skicka svenska besökare till annan sida

Permalänk
Medlem

skicka svenska besökare till annan sida

Hej, Kan man på något effektivt sätt skicka alla svenska besökare till
filen index-sv.php medans resterande besökare stannar i index.php

Permalänk
Medlem

kolla ip adressen och se om det är svenskt. Här finns det vilka adresser som tillhör vilket land:

http://www.ipaddresslocation.org/ip_ranges/get_ranges.php

Man kan ju även kolla vilket språk de har satt sin browser till, men det effektivaste är nog att kolla adressen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrapis
Hej, Kan man på något effektivt sätt skicka alla svenska besökare till
filen index-sv.php medans resterande besökare stannar i index.php

Enklast är nog att låta användarna själva välja språk. Jag hatar personligen sidor som väljer språk åt mig. Ta alla kommersiella sidor för nerladdning av respektive sidas program. Defaultspråket blir på språket som ditt ip kommer ifrån. Jag vill ha programmet på engelska och vill helst då inte behöva bråka med språkinställningar.
Eller tillverkares hemsidor som inte listar produkter för att de inte har någon information om det på svenska. (Grrrr...)

Jag är bara _en_ av användarna på internet såklart. Det kanske är en majoritet som vill direkt gå till sidan med deras modersmål. Sen har jag ingen aning om vad det är för typ av sida du gör så mina reflektioner kanske är överflödiga.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig till stor del, men jag gillar att t.ex. google tar hänsyn till det vid sökträffar, så det gäller att det sköts på rätt sätt tycker jag. En annan sak som är otroligt viktig enligt mig är att man lätt kan byta språk.