Permalänk
Medlem

NU är det så att jag hade tänkt testa windows 7 på min burk. Allt gick bra vid installation av drivare, uppdateringar, installation av nödvändiga program. Men när jag väl kom till Warhammer online... då vill programmet inte köras. Det stänger sig direkt efter att jag loggat in.

Har gjort så att warhammer körs som admin, har testat ändra så att det ska köras som xp.

edit1: Det är patch client som inte vill fungera.

Någon som vet vad problemet kan vara?

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelto
OK, lite skeptisk mot saker som är gratis. Hur står det sig mot exempelvis kaspersky eller f-secure?

KAspersky är väl fortfarande bäst men drar endel av prestandan. Nod32 fungerar ju bra också. Men AVG kan inte riktigt jämföras med varken KAspersky eller Nod32 eller F-secure. Men F-secure är enligt mig skit, drar för mycket av datorns prestanda.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

undrar vad för problem jag kommer att ha när jag installerar W7 på min dator som jag kör XP just nu och ska Dual Boota?

om det finns några problem hur löser jag dom?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nick-li
undrar vad för problem jag kommer att ha när jag installerar W7 på min dator som jag kör XP just nu och ska Dual Boota?

om det finns några problem hur löser jag dom?

Risken finns att du får lägga in XP installationen manuellt i W7's bootloader.
Kan man göra riktigt lätt med gratisprogrammet EasyBCD

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

hejsan. Jag undrar om ni vet något om när windows 7 build 7000 x64 kommer, för jag hittar just nu bara 32-bitars... tack i förväg killar!

//André

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

står februari på annat ställe..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
står februari på annat ställe..

Jaha uttömmande vardå? länk kanske?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk

Kommer det vara så stor skillnad på 32 och 64 bitars verisonerna egentligen?
men än att man kan utnyttja 4gb i ram och uppåt??

Permalänk
Medlem

Hallå, jag har en gammal burk med 512mb minne och 100 gb hårdisk (Från sent 2000 tal) som jag skulle vilja prova W7 på, då är min fråga om det kommer att gå? Jag bryr mig inte om hur segt det kommer gå utan jag vill bara prova det
Någon som har några bra tips?

Visa signatur

Desktop Ncase M1 v5 | Intel i7 7700k | MSI GTX 1070 Aero ITX |
Laptop Macbook Pro w/ touchbar Late 2016 | Intel i7 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matrizz
Hallå, jag har en gammal burk med 512mb minne och 100 gb hårdisk (Från sent 2000 tal) som jag skulle vilja prova W7 på, då är min fråga om det kommer att gå? Jag bryr mig inte om hur segt det kommer gå utan jag vill bara prova det
Någon som har några bra tips?

Hur långt är ett snöre från sent 2000 tal?

Hur ska vi kunna veta det? Jag kan gissa att du kommer kunna installera det och leka, men att risken finns att du kanske inte kan köra AERO och att operativet upplevs som segt.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampesweden
Jaha uttömmande vardå? länk kanske?

Länk ?? Sök, finns till och med på forumet..

nyhetsarkivet faktiskt. Huruvida det stämmer om en publik beta släppta i februrari vet jag dock inte..

Annars finns google

Permalänk
Medlem

Rättigheter:
Är administrator. Körde foobar, stängde foobar. Foobar får inte spara playlisten. Går in i utforkaren och kollar foobar mappen. Den är read only. Jag tar jag read only. Det kommer en ruta som säger att jag måste vara administratör för att göra det. Klickar jag "continue" så ska jag tabort read only ifrån foobarmappen som administratör. Jag gör det. Försöker spara playlisten och det går inte.
Kollar igen och då är mappen fortfarande read-only även fast jag ändrat.
WTF?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Rättigheter:
Är administrator. Körde foobar, stängde foobar. Foobar får inte spara playlisten. Går in i utforkaren och kollar foobar mappen. Den är read only. Jag tar jag read only. Det kommer en ruta som säger att jag måste vara administratör för att göra det. Klickar jag "continue" så ska jag tabort read only ifrån foobarmappen som administratör. Jag gör det. Försöker spara playlisten och det går inte.
Kollar igen och då är mappen fortfarande read-only även fast jag ändrat.
WTF?

Du ska inte ta bort gamla readonly-attributet. Du ska lägga till skrivrättigheter i mappen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Okej. Installerade om det igår pga mitt problem med java. Men innan hade jag inte det problemet. Nu idag verkar det fungera helt automagiskt. Behövde säkert starta om datorn av någon anledning

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Länk ?? Sök, finns till och med på forumet..

nyhetsarkivet faktiskt. Huruvida det stämmer om en publik beta släppta i februrari vet jag dock inte..

Annars finns google

Om man sitter och hävdar grejer på ett forum får man väl vara beredd att ge källa på sitt påstående?

Gjorde en snabb sökning på google på "windows 7 release date" och fann inget av intresse.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

är det build 7000 som är den "bästa" av de olika? eller vilken är det?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Om man sitter och hävdar grejer på ett forum får man väl vara beredd att ge källa på sitt påstående?

Gjorde en snabb sökning på google på "windows 7 release date" och fann inget av intresse.

Efter en snabb sökning på google så hittade jag massor av information?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Om man sitter och hävdar grejer på ett forum får man väl vara beredd att ge källa på sitt påstående?

Gjorde en snabb sökning på google på "windows 7 release date" och fann inget av intresse.

ok.

står februari i Win 7 nyheten på swec..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Efter en snabb sökning på google så hittade jag massor av information?

jadå finns mkt info!

Permalänk
Medlem

Är de någon som lyckats installera drivrutiner till ATi ?

För mig går det inte, jag drar ner 8.12 och så när ja ska installera så finns inte alternativen Drivrutiner till grafikkort eller Catalyst Controll Center !?

Hoppas någon kan hjälpa mej, tack i förhand !

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
Är de någon som lyckats installera drivrutiner till ATi ?

För mig går det inte, jag drar ner 8.12 och så när ja ska installera så finns inte alternativen Drivrutiner till grafikkort eller Catalyst Controll Center !?

Hoppas någon kan hjälpa mej, tack i förhand !

http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&tas...

Permalänk
Medlem

Tusen Tack !
Men får inte skiten att funka ! :/

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem

Steve Ballmer håller tal och presenterar Windows 7 natten mellan onsdag till torsdag, kl 03.30 svensk tid.

Se LIVE:
http://www.idg.se/2.1085/1.203857/i-natt-dans-eller-windows-7

Dansen var ju rolig men inte så bra. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Steve Ballmer håller tal och presenterar Windows 7 natten mellan onsdag till torsdag, kl 03.30 svensk tid.

Se LIVE:
http://www.idg.se/2.1085/1.203857/i-natt-dans-eller-windows-7

Dansen var ju rolig men inte så bra. :/

Han måste vara SATANS mongolid :S

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
Han måste vara SATANS mongolid :S

Nejdå. Han är bara fördålig på musik för att bli rockstjärna.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Kör iofs på ett x1800 mobility, fick 8,12 att funka men inte tillfredställande med extended desktop och grejer så tog bort det och installera 8,10 drivarna och då lirar det på bra som satan, så testa med lite äldre drivers så kanske det funkar?

Permalänk
Medlem

Tjenare, nu har jag installerat Windows 7 på min gamla dator och det fungerar relativt bra
Men nu verkar det tyvärr som om alla mina mappar har blivit "Read Only" och hur många ggr man än avbokar den fliken så återkommer den
Nu undrar jag om någon här har något lösning på detta knepiga problem?
Har googlat efter det, men hittar ej någon fungerade lösning.

Edit: Fixed, behövde ändra lite i Security inställningarna för varje HDD :S

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Hmm, mystiskt. Märkte ett ytterst märkligt ting.

Jag skulle lyssna på musik (har äntligen fått mitt ljud att fungera, wow), och klickade helt enkelt på .m3ufilen som låg i mappen. Vad händer då? Datorn dör med en fin liten bluescreen. Märkvärdigt, fast det var ingen fara jag testade nästa gång. : ) Tillfälligheter, alltid lika lustigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Steve Ballmer håller tal och presenterar Windows 7 natten mellan onsdag till torsdag, kl 03.30 svensk tid.

Se LIVE:
http://www.idg.se/2.1085/1.203857/i-natt-dans-eller-windows-7

Dansen var ju rolig men inte så bra. :/

Nu börjar det alldeles strax. För er som vill kolla så klickar ni på IDG-länken.

Permalänk

Så på fredag kommer den öppna Windows 7 Betan som jag har fattat det.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Så på fredag kommer den öppna Windows 7 Betan som jag har fattat det.

Det har du rätt i.