 800MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malfurion
Jag ursäktar om jag skriver mycket om samma sak men jag är i princip desperat.

Mitt tangentbord och touchpad lägger av så fort jag rör någon tangent, antagligen på grund av att drivrutinerna för tangentbordet har försvunnit.

Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig med att skicka drivisar till Nox a15 tangentbordet?

Här hittar du drivrutiner för Nox. Du kan behöva ladda om sidan flera gånger för att mapparna ska komma fram.

ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/Nox_A15/Drivers/

Men det är säkert så som jobbo säger. Verkar vara något som många har råkat ut för. Ring Zeptos support du med.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sin Mythos ännu? Beställde min för hundra år sen och leveransdatum var 8/8. Nu är den snart en månad försenad, det verkar vara den högupplösta versionen som är sen.

Man känner sig jävligt blåst när man valde Mythosen, nu går man miste om både rabatt, tidigare leverans, och 500 gb hårddisk verkar det som. Och allt för att man bara ville ha en annan färg. Ringde och gnällde på Magnus på Zepto och han skulle skicka en ny orderbekräftelse med någon form av kompensation för förseningen men det var tre dagar sen och inget har dykt upp i mailboxen. Förslag på vad man kan gör? Konsumenträtt och järnridåer är inte min starka sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clx
Någon som har fått sin Mythos ännu? Beställde min för hundra år sen och leveransdatum var 8/8. Nu är den snart en månad försenad, det verkar vara den högupplösta versionen som är sen.

Man känner sig jävligt blåst när man valde Mythosen, nu går man miste om både rabatt, tidigare leverans, och 500 gb hårddisk verkar det som. Och allt för att man bara ville ha en annan färg. Ringde och gnällde på Magnus på Zepto och han skulle skicka en ny orderbekräftelse med någon form av kompensation för förseningen men det var tre dagar sen och inget har dykt upp i mailboxen. Förslag på vad man kan gör? Konsumenträtt och järnridåer är inte min starka sida.

Beställde min Zepto Mythos 7/8 med högupplöst skärm och det verkar som där skon klämmer för Zepto just nu.
Enligt bekräftelsen skulle ja fått den 20/8, men inget hände. Ringde 22/8 o frågade, då sa supporten att den högupplösta skärmen skulle dyka upp den 29/8.
Han sa även att räkna med 1 vecka efter det så skulle den skickas. Men 2-3 veckor tycker ja låter lagom efter ha läst tidigare inlägg här

Visa signatur

| Laptop : Asus UX32VD-4002H |

Permalänk
Medlem

det här kanske är en dum fråga men ändå

Går det att koppla den till tv;n ?

Asså med sladd o sånt där? ^^

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hydrate
Han sa även att räkna med 1 vecka efter det så skulle den skickas. Men 2-3 veckor tycker ja låter lagom efter ha läst tidigare inlägg här

Ja, helt galet. Men jag skulle inte tacka nej till 500gb-disken och 1500 spänn i rabatt, och gärna nån väska på det. :P. Så här jävla länge ska man fan inte behöva vänta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fajk
det här kanske är en dum fråga men ändå

Går det att koppla den till tv;n ?

Asså med sladd o sånt där? ^^

Nox har en HDMI-kontakt, så om du har en PlattTV kan du säkert koppla ihop dem. Om du däremot har en TjockTV kommer det antagligen inte gå, eftersom Nox saknar S-video-utgång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Nox har en HDMI-kontakt, så om du har en PlattTV kan du säkert koppla ihop dem. Om du däremot har en TjockTV kommer det antagligen inte gå, eftersom Nox saknar S-video-utgång.

Okey

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Kul för er som beställt Nox/Mythos med 9650M GT kort nydligen, "Leverans Upp till 47 dagar". Av den här tråden att döma kan man alltså förvänta sig en leveranstid på runt 90 dagar totalt, för en sketen laptop?!

Nä jag väntar hellre på att G50 ska börja trilla in i lager igen, litar mer på att Asus verkligen klarar leveranstiden som dom satt på dryga 25 dagar.

Men stort grattis till er som verkligen fått era datorer, förstår att ni är nöjda!

Permalänk
Medlem

Dom fick i alla fall veta att det var lång leveranstid på de nya 9650 innan dom beställde det.

Så tekniskt sett får man vänta en extra månad hur man än gör. Är det inte GPU så är det batteri. Är det inte batteri så är det Hårddisk. Är det inte Hårddisk så väntar den på att bli putsad och packad i tre månader (eller vad det var ni skrev).
Man kan inte ens gå till en annan Tillverkade (Asus) för deras motsvarande laptop är out of stock på grund ut av att alla går från Zepto till Asus.

Okej, allt jag skriver är kanske 100% sant och jag klagar väldigt mycket. Men jag är bakfull och sitter på jobbet på en lördag.

Anywho. Tror jag skall kanselera gammla ordern och lägga in en "förbättrad" kanske. Fick en fin Bonus i min payslip denna månaden och får nog en nästa också.
Men det ska jag f#n ha när jag jobbar bakfull på en Lördag.

Edit: Felstavning på grund ut av att rummet snurrar.

Permalänk

Om jag har beställt datorn för nån vecka sen och leveransen är i början av september. Så måste jag fråga så jag inte fått det om bakfoten, visst är det så att jag fortfarande har rabatten?
Jag valde förskottsbetalning och la in min betalning den 1/9 men la ordern för mkt längre sen. Kanske 1-2 veckor sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalleKuling
Om jag har beställt datorn för nån vecka sen och leveransen är i början av september. Så måste jag fråga så jag inte fått det om bakfoten, visst är det så att jag fortfarande har rabatten?
Jag valde förskottsbetalning och la in min betalning den 1/9 men la ordern för mkt längre sen. Kanske 1-2 veckor sen.

Priset som gäller är det som var aktuellt när du beställde.

Om priset skulle sjunka medan du väntar (eller till och med en tid efter att du fått datorn) kan du utnyttja Zeptos prisgaranti och få det lägre priset.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

Tack! Fick en äckligt jobbig känsla av att jag sumpade rabatten, för jag har ju order kvittot å de.

Fick bara panik att ni är de nått fel.

Längtar till ja får den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Den ligger ju inte och slår emot direkt men det är nog bäst att man har en ordentlig väska som är anpassad för laptops och inte tar första bästa bärväska man hittar.

Undra varför den inte har en lås mekanism ? :S verkar konstigt :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Det sitter ett par "pluttar" som absorberar eventuella kollisioner när den är ihopfälld också, om du har köpt byrå på ikea nån gång vet du kanske hur dom ser ut? Dämpande pluttar alltså. Svårt att förklara.

hehe jag fattar hur du menar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Var ju inte så värst grova skillnader på 6324W o Mythos men det visar sig bättre i långa loppet - hoppas du blir nöjd.

Nå nä, skillnaderna verkar inte stora, man får hoppas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av clx
Någon som har fått sin Mythos ännu? Beställde min för hundra år sen och leveransdatum var 8/8. Nu är den snart en månad försenad, det verkar vara den högupplösta versionen som är sen.

Beställde min i början av augusti har jag för mig, och mitt leveransdatum var 5/9, men jag tar det med en nypa salt med tanke på deras problem med tidigare leveranser. Jag har 9600 som gfx, tänkte först ändra till den nyare, men då hade man fått vänta längre.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk

Någon som fått fram någon lösning på fläktproblemet?

Permalänk
Medlem

5 dagar kvar tills min dator skickas (5 september)

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fajk
5 dagar kvar tills min dator skickas (5 september)

Då hoppas Verkligen jag att jag får min innan dess. Beställde min 11 juli.

Får jag inte ett lev. besked på måndag ska jag skicka ett helsikes argt mail och kräva sanningen!

Permalänk
Medlem

Hejsan igen alla Noxare! Ortmon här igen
Nu har jag faktiskt stött på mitt första problem med min Nox.
När jag startade Noxen nyss så var Tangetbordet samt touchpaden
stendöd =/ Även batteri ikonen i aktivitetsfältet är borta.

Har läst att många andra har haft detta problemet och att lösningen
skulle vara att öppna luckan på undersidan, ta ur minnena och sätta i dom igen. Nu är jag inte riktigt nån skicklig kirurg och vill gärna inte sabba något. (allt ser så high-tech under luckan) Så vad är det man ska ta ur och med vilken försiktighet?

Jätte tacksam för svar.

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Någon som fattat hur man ska göra med den där antennen som följde med, har man någon användning av den? Eftersom Tv-tuner stog som optional när jag köpte i alla fall...

Har en antenn över annars och det är väl trist, fanns inga instruktioner kring nån installation av antennen eller nåt heller - tycker den allmänna infon om hur man ska bete sig var lite bristfällig. Hade man inte haft datavana sen innan (iofs kanske man inte köpt från zepto då utan OS) hade man nog inte haft alltför kul o köra igång maskinen.

Fick du med en antenn??? Jag har ju tv-turner uttaget på min med fick ingen antenn. Magnus på zepto sa att det skulle dröja några månader innan de fick in det. så bara uttaget som finns där. Kunde ju inte ens välja det i konfig, och finns inte att välje nu heller. Skumt om du fått ett tv-kort och en tv-turner.

Jag som verkligen behövt i mit lilla rum.

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Hejsan igen alla Noxare! Ortmon här igen
Nu har jag faktiskt stött på mitt första problem med min Nox.
När jag startade Noxen nyss så var Tangetbordet samt touchpaden
stendöd =/ Även batteri ikonen i aktivitetsfältet är borta.

Har läst att många andra har haft detta problemet och att lösningen
skulle vara att öppna luckan på undersidan, ta ur minnena och sätta i dom igen. Nu är jag inte riktigt nån skicklig kirurg och vill gärna inte sabba något. (allt ser så high-tech under luckan) Så vad är det man ska ta ur och med vilken försiktighet?

Jätte tacksam för svar.

Först drar du ur strömsladden och plockar bort batteriet. Sedan skruvar du upp den stora luckan på baksidan och så kommer du se att minnena sitter där, väldigt lättåtkomligt. Det räcker med att lossa på spärrarna, ta ur båda modulerna och sedan sätta tillbaka dem igen.

Glöm inte att skruva ihop luckan sedan, bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Först drar du ur strömsladden och plockar bort batteriet. Sedan skruvar du upp den stora luckan på baksidan och så kommer du se att minnena sitter där, väldigt lättåtkomligt. Det räcker med att lossa på spärrarna, ta ur båda modulerna och sedan sätta tillbaka dem igen.

Glöm inte att skruva ihop luckan sedan, bara.

Tack för ditt snabba svar! Bara en sak till dock. Jag blir jämt så nojjig när man måste använda lite kraft på elektroniska komponenter (Man vill ju inte förstöra något så här vackert) När du säger lossa på spärrarna menar du att jag ska dra dom rakt ut eller uppåt? Lite svårt att komma åt med fingrarna! Formulera det där med spärrarna är du schysst Genmah!

Vågar inte fortsätta annars

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Tack för ditt snabba svar! Bara en sak till dock. Jag blir jämt så nojjig när man måste använda lite kraft på elektroniska komponenter (Man vill ju inte förstöra något så här vackert) När du säger lossa på spärrarna menar du att jag ska dra dom rakt ut eller uppåt?

Jag minns inte exakt hur det såg ut, men om jag minns rätt sitter det en spärr på vardera sida om minnesmodulerna. När man tryckt så att minnet hoppat loss kommer de dras ut snett uppåt, vilket är samma vinkel de sedan skall skjutas tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Fick du med en antenn??? Jag har ju tv-turner uttaget på min med fick ingen antenn. Magnus på zepto sa att det skulle dröja några månader innan de fick in det. så bara uttaget som finns där. Kunde ju inte ens välja det i konfig, och finns inte att välje nu heller. Skumt om du fått ett tv-kort och en tv-turner.

Jag som verkligen behövt i mit lilla rum.

Jag fick också med nån slags antenn.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Fick du med en antenn??? Jag har ju tv-turner uttaget på min med fick ingen antenn. Magnus på zepto sa att det skulle dröja några månader innan de fick in det. så bara uttaget som finns där. Kunde ju inte ens välja det i konfig, och finns inte att välje nu heller. Skumt om du fått ett tv-kort och en tv-turner.

Jag som verkligen behövt i mit lilla rum.

Testade antennen idag, eller kopplaren så man kan sätta tv-labeln direkt till datorn men Windows media center hittade ingen tv-tuner har jag för mig att det stog, så jag har nog bara en antenn + en kopplare utan något tv-kort. Kanske kan man sätta in ett sånt senare, vad vet jag... =/

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Hmm blir nog att ringa magnus och be om en antenn.

Eller lyckades ni välja tv-kort osv på ngt sätt? Det har ju inte gått att beställa det ännu...

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem

Näe jag hade inte beställt antennen eller tv-kort, fanns inte med i konfigurationen när jag beställde min Nox. Antennen kanske följer med till senare beställningar om de eventuellt kommer sälja lösa passande kort. Men då borde ju de hänga med kortet tycker man...

Ska kolla lite mer om det går att få det här att fungera (tvivlar) och om jag har någonting sitter där, har ju ett uttag liksom, borde ju vara något bakom då?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Upptäckte precis också att jag har en tv-utgång. Det ingick väl inget tv-kort i noxen? Verkar ju lite skumt. Som sagt så måste det ju finnas något bakom så att säga.

Visa signatur

Zepto nox a15, Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3,4 GB DDR2 PC6400 800MHZ

Permalänk
Medlem

Alla Nox A15 har antenn-ingången. Dock är själva TV-tunern ett tillval och går inte att beställa än.
Om någon av er som beställt utan vill ha en tuner, så kommer det naturligtvis att kunna köpas till i efterhand.

Anledningen till att vissa har fått antenner och andra inte, är att dom leveraras till oss i färdigpackade lådor tillsammans med laddare och lite annat.
Normalt ska dom plockas ut när det inte sitter tuner i datorn, men på vissa har man låtit dom ligga för att spara lite tid i paketeringen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Alla Nox A15 har antenn-ingången. Dock är själva TV-tunern ett tillval och går inte att beställa än.
Om någon av er som beställt utan vill ha en tuner, så kommer det naturligtvis att kunna köpas till i efterhand.

Anledningen till att vissa har fått antenner och andra inte, är att dom leveraras till oss i färdigpackade lådor tillsammans med laddare och lite annat.
Normalt ska dom plockas ut när det inte sitter tuner i datorn, men på vissa har man låtit dom ligga för att spara lite tid i paketeringen.

Hej! Vet du hur det ligger till med fläktproblemet som diskuterades tidigare i denna tråden? Är det ngt som kommer lösas och i så fall när?

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Alla Nox A15 har antenn-ingången. Dock är själva TV-tunern ett tillval och går inte att beställa än.
Om någon av er som beställt utan vill ha en tuner, så kommer det naturligtvis att kunna köpas till i efterhand.

Anledningen till att vissa har fått antenner och andra inte, är att dom leveraras till oss i färdigpackade lådor tillsammans med laddare och lite annat.
Normalt ska dom plockas ut när det inte sitter tuner i datorn, men på vissa har man låtit dom ligga för att spara lite tid i paketeringen.

Ok, tack för svaret. Ett sånt kort måste man ju definitivt skaffa sen - när man har ingången o allt.

Har du någon insyn i när dessa kort kommer in hos Zepto?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD