Permalänk
Medlem

har ni något tips hur man ska göra med folding programmen om man ska installera om windows om man kan spara installmappen och bara flytta över?

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
har ni något tips hur man ska göra med folding programmen om man ska installera om windows om man kan spara installmappen och bara flytta över?

Varför skulle du vilja göra så? För att inte förlora din pågående WU? Foldingklienten är inte direkt känd för att vara fri från problem, så för att göra det enkelt för dig, installera bara om den som vanligt!

Permalänk
Medlem

Det går fint annars_ kopiera katalogen "work" samt filerna "queue.dat" och "unitinfo.txt" till din nya installation.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlgustav
Har följt dig lite men dagsresultaten har varierat ganska kraftigt, hur kommer det sig? Fått stora WU's?

Jag installerade -SMP tjänsten på ca 13st datorer samtidigt, och de har i stort sätt fått samma liknande WU's. Och eftersom det är exakt identisk hårdvarespecification så blir den klara ungefär samtidigt.

Med andra ord så får jag in 10-15 st klumpsummor på en och samma gång. Därför varierar det så kraftigt.

On the bright side: 10,8k PPD i genomsnitt nu.

Permalänk
Medlem

Härligt Davenco, det blir party när alla maskiner är uppe och snurrar! 8)

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Grattis till den plats 40!!

jag e på, kanske kan få in några maskiner hehe

damme är jag, userid 336100

//Damme

Permalänk
Medlem

Mitt 8800gt drar in ca 5000 ppd, medan 8600gt bara ger runt 1600 ppd. Är prestandaskillnaden verkligen så stor mellan de två korten, eller är nåt tokigt med nån drivrutin eller så och det sistnämnda borde ge lite till?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Mitt 8800gt drar in ca 5000 ppd, medan 8600gt bara ger runt 1600 ppd. Är prestandaskillnaden verkligen så stor mellan de korten, eller är nåt tokigt och det sistnämnda borde ge lite till?

PPD för båda korten stämmer bra överens med referensvärdena.

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Medlem

Glömde skriva att jag står som "Naraccas"

Permalänk

Varför står inte jag med på listan över tävlande än? Micke89 heter jag i F@H.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Glöm inte lägga in mig också när listan uppdateras.
Mitt foldingnamn är samma som här.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Nu ska alla finnas med på första sidan, hoppas jag. Hojta till annars.

Vi har i dagsläget klarat av fas 1 - >5 personer har höjt sin dagliga produktion till över 10,000 poäng, och därför väntar ett bonusregn så småningom.. Håll i hatten.

Vi lyfter alla hatten till dessa 8 hjältar, som nu ligger stadigt över 10K PPD:

Citat:

Fluns77
Davenco
widL
hACmAn
Adde
Citrona
iptera
DataNusse

STARKT JOBBAT!

Carl_XII är f.n. på semester, och jag har lite problem med två maskiner som inte vill folda som jag vill .. Vi siktar på att köra bonusracet någon dag i början av november. Mer info kommer!

Under tiden kan ni ju passa på att bli minst 2 personer till över 10K så vi kan köra två "bonusdagar" ..

Jag har lagt ner tanken om en speciell stats-sida för bara de tävlande - jag hinner tyvärr inte mecka med det. Om någon vill och känner för det så kör hårt, det kunde ju vara en kul grej. Tillsvidare använder vi EOC's fin-fina statssida, som jag länkat på förstasidan nu.

Vi är i nuläget inte mindre än 87 tävlande, vilket jag tycker är härligt! Det är fler än jag hoppades på, och nu hoppas jag vi blir ännu fler..

Fold on!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Kanonbra jobbat Osgorth!! Kör så det ryker!

Men.... Vänta lite på mej så kommer jag snitta åtminstone 12kppd när denna veckan är klar. Har precis fått ordning på mina 2 8800GTX i samma burk och installerat vattenkylning samt fepplat en del med voltsen och donat så den inte BSOD'ar längre. Håller den sej bara stabil nu så kommer det hända saker med mina points hehe

Beställde idag dessutom ett till 8800GT, en Cosmos låda samt ett NB vattenblock. Tänkte ta mitt ex-mobo med resten av tillhörande HW och det där 8800GT't och ställa ut på balkongen som nästa lilla projekt också

Vi måste försöka ligga över 800k ppd som en första milstolpe men 1M ppd vore ju rätt kul om vi kunde fixa

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

osgort självklart vill jag vara med nu.

Kan någon skicka en medelande till mig om hur jag gör, alltså länkar till programmen jag ska ladda ner etc ?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Välkommen! Läs guiderna som finns här i forumet, där finns allt du behöver.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Mitt 8800gt drar in ca 5000 ppd, medan 8600gt bara ger runt 1600 ppd. Är prestandaskillnaden verkligen så stor mellan de två korten, eller är nåt tokigt med nån drivrutin eller så och det sistnämnda borde ge lite till?

Men vänta nu..? Hur kan hans 8800GT ge 5000ppd när jag (som kör en E6600 med SMP + 8800GTS (G92) + en separat SMP-klient på en Opteron 144 + lite sporadiskt på min laptop) få c:a 2500ppd...? Jag har ju uppenbarligen gjort någonting fel iaf

Permalänk
Medlem

ja nåt är fel Atrex, ditt 8800gts g92 borde ju bara det ge en cirka 5500ppd. mitt sketna 8800gts 640mb ger i snitt 4500ppd.

Permalänk
Medlem

Ja, nånting är definitivt fel! Jag har ett Gigabyte GTS som ligger på ~5900 PPD med senaste core nu. Lite överklockat förvisso, men ändå.

Kan det vara så att du kör en CPU/SMP-klient på samma maskin, och har missat att ge GPU-klienten högre prio..? Det är lätt gjort, kolla det! När du kör konfiggen så sätter du CPU/SMP på prio "idle" och GPU på "low". Hojta till om du inte förstår vad jag menar.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Osgorth nu är det jämnt. Vid förra kollen på statistiken så var du förbi.
Men nu har jag hämtat tillbaks. Eftersom vi är utom tävlan så får vi tävla sinsemellan.

Permalänk
Medlem

Japp, det är spännande värre Laarkie..

Det är nåt knas med statistiken dock, den ligger efter verkligheten mer än vanligt. Jag tror att egentligen ligger jag före nu..

Servrarna bråkar en del också, det har varit kämpigt att få nya WUs hela eftermiddagen.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Det tror jag också att du gör. Hoppas att mina nya delar kommer snart så jag är med i matchen igen. Bör nog kunna producera ca 10k ppd till innan veckan är slut.

Jag tycker att du visar ett bra engagemang när du peppar upp Sweclockers PPD.
Keep up the good work.

Permalänk
Medlem

Börjar ana att folding hatar mig, finns knappast så här dåliga WU's...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shrAPnel
Börjar ana att folding hatar mig, finns knappast så här dåliga WU's...

Du får Early Unit End's med någon klient. Leta efter EUE, Unstable machine, etc i logg-filen för klienten/klienterna och rapportera tillbaks med loggen och spec på ditt system om du behöver hjälp. Starta gärna en ny tråd isf.

Permalänk
Medlem

Ååh, va härligt, då får jag ännu hårdare motstånd!
Det ser jag fram emot, heja heja!

Du kommer få ett försprång nu igen också - jag har nu kopplat ner halva farmen pga allmänt strul och tidsbrist. Mycket hårdvara här som inte gör vad den ska, och jag har inte tid att mecka med prylarna så mycket som de behöver..

Så idag har jag tagit beslutet att skrota "det värsta skrotet" och försöka uppgradera lite framöver. Jag kör nästan uteslutande med väldigt billiga saker. Det har blivit lite av en sport för mig att få igång så många GPU:er som möjligt med så lite pengar som möjligt i kringutrustning, hehe.. Kul när det fungerar, men jobbigt när det strular.. Har redan fått kassera två moderkort som har gett upp, ett PSU dog i morse, en processor verkar vara kass (well, datorn hänger sig hela tiden, har bytt nästan allt) osv osv..

Fr.o.m. i morgon kommer jag snitta runt 5-30K per dag, så jag lär tappa lite.. Har en hel del att bygga om, byta delar osv.

Jag ska försöka få ordning på allt tills Carl_XII är hemma från sin semester (första veckan i november) så vi kan börja köra bonusdagar till våra kämpar!!

Fold on så länge!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laarkie
Det tror jag också att du gör. Hoppas att mina nya delar kommer snart så jag är med i matchen igen. Bör nog kunna producera ca 10k ppd till innan veckan är slut.

Jag tycker att du visar ett bra engagemang när du peppar upp Sweclockers PPD.
Keep up the good work.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Jag känner igen tidsbrist.
Har själv stoppat in billiga Nvidia-kort i gamla datorer. Fast jag önskar att jag valt kort med fler shaders. Ett 9800GTX kort köpte jag in för att kompensera att jag kommer folda mindre med speldatorn. Fallout 3 släpps vilken dag som helst. Lite OT

Permalänk
Medlem

Hehe, du har god smak hör jag.. Sitter här själv och väntar febrilt på min Fallout 3 Collector's Ed.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

ja märkte att min folding hastighet ökade när ja gick ifrån xp pro 32 bitars till xp x64

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Inaktiv

Härligt grabbar:) folda på

Permalänk
Medlem

Wohoo .. nu jäklar ska 10k gränsen spräckas - efter ha gett upp mina försök att få mitt 8800 Ultra och 8800 GT att gå i samma burk har jag monterat in GT kortet i en annan burk och nu rockar det på i 5000+ PPD

Efter allt detta strul med kort så blev jag köpgalen och beställde 2xGeforce260 kort som givetvis skall jobba med folding då jag inte lirar.

PS: väntar också på mitt Fallout 3

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jag är på!

Skall försöka få smp att rulla bara.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här