Permalänk
SpelClockers

Har nu beställt en 1000H .

Någon som vet vad det sitter för minne i den?

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xurra
Har nu beställt en 1000H .

Någon som vet vad det sitter för minne i den?

http://picasaweb.google.se/nizar.bedros/ASUSEee1000H/photo#52...

Permalänk
SpelClockers

Tack

Någon som vet vart man kan köpa såna i Sverige?

*edit
fick bli ett sådant hära http://www.datorbutiken.com/se/?Product=2GBSODDR2CV667

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeemon
Hej grabbs, verkar som de flesta har köpt 1000H, varför köpte ni inte SSD disken på 40 Gb? SSD ska ju låta mindre och klara av stötar bättre eftersom det inte är några mekaniska delar som på en hårddisk.

Om jag inte är fel ute så köper många 1000h p g a att den har en 2.5 tums standardplats för hårddisk/flashminne. Alltså, om man köper 1000h kan man lätt byta ut hårddisken till ett flashminne i framtiden, när dessa blivit billigare och snabbare. Flashminnet som följer med eee 1000 är inte speciellt snabbt vad jag har läst, dessutom blir det trixigt om det skulle gå sönder. Nog svårt att ersätta då det inte är standardgrejjer. Men som sagt, detta är vad jag har läst på andra forum, inte 100 på att det stämmer.

Permalänk
Medlem

Min 1000H!

Idag anlände min nya kärlek från Lettland! Kan ju bara säga SHIT vad liten den är! Jag bjuder på en bild:P

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/eeepc-821.JPG

Kanske inte världens bästa men men... just nu prioriteras inte att ta kort satt säga:P

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk

Även jag fick den idag
Shit vilken snabb leveranstid!

Nu ska det mekas in winxp bara.

Permalänk
Medlem

funderar hårt på att beställa en xp version av eee 1000.
billigaste hit till finland kostar: 445 Euro = 4216.74 Svensk Krona med frakt..

men började fundera på att när kommer det att komma en bätre modell typ eee 1200? nån som har koll på asus nyheter? vid lansering av ny eee 1*** kommer nog den förra toppmodellen sjunka rätt så kraftigt i pris, tror jag åtminståne

mathias

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Det var ju inte UK-layout på den. Enligt Jungbark's bild.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithen
men började fundera på att när kommer det att komma en bätre modell typ eee 1200? nån som har koll på asus nyheter?

Asus N10 med HDMI verkar trevlig. http://www.engadget.com/2008/08/22/asus-n10-netbook-forgets-t...

Permalänk
Medlem

nu är jag lite lat och frågar här: kommer det med en xp skiva eller får man det färdigt instalerat och endast serial med??

tänkte knåpa ihop Linux Gentoo på min framtida eee 1000

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithen
nu är jag lite lat och frågar här: kommer det med en xp skiva eller får man det färdigt instalerat och endast serial med??

tänkte knåpa ihop Linux Gentoo på min framtida eee 1000

Det finns ingen CD/DVD-läsare, så det är installerat när du köper den.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

jo ja vet att det är färdigt installerat men får jag någon xp-skiva / serial så att jag kan sätta in xp på nytt?

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithen
jo ja vet att det är färdigt installerat men får jag någon xp-skiva / serial så att jag kan sätta in xp på nytt?

Det vill jag också veta. Jag skulle också gärna få reda på hur många minnesplatser den har då jag kanske tänker uppgradera till 2 GB om jag måste köpa en 1x2GB eller kan köpa en extra 1x1Gb till+ vilken hastighet har originalminnet och vad stödjer datorn som max? (Såg någon stans att datorns chipset stödjer max 2GB men kommer inte ihåg va det stog för max frekvens på minnena).
Va ska man köpa för ny nätsladd i Sverige? Vill ju fixa det imån efter skolan innan jag åker hem. Vad jag har förstått så köper man bara sladden mellan väggen och transformatorn. Gärna länk till Kjell o Co för det passerar jag till skolan;)

Jag kommer troligen kunna svara på frågan om det ingår en Xp skiva imån för min dator ska va skickat ifrån Malmö idag.

Edit:
Hittade lite info på asus hemsida http://eeepc.asus.com/global/1000h.htm Funderar på varför det står 160 Gb HDD??

"Specification
Operating System

Genuine Windows® XP Home
GNU Linux
Display

10"
Intel CPU & Chipset

Intel® Atom N270
Wireless Data Network

WLAN: 802.11 n
Bluetooth: YES
Memory

1GB (DDR2)
Storage

HDD 160GB (Genuine Windows® XP Home) <------?!
HDD 160GB (GNU Linux) <------?!
Camera

1.3M Pixel
Audio

Dolby Sound Room Certified (only support on XP OS)
Stereo speaker
Digital Array Mic
Battery

Up to 7 hrs*(Genuine Windows® XP Home)
Up to 5.6 hrs*(GNU Linux)
Weight

1.45 kg
Infusion

Red, Green, Pearl White, Fine Ebony "

Kollar man specifikationerna på 1000HD så har den en 80 Gb HDD.

Är det en ny uppdatering på gång eller har dom bara skrivit fel?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

2gb, 2 minnes platser högsta frekvens 667mhz

men nu nån som har köpt en eee 1000 hur är det med skivan / serial?!

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Och vilken sladd ska man köpa för att strömmen ska fungera i sverige????
SNABBA SVAR TACK!!!! SKA KÖPA IMÅN!!! sry för caps

den
http://www.kjell.com/?item=39231&path=304000000,325000000,326...
eller:
http://www.kjell.com/?item=37302&path=97000000,159500000,1780... ?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Funderar på varför det står 160 Gb HDD??
...
Kollar man specifikationerna på 1000HD så har den en 80 Gb HDD.

Är det en ny uppdatering på gång eller har dom bara skrivit fel?

1000H har fått en uppgradering till 160GB disk i USA. Har för mig att det skedde i samband med att MSI Wind fick 120GB.

1000HD är en annan modell än 1000H, i princip en 900 med 10" skärm och chassi (dvs den har en Celeron-processor). Eller en 904HD med 10" skärm om du så vill. Galet vad många olika modeller de lanserar.

Permalänk

Det verkar schyst att kunna byta HDD till SSD om man kör på 1000H, hur är det med garanti, hur svårt att byta, skulle vara trevligt med länkar.
Hur är det med kompabiliteten, alltså H-ver kommer med XP och utan med Linux, men finns det någon annan skillnad i hårdvara än just HDD:n?

Men vänta.....
Snälla svara på detta, det måste väl också att gå att sätta in en ny SSD disk i 1000 om det går i 1000H? Så, då spelar det ingen roll om man kör på 1000 (förutom 40 GB som man missar idag).
Dessutom måste väl SSD disken vara snabbare eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Det verkar schyst att kunna byta HDD till SSD om man kör på 1000H, hur är det med garanti, hur svårt att byta, skulle vara trevligt med länkar.
Hur är det med kompabiliteten, alltså H-ver kommer med XP och utan med Linux, men finns det någon annan skillnad i hårdvara än just HDD:n?

Vad jag vet är den enda skillnaden hårddisken och batteriet. 6 cells batteri i 1000H om om jag inte minns fel så är det ett mindre 3 cells batteri i Linux versionen. Jag är inte 100% säker men 99 i alla fall.

Visa signatur

HTPC

Permalänk

http://event.asus.com/eeepc/comparison/eeepc_comparison.htm
Nu slipper ni gissa.

Det finns EN minnesplats i 1000H. Har precis bytt minnet till 2Gb i min egen.

Permalänk
Medlem

Bra länk! En fråga. Kör du på 1x2Gb eller 2x1Gb? Och vilken hastighet har du på minnena? Märktes det nån tydlig skillnad mellan 2 och 1 Gb?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Vad jag vet är den enda skillnaden hårddisken och batteriet. 6 cells batteri i 1000H om om jag inte minns fel så är det ett mindre 3 cells batteri i Linux versionen. Jag är inte 100% säker men 99 i alla fall.

Kan inte vara olika batteri inte enligt:
http://event.asus.com/eeepc/comparison/eeepc_comparison.htm

Men fortfarande samma fråga, om det går att byta till en SSD disk i H versionen måste det väl gå att att byta i Linux-versionen också eftersom det redan sitter en SSD i den?

Visst går det installera XP i 1000-versionen (inte H alltså) utan problem?

Permalänk

Eftersom det bara finns EN minnesplats så kör jag med 1x2GB. Jag köpte ett 667Mhz (PC2-5300) för att det var det billigaste 2GB jag hittade.

Det blev absolut ingen skillnad i hastighet med mer minne. Kommer köra lite virtuella OS på burken så det är mest för framtida behov jag uppgraderade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Kan inte vara olika batteri inte enligt:
http://event.asus.com/eeepc/comparison/eeepc_comparison.htm

Men fortfarande samma fråga, om det går att byta till en SSD disk i H versionen måste det väl gå att att byta i Linux-versionen också eftersom det redan sitter en SSD i den?

Visst går det installera XP i 1000-versionen (inte H alltså) utan problem?

Javisst, det går att installera XP. Dock är jag inte säker på att det går att byta flashdisken i eee 1000. Tidigare i sommar läste jag rätt mkt om 1000h på olika forum. Om jag inte minns fel hävdade många att skälet till att välja 1000h var just att man då kunde byta ut hårddisken mot en riktigt SSD disk. Att asus körde en sneakvariant i eee 1000. Jag har själv en eee 900 och den har flashminnet fastlött på moderkortet, misstänker att det är samma på eee 1000. Men kolla på diverse forum för att reda ut det hela, exempelvis http://forum.eeeuser.com/. Hinner inte kolla upp det nu.

Permalänk

1000-modellen har precis som 900-varianten en "ssd-disk" fastlödd på moderkortet.

1000H har en standard 2.5" laptop HD, som lätt kan bytas.

Det finns alltså absolut inget skäl att välja 1000 över 1000H, iom att den även är dyrare. Jag fick en "recovery DVD" i paketet med min 1000H, med vars hjälp man kan återställa den till leveransskick (winxp + bloatware installerat) om så krävs. Kräver ju dock en extern DVD-läsare....

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Fick min 1000H ifrån USA idag. strax under 5000:- gick det på pga 1025 i tullavgift. Svarar gärna på frågor så skicka ett pm eller skriv i tråden om det är nått ni undrar så sk ajag försöka svara!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Till slut har tullarna släppt min 1000H, så jag tänkte nu knåpa ner mina första intryck:

- tung, trots att jag kände till vikten så blev det ändå en liten överraskning, antagligen för att det blir så kompakt, hade vikten varit fördelad på en större yta hade det nog känts annorlunda.

- fläkten surrar mycket, rättade dock till det ganska snabbt med eeectl, http://www.cpp.in/dev/eeectl/

- snabb, kanske för att jag inte slängt in en massa skit på den än

- skönt tangentbord, bra slaglängd

- starka dioder

- liten laddare

- det hade fått plats en större skärm, dvs ganska stora "sorgkanter", dock är den väldigt ljusstark och fin. 1280x800 hade varit fint

Jag var lite besviken först när jag öppnade paketet, kanske pga att jag hade för höga förväntningar och att jag fick betala moms, men sen insåg jag att det inte drabbade någon fattig och att den faktiskt är väldigt fin och mycket väl kommer att uppfylla sitt syfte, så nu börjar besvikelsen lägga sig och övergå i en trevlig nöjdhet.

Fråga om ni undrar över något.

XP-licensen sitter under datorn och den medföljande DVD:n innehåller säkert Windows.

Det är standard ojordad kontakt a la http://www.kjell.com/?item=39231&am...00000,326500000

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa en EEE 1000H eller något liknande. Jag kommer inte använda den till att plugga eller pendla mellan jobb eller så. Kommer använda den hemma som en bärbar dator och använda den stationära som mediacenter till tvn. Jag ska alltså sitta på internet och msn med den, bör jag ta en vanlig laptop då med 15" skärm?

När tros den komma till sverige och vad kommer priset ligga på?

Jag vill helst inte vänta för länge och om den kostar över 4500kr så tar jag hellre en billigare variant sålänge.

Visa signatur

Lian Li PC-A05B || Gigabyte P35-DQ6 @ 501mhz || C2D E8400 @ 4Ghz || Asus HD 4850 512MB + Acc S1 || WD Raptor 74gb | Samsung F1 HD753LJ 32MB || 2GB Corsair XMS2 Dominator PC8500 @ 1000mhz ||Asus Xonar DX|| Corsair 520w

Permalänk
Medlem

En dator med så liten skärm med relativt låg upplösning skulle i alla fall inte jag rekommendera då den varken vad gäller ergonomi eller effektivitet är särskilt lämpad som primär dator, IMO ofc.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Funderar starkt på att köpa en EEE 1000H eller något liknande. Jag kommer inte använda den till att plugga eller pendla mellan jobb eller så. Kommer använda den hemma som en bärbar dator och använda den stationära som mediacenter till tvn. Jag ska alltså sitta på internet och msn med den, bör jag ta en vanlig laptop då med 15" skärm?

När tros den komma till sverige och vad kommer priset ligga på?

Jag vill helst inte vänta för länge och om den kostar över 4500kr så tar jag hellre en billigare variant sålänge.

Nog funkar en eee bra att surfa med och så, hastighetsmässigt. Men ska den användas ofta så skulle jag nog välja en bärbar med en liten större skärm och högre upplösning. 1024x600 (eee 1000) är inte optimalt för att sufra, även om nu googles webläsare hjälpte lite då den har en väldigt tunn meny överst

Så behöver du inte en liten minidator som är väldigt lätt att släpa med sig, så skulle jag nog köpa en större bärbar och därmed säkert få bättre prestanda för pengarna med. My 2 cents..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostyman
Nog funkar en eee bra att surfa med och så, hastighetsmässigt. Men ska den användas ofta så skulle jag nog välja en bärbar med en liten större skärm och högre upplösning. 1024x600 (eee 1000) är inte optimalt för att sufra, även om nu googles webläsare hjälpte lite då den har en väldigt tunn meny överst

Så behöver du inte en liten minidator som är väldigt lätt att släpa med sig, så skulle jag nog köpa en större bärbar och därmed säkert få bättre prestanda för pengarna med. My 2 cents..

Det går väl strippa firefox ganska bra annars?

Jag behöver inte en minidator som ska med på tågresa varje dag, men när jag väl åker buss/tåg så åker jag i 1h o då kan jag tänka mig att jag inte orkar släpa med mig en laptop, men en eee kan jag nästan ha i fickan, skönt o kunna kolla på film o så. Det är därför jag funderar på att ta en billig version, då gör det inte så mycket om jag inte gillar den.

Dock, om jag köper 1000H som verkar vara den bästa med atom, utbytbar hdd och lång batteritid och inte gillar den så är det ju bara o sälja, förlorar ju inte mer pengar på det för att priset är högre. Jobbigt..

Visa signatur

Lian Li PC-A05B || Gigabyte P35-DQ6 @ 501mhz || C2D E8400 @ 4Ghz || Asus HD 4850 512MB + Acc S1 || WD Raptor 74gb | Samsung F1 HD753LJ 32MB || 2GB Corsair XMS2 Dominator PC8500 @ 1000mhz ||Asus Xonar DX|| Corsair 520w