Permalänk
Medlem

Stänger av sig

Hej,

Nu är det så att jag blivit trött på att datorn stänger utav sig. Det kan hända vid olika tillfällen men känns som om det oftast är då jag startar ett spel eller gör någonting lite mer krävande än att surfa runt (ibland även då jag bara surfar). Men om jag t.ex. skulle testa starta ett spel, låt oss säga wow så tar det inte lång tid innan den slår utav. Det konstiga är att det känns som om bara skärmen tappar kontakt, den börjar blinka som om den inte får mottagning.

Men så är nog inte fallet, för blir som att först hänger den sig 1-2 sec sen Blaooow kopplas skärmen bort, och det är bara starta om datorn.

Ska göra ett test nu och se om någon av fläktarna står kvar igång, kommer snart tillbaka med rapport!

Tack
Mvh
Martin

Permalänk
Medlem

Förmodligen dåligt nätagg, alternativt fel inställningar på minnet (för lite volt/för hög klock).

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Testade nu starta Battlefield 2, just när den "laddar" igång spelet som mest då stängde den utav.

Om det skulle vara fel inställningar på minnet vart kan jag ändra det?

Permalänk
Medlem

Ladda hem coretemp (google är din vän) och kolla tempen på din processor. Kolla om värdet är orimligt högt, då har du boven där.

Grafikkortet kanske är överhettat? om du har Geforce, ladda hem RivaTuner (google även här) och leta reda på en funktion som heter "Hardware monitor" där i. Kolla tempen.

Kan vara nätaggregatet som håller på att ge upp och inte kan leverera tillräcklig spänning/ström. Prova mäta upp med multimeter.

Kan även vara minnen som sagt, har du överklockat nåt?

Visa signatur

If you don't live for something, you'll die for nothing