Permalänk
Medlem

Jobbiga grannar?

Jag har aldrig nånsin haft problem med mina grannar .. tills nu.. Jag blir så frustrerad..

# 1 .. Denna granne kom och talade med mig hur viktigt det var att stänga och låsa sin egen garageport (Delat garage) när jag flyttade in.. Vilket jag såklart ansåg vettigt eftersom jag också var rädd om min bil..

Iaf .. Jag stänger och låser garageporten.. Men till min förvåning så står grannens port öppen jämt när han är ute och lämnar fri väg till våra bilar... jaja det är ju inte olagligt.. så jag börjar lämna min port öppen också efter ett tag.. Men ni tror inte i*ioten går och stänger min port då? .. eh jo.. varje gång han är ute så hans port står öppen och jag far efter och lämnar min port öppen.. När jag kommer tillbaka så är båda stängda..

Snacka extrem dubbelmoral.. Avskyr sånna människor.

# 2..

Spelade lite musik idag.. inte superhögt.. men högt som man vill ha det om man ska få in det rätta "flowet" på en fredag..

Jahapp.. Störningsjouren kommer.. Tack för den..

och detta TROTS att jag varit tolerant och stått ut med hans hundjävel som han inte kan uppfostra stått och skällt ibland 5timmar i sträck.. Enerverande ? japp.. Men man måste ju vara shysst med sina grannar tänkte jag..

Sen har jag ibland väckts av att hans ungar gallskriker på morgnarna..

Men jag har inte ringt störningsjouren..

Så man ska behöva sitta med hörlurar jämt? .. :/

Ja vad gör man? har inte råd med villa.. ännu..

Nån fler som har problem? :/

Mvh

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Man klagar direkt.

Finns ingen anledning att vara trevlig mot sina grannar, man får alltid det i bakhuvudet sen ändå.

Hade en dispyt med min granne. Jag bor i centrala Helsingborg, hon kommer in 19.20 , gnäller på musiken. I stort sett ber jag henne
fara eftersom hon har på eget bevåg flyttat till centrala Helsingborg, men
står inte ut med ljud? Är hon dum i huvudet? Efter det har jag inte hört nåt.

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Jag har spelat på bra högt måste jag kunna säga många gånger men har aldrig fått en antydan på klagomål. Fast det bor ju många ungdomar i mitt hus... så det är nog därför.

Permalänk
Medlem

låter som nån sorts psykopat. Bara att börja rusta för krig. Folk som ringer störningsjouren (kl 19 WTF?!?!?!) innan dom går och knackar på och ber om sänkning är as.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, har flertalet gånger spelat sådan musikvolym i min förra lägenhet och där hade jag absolut inga problem någonsin..

Den här killen är gissningsvis 30 eller nåt sådant så inte så gammal..

Psykopat.. kanske.. han ser lite ut som en sån Vi bor i lägenheter som har egen ingång och ett eget litet förråd utanför .. har b.la sett han slakta och flå rävar i sitt förråd.. kan man ju anse lite störande faktiskt.. :S

Edit: måste tillägga att jag ibland tidigare spelat musik utan problem också.. Gissningsvis beror utbrottet på att jag har hämnas lite på han och stängt hans garageport två gånger..

Ett bra exempel på dubbelmoral, Han är Behandla andra som du inte vill bli behandlad själv.

Visa signatur

Permalänk

Låter som en jävligt jobbig granne... =/

Är han riktigt jobbig finns det ett litet tips, formalin och en viss sorts pergamanat bildar en trevlig luftburen väckarklocka... Kan vara värt att kolla upp

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Grannar har jag inga problem med alls. Det bor mest ungdomar här, så om någon spelar hög musik så spelar jag bara högre Flyttar dock till hus snart, så då blir det ännu friare

Det är viktigt att kolla upp vilken typ av folk det bor i huset innan man flyttar Flyttar man till ett område med mycket familjer eller pensionärer så får man nog räkna med en del drygheter. Men man ska inte vara rädd för att stå på sig om det blir för mycket. Det finns bestämmelser och regler som kan stå på din sida även om det är din granne som "störs" av ditt oljud.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vad är problemet? Behandla dem som de behandlar dig.

Jävlas de? Jävlas tillbaka.
Klagar de? klaga tillbaka när de stör dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Vad är problemet? Behandla dem som de behandlar dig.

Jävlas de? Jävlas tillbaka.
Klagar de? klaga tillbaka när de stör dig.

Det som skapar hela grannfejden, aja finns inte mycket annat man kan göra

Permalänk

Om man för lite oväsen ibland eller så vem fan bryr sig.

Liksom håller man på med bilen eller så eller lirar lite musik en fredag så är det väl inget så länge det inte är regelbundet och stör jämt!

jag har en som bort några hus bort med ett jävlans ljud i hans kärra. inget fel med det men att han varje dag han kommer hem sätter på bilen på hög musik och sen sätter sig och röker utan för varje dag i runt en timme. det är lite störande.

Haft haft en dispyt med en granne som parkerade sin bil framför min garage infart så man knappt kom in med bilarna (4.90m långa) hon pratade inte med oss på runt ett år sen flyttade hon efter hon kört ut gubben.
De nya grannarna är inte så mycket bättre parkerar lite hur de känner för det.

På fel sida och på trottoaren. Inget fel med det om man flyttar in men efter ett år så tröttnar man och försöker säga till vänligt..
går inte dock när deras bekanta och vänner ändå gör samma skit. ironi är att det finns en parkering med ca 20platser som alltid är ledigt med minst hälften oavsett tidpunkt!! bara 20m bort från deras hus.

Vi har bla haft en stor båt stående på tomten och en lång kärra sträcker sig nog 12m med deras parkeringar så skulle vi aldrig komma ut med den när det är sjösättning. lite hyffs får man ändå ha.

Liksom det finns ju 'oskrivna regler' hur man beter sig mot sina grannar. tex man ställer sig inte och klipper gräsmatten kl 20.23 en fredagskväll mitt på sommaren häller som dessutom går som en 3bent travhäst.

Får nog hämta hem lite lass oklyven ved och ställa mig en helg och klyva upp den så kanske de märker att det stör rätt bra. Det går inte återbeskriva hur det ljudet fortplanterar sig i omgivningen av en kolv som trycker med många tons tryck mot vedträn och sen slår tillbaka och hör samma procedur hela dagen

nja. som tur gör vi det bara ca var 4de år och det får man väl ändå stå ut med?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Det som skapar hela grannfejden, aja finns inte mycket annat man kan göra

Är inte direkt ett fanboy av att dra ner byxorna och låta grannarna göra som de vill.

Men så bor jag i studentkorridor så det kan ju ha färgat min mentalitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
man ställer sig inte och klipper gräsmatten kl 20.23 en fredagskväll mitt på sommaren

Skulle inte jag ha nått problem som helst med. Gräsklipparljud hör ju till sommaren.

Jag bor i lägenhet, på tredje våningen vilket även är den högsta våningen. I den här föreningen bor det mest pensionärer, så även i denna trappuppgång. Typ våran familj, någon ensamstående man och resten är pensionärer.

Har haft en hel del att göra med kärringen som bor under oss (farsan bodde här innan morsan köpte borätten av honom) genom åren. Hon har tystnat nu.

Reglerna här är typ inga höga ljud efter 22:00 på vardagar, på helgerna är det väl inte jättenoga men är inga fester här ändå så. Egentligen får man inte hålla på att diska, spola vatten osv heller efter 22:00, men ingen som bryr sig om det egentligen.

Man får ju lov att ge och ta. Om min närmsta granne spelar hög musik en kväll så förutsätter jag att jag kan göra precis likadant kvällen efter utan att han kollar snett på mig sen. I princip så det funkar här i alla fall, och det är skönt.

Men det är ju grym skillnad mellan hyresrätt och borätt, händer oftast mer skit i hyresrätter medan det i borätterna oftast är rätt lugnt (i alla fall här runtomkring).

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

skicka störningsjouren på ungjäveln som skriker!

hårt mot hårt!

klagar han på det sen så säg att det var han som satte nivån...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Jag har rätt softa grannar, är dock någon som måste fixa ljuddämparen på sin 240 i nått hus längre bort. Varje morgon brakar bilen igång klockan 06.35-06.40. Startar dessutom bilen innan han går ut och skrapar rutorna. Sen är det enligt mig en rekommendation att inte varva 4000+ tidigt på morgonen

Fast i mitt hus är det fullkomligt döva pensionärer sen nån crazy-cat-lady, gnäller dom på mig någon gång i framtiden så pekar jag på paragrafen i hyreskontraktet som säger att katter inte får gå löst på gårdsplanen. Och den är rätt jävla stor

Permalänk
Medlem

Tur att man har närmaste granne typ 40 meter bort, och näst närmast är väl närmare 100 meter. Jag kan stöka ganska mycket utan att bry mig

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
Men det är ju grym skillnad mellan hyresrätt och borätt, händer oftast mer skit i hyresrätter medan det i borätterna oftast är rätt lugnt (i alla fall här runtomkring).

Jag vet nog inte om jag vill hålla med på den punkten. Det brukar finnas åtminstone en sykofant eller annan typ av havererad människa i varje förening.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

Får nog hämta hem lite lass oklyven ved och ställa mig en helg och klyva upp den så kanske de märker att det stör rätt bra. Det går inte återbeskriva hur det ljudet fortplanterar sig i omgivningen av en kolv som trycker med många tons tryck mot vedträn och sen slår tillbaka och hör samma procedur hela dagen

så gör vi varje vår hos farsan.
40kubik med stockar som ska sågas och klyvas, så det blir oavbrutet dagtid i 1-2veckor med oljud från motorsåg och hydraliska klyven

iofs ingen som har klagat då vi måste göra så varje år, annars är det kallt att duscha

frugan och jag bor i lägenhet i ett av "ghettona" i västerås.
och av dom 6 familjer som bor i våran trapp är det bara vi och grannen nedanför som inte är pundare.. yee.

ett jävla oljud överallt, ibland är det musik fram till 2-3 på mornarna osv..
har klagat engång varjefall.
näe, så fort vi hittar ett annat ställe så bär det av bort från Lill Iraq.

tacka vettja hus, har bott i hus sedan jag föddes, så man är ju "bortskämd" med hur man kan leva rövare där osv.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Jag vet nog inte om jag vill hålla med på den punkten. Det brukar finnas åtminstone en sykofant eller annan typ av havererad människa i varje förening.

Klart det är så. Den här föreningen tror jag består av runt 60 lägenheter eller nått i den stilen, mig veterligen bor det en enda person som är lite konstig här. Föreningen består av två gårdar och hon bor på den andra, tur det.

Men sen är det klart att det beror ju på var man bor. Just nu bor vi i rätt lugn del av stan. Men har även bott i "slummen" (om man nu kan kalla det så), där var det ju alltid någon som skrek på någon annan om något skit.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

1. Så länge du följer reglerna om vilken tid det ska vara tyst osv så kan han inte ringa störningsjouren dvs du poppade antagligen för mycket och för sent.

2. Det är inte olagligt att skaffa barn och som de flesta vet så skriker barn imellanåt. Det kan man inte göra så mycket åt och det är inget som störningsjouren kommer att rycka ut på.

3. När det gäller garageporten så verkar det ju som att ni skulle behöva prata med varandra om hur ni vill ha det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
3. När det gäller garageporten så verkar det ju som att ni skulle behöva prata med varandra om hur ni vill ha det.

Är du galen?!?
I Sverige pratar vi inte med varandra - Vi skriver arga anonyma lappar.
På senare tid har vi börjat skriva våra arga anonyma lappar på forum på nätet istället... Som för att vara helt säker på att den man har något emot inte ska ha någon som helst chans att ändra på sig.

Permalänk
Medlem

Näe det verkar vara lite svårt att kommunicera, alla problem de har haft med varandra skulle ju kunna lösas om de bara pratade med varandra.

Permalänk
Medlem

stäng hans port då?!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att skriva vilken tid du spelade musik på. Sen tycker jag att du självklart borde fortsätta låsa hans garage:D

Sen som soulis skriver så är det inte olagligt att skaffa barn men har de blivit mer än ett par år så brukar man kunna lära dem att inte skrika som små as för att det stör grannarna.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Jag bor i en studentlägenhet och det kan vara ganska drygt med oljuden i en studentlya
Det brukar alltid vara minst 1 fest per vecka hos nån granne och dom brukar sluta kl. 1 på natten, vilket inte är så kul om man har tenta dagen efter. Har funderat på att gnälla ett antal gånger, men jag vet själv hur drygt det är när nån kommer och gnäller. Annars får dom ha hur hög volym som helst bara det inte är efter 22:00.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Avstängd

Jag har inga grannar

Permalänk
Medlem

men herregud mäniska ta dig i kragen, vandra över till han och säg va du tycker.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

haha, shit va jag ska skaffa villa när om några år :D:D:D

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
1. Så länge du följer reglerna om vilken tid det ska vara tyst osv så kan han inte ringa störningsjouren dvs du poppade antagligen för mycket och för sent.

2. Det är inte olagligt att skaffa barn och som de flesta vet så skriker barn imellanåt. Det kan man inte göra så mycket åt och det är inget som störningsjouren kommer att rycka ut på.

1. Jag spelade musik runt 17-18 tiden..

2. nej jag vet, det var ett dåligt exempel.. Jag syftade mest att hunden stog och skällde i 4timmar i sträck.. det däremot är störande.. Men det är ju inte olagligt att spela musik heller.

3. Prata!? pff.. pallar inte prata med nån med dubbelmoral.. jag stänger hans port istället tills han slutar stänga min och inser hur jobbigt det är att få sin egen stängd..

Aja har fått veta att denna granne ska flytta nu iaf eller dom ska separera så det lär väl lösa det hoppas man, om det inte kommer någon ny som är helt knasig

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ett riktigt psycho det där, dom är som roligast att jävlas med haha, de är vana att få exakt som de vill och blir helt phuckade i huvudet när de känner att de inte har kontrollen,

skitkul att se

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk

Det bästa är att göra som man vill och bara ignorera jobbiga personer och inte ens svara dom.