Hjälp med rtorrent.rc (on_finished)

Permalänk
Medlem

Hjälp med rtorrent.rc (on_finished)

Hej, jag har problem med mitt rtorrent som vägrar acceptera min on_finished rad. Någon av er som kan se vad det är för fel på den? har testat bara kopiera massa olika exempel men får samma fel med alla "rtorrent: Error in option file: ~/.rtorrent.rc:3: A string with blanks must be quoted."

rtorrent.rc:

schedule = watch_directory,10,10,"load_start=~/rtorrent/torrents/*.torrent,d.set_directory=~/rtorrent/temp/" schedule = untied_directory,5,5,stop_untied= on_finished = move_complete,"execute=mv,-u,$d.get_base_path=,~/rtorrent/downloads/ ;d.set_directory=~/rtorrent/downloads/" port_range = 39900-39999 port_random = yes check_hash = yes use_udp_trackers = yes hash_read_ahead = 10 hash_interval = 100 hash_max_tries = 10

Permalänk
Avstängd

Ser ut som den klagar på att det tydligen ska finnas något på rad 3 som har ett mellanrum och då bör vara inom citattecken men inte är det.

Men rad 3 har ju citattecken.

http://www.google.com/search?hl=en&q=filetype%3Arc+inurl%3Art...

Permalänk
Medlem

Jag testade configen på min klient och rtorrent startar utan varningar.

Vilken version kör du, jag kör 0.7.9

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kör 0.8.4, har fått reda på att dom tagit bort on_finished och att man ska köra med:
system.method.set_key = event.download.finished,move_complete,"execute=mv,-u,$d.get_base_path=,/din/sökväg/ ;d.set_directory=/din/sökväg/"

Men då får jag ett annat felmeddelande, "rtorrent: Error in option file: ~/.rtorrent.rc:4: Could not find '='."

löste det hela genom att installera rtorrent 0.8.0