Permalänk
Medlem

Bredband2, ett jävla blufföretag?

Hej!

Alltså, jag är så arg just nu. Skaffade Bredband2 för lite mer än 3 månader sen. Har inte fått någon faktura av dem så jag tänkte ringa till dem och be dem skicka en.

I alla fall. Jag har nu 2 veckors tid vid flertalet tillfällen försökt att ringa deras kundtjänst. Antingen tutar det bara upptaget direkt, eller så säger de att det är många som ringer just nu och att man får ringa tillbaka senare. Två gånger har jag hamnat i kön men sen har jag inte kommit längre. Har säkert suttit 40 minuter, det bara tutar... Har också skickat mail till dem, inget svar. Alltså vad fan är detta för jävla kundservice? Hur fan ska man göra för att komma i kontakt med dem?!

Någon annan som har liknande erfarenhet av Bredband2?

/Michael

Permalänk

Re: Bredband2, ett jävla blufföretag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Hej!

Alltså, jag är så arg just nu. Skaffade Bredband2 för lite mer än 3 månader sen. Har inte fått någon faktura av dem så jag tänkte ringa till dem och be dem skicka en.

I alla fall. Jag har nu 2 veckors tid vid flertalet tillfällen försökt att ringa deras kundtjänst. Antingen tutar det bara upptaget direkt, eller så säger de att det är många som ringer just nu och att man får ringa tillbaka senare. Två gånger har jag hamnat i kön men sen har jag inte kommit längre. Har säkert suttit 40 minuter, det bara tutar... Har också skickat mail till dem, inget svar. Alltså vad fan är detta för jävla kundservice? Hur fan ska man göra för att komma i kontakt med dem?!

Någon annan som har liknande erfarenhet av Bredband2?

/Michael

Ja visst, vi f.d Adamo kunder sitter också i denna smet när Bredband2
köpt upp företaget och glöm all kontakt via mail och telefon.
Vi borde prova snigelpost istället

Jag håller på och kollar över vilka bra alternativ det finns istället för
detta företag.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bredband2, ett jävla blufföretag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hjalmarudi
Ja visst, vi f.d Adamo kunder sitter också i denna smet när Bredband2
köpt upp företaget och glöm all kontakt via mail och telefon.
Vi borde prova snigelpost istället

Jag håller på och kollar över vilka bra alternativ det finns istället för
detta företag.

Ja, detta är fan skrattretande rent ut sagt. Aldrig varit med om maken till sämre/obefintlig kund"service". Detta kan man också läsa på deras hemsida;

"Vi har en noggrann kundservice som ständigt arbetar på att erbjuda dig som kund en så fullgod service som möjligt. Här på vår hemsida kan vi svara på de flesta frågor som våra kunder ringer till kundtjänst om.

Via länken nedan får du information om aktuella driftstörningar."

Har de kört copy/paste på den från ett annat företag månne?

/Michael

Permalänk

Jepp deras 24/7 support är fin den

Permalänk
Medlem

Var Adamo kund som tvingats till bredband2. Har haft mer driftstörningar eller totalt stop i linan nu under 2 veckor än alla år jag hade Adamo sammanlagt.

Blir att byta leverantör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yupa
Var Adamo kund som tvingats till bredband2. Har haft mer driftstörningar eller totalt stop i linan nu under 2 veckor än alla år jag hade Adamo sammanlagt.

Blir att byta leverantör.

Var skulle detta va?

Permalänk
Medlem

Precis samma för mig deus som du nämner.. Totalt värdelösa är dem.

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk

Deras support är inte mycket att hurra för. Har tyvärr varit i kontakt med dem tidigare när jag hade abonnemang där. Inte ett misstag jag kommer göra om direkt...

Ringer man efter kontorstid kan man ju bara glömma att få någon hjälp.. 24/7? Nej inte i praktiken.

Kan skriva mer men orkar inte...

Permalänk
Medlem

har haft bredband2 i ett par år nu och rent generellt har nätet funkat hur bra som helst här.

Dock är deras support redigt skiiiit.
Deras support fungerar på detta viset.
- Hej jag har problem, ni ger inte mig en ip adress era kukrövar!
"aha! jag förstår, jag skickar det till en tekniker så ringer han upp dig.

*två dagar går*

"Hej hej, ringer från bredband2 och du hade problem med ip adressen sa du??"
- jupp, skiten funkar inte, får ingen ip alls. Kopplat bort allt i vägen och kört rakt i väggen med 3 olika burkar.
"Ahaaaaa, har du provat starta om din dator?"
- ...........

Värsta jag varit med hos dem var när jag var utan nät i 3 veckor i sträck och bb2 supporten kunde inte fatta varför. När jag ringt dem för 1001:a gången så hittar en tekniker ett medelande från stadsnätet här i hudik att de stängt av mitt jack pga att jag delat ut ip adresser.
Vilket nu inte var sant, utan det var en granne till mig. Idioterna tog fel på uttag.

Men har aldrig varit med om att inte komma fram, faktura supporten är inte 24/7 dock. 8-17 eller nåt sånt.

Min brud hade samma problem som trådskaparen, alltså att hon inte fick några fakturor på typ 4 månader. Men sen kom en stor en istället.

Själv skulle jag aldrig ringa och klaga på att jag inte får räkningar av ett företag

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Min brud hade samma problem som trådskaparen, alltså att hon inte fick några fakturor på typ 4 månader. Men sen kom en stor en istället.

Själv skulle jag aldrig ringa och klaga på att jag inte får räkningar av ett företag

Det är ju precis som du säger, man får en stoooor faktura sen istället.. Och det är ju inte allt för kul när man väl får den. Därför är det smartaste man kan göra kontakta kundservice och få reda på vart fakturorna tar vägen, det kanske har gått så långt att de skickat fakturorna till fel adress, och till slut så hamnar TS på inkasso, vilket absolut inte kan vara kul eftersom man inte får några lån eller liknande då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Det är ju precis som du säger, man får en stoooor faktura sen istället.. Och det är ju inte allt för kul när man väl får den. Därför är det smartaste man kan göra kontakta kundservice och få reda på vart fakturorna tar vägen, det kanske har gått så långt att de skickat fakturorna till fel adress, och till slut så hamnar TS på inkasso, vilket absolut inte kan vara kul eftersom man inte får några lån eller liknande då.

Jag hade gratis bredband i drygt 2år (först 10/10 sen 100/100mbit). Fick inte nån stor faktura på hela tiden

Edit: Dock har jag internet via bostadsrättsföreningen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Hej!

Alltså, jag är så arg just nu. Skaffade Bredband2 för lite mer än 3 månader sen. Har inte fått någon faktura av dem så jag tänkte ringa till dem och be dem skicka en.

I alla fall. Jag har nu 2 veckors tid vid flertalet tillfällen försökt att ringa deras kundtjänst. Antingen tutar det bara upptaget direkt, eller så säger de att det är många som ringer just nu och att man får ringa tillbaka senare. Två gånger har jag hamnat i kön men sen har jag inte kommit längre. Har säkert suttit 40 minuter, det bara tutar... Har också skickat mail till dem, inget svar. Alltså vad fan är detta för jävla kundservice? Hur fan ska man göra för att komma i kontakt med dem?!

Någon annan som har liknande erfarenhet av Bredband2?

/Michael

Är du arg för att du inte har fått någon faktura ????
Det kan ju helt enkelt vara så att du har fallit bort som kund där, men har ändå tjänsten aktiverad eller hur man nu ska säga det.
Vet en som har haft glocalnet BB(visserligen adsl, men ändå) jätte länge utan att betala någonting. Helt plötsligt slutade det funka för honom så han ringde in och ville beställa, men då sa det att platserna i telestationen var slut så han fick inte beställa. Efter några dar började det dock funka igen, så han sitter fortfarande på gratis bredband

Men för säkerhetsskull så kan du ju lägga undan pengar som det kostar (i ett specifik underkonto om du vill) och skulle det behövas betala sen är det ju bara göra det, men en stor chans att du kommer ha en fin summa pengar sen som du kan göra annat för

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Jag har haft ett abonnemang hos ABC Bredband som blev överflyttat till bredband2. För en månad sen sade jag upp abonnemanget som hade en månads uppsägningstid. Nu i veckan fick jag en faktura från bredband2 där jag skulle betala för December och Januari månad.

Har i veckan mailat dem och ringt ett antal ggr utan resultat. Räkningen ska vara betald den 30/12. Hur tycker ni man ska göra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fraelsarn
Jag har haft ett abonnemang hos ABC Bredband som blev överflyttat till bredband2. För en månad sen sade jag upp abonnemanget som hade en månads uppsägningstid. Nu i veckan fick jag en faktura från bredband2 där jag skulle betala för December och Januari månad.

Har i veckan mailat dem och ringt ett antal ggr utan resultat. Räkningen ska vara betald den 30/12. Hur tycker ni man ska göra?

Skicka tillbaka räkningen med snigelpost och tala samtidigt om hur missnöjd du är. Vet inte om det löser problemet men men.
Mail tar minst två veckor att få svar på och då får man väldigt luddiga svar dessutom.

Vad byter ni till för leverantörer?
Är Blixtvik bra?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hjalmarudi
Är Blixtvik bra?

Jag kör blixtvik 100/100, fungerar utmärkt. Bra pingtider och bra hastigheter. Någon erfarenhet av deras support har jag inte då jag inte behövt ringa dit ännu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Jag kör blixtvik 100/100, fungerar utmärkt. Bra pingtider och bra hastigheter. Någon erfarenhet av deras support har jag inte då jag inte behövt ringa dit ännu.

Va bra, har Adamo 100/100 som nu är Bredband2 så det blir nog
att byta till Blixtvik.

Permalänk
Medlem

Har också blivit överflyttad från Adamo till bredband2 nu.

Helt plötsligt får jag ingen IP-adress längre, har ringt supporten flera gånger men de verkar inte vilja ta tag i det....

Ett tips till de som inte kommer fram till supporten, ring tidigt på morgonen, har ringt vid 5.30 när jag drar till jobbet och då är det inga köer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hejsan
Har också blivit överflyttad från Adamo till bredband2 nu.

Helt plötsligt får jag ingen IP-adress längre, har ringt supporten flera gånger men de verkar inte vilja ta tag i det....

Ett tips till de som inte kommer fram till supporten, ring tidigt på morgonen, har ringt vid 5.30 när jag drar till jobbet och då är det inga köer...

Det är det här som suger med stadsnät, om stadsnätet lyckas sabba ditt internet blir det operatören som får skit.

Permalänk

Samma problem hade comhem fan i typ 2 månader, belastad telefonväxel. När dom köpte upp UPC Stockholm!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hejsan
Har också blivit överflyttad från Adamo till bredband2 nu.

Helt plötsligt får jag ingen IP-adress längre, har ringt supporten flera gånger men de verkar inte vilja ta tag i det....

Ett tips till de som inte kommer fram till supporten, ring tidigt på morgonen, har ringt vid 5.30 när jag drar till jobbet och då är det inga köer...

Vilket stadsnät?

Permalänk
Medlem

Det framgår tydligt att majoriteten av alla Bredband2 användare här inne är överens om att bolaget är värdelösa på att ta hand om sina befintliga kunder. Jag har inget mer att tillföra förutom att jag är mycket besviken på sättet bolaget hanterar sina kunder.

Jag kommer aldrig befatta mig med detta bolag i framtiden.

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk

Gott folk; För er som skall/vill byta, välj Bahnhof.

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Jag kör blixtvik 100/100, fungerar utmärkt. Bra pingtider och bra hastigheter. Någon erfarenhet av deras support har jag inte då jag inte behövt ringa dit ännu.

Ringt in till deras support en gång och de var hur trevliga som helst, allt gick snabbt o snärtigt som man brukar säga.

Kan man ha blixtvik så är det bara att köra med dom, aldrig varit besviken av dom någonsin.

Hade Adamo förrut och de var bland de sämsta jag har använt.

Permalänk

http://www.svensktbredband.se/

Låter för bra för o vara sant?

OT: har inte tillgång till statsnätet än, men alltid bra att veta vilka som är dåliga sen när man har fått det.

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navelludd
Jepp deras 24/7 support är fin den

24/7 - betyder 24 timmar i veckan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frdrkl
Vilket stadsnät?

Lundsstadsnät.