Permalänk
Medlem

ACE 480w med Intel Core i7 ?

Hej.

Sitter just nu på en AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition (3,2GHz) med Nätagget som följde med chassit och den är på 480w.

Nu till frågan. Har beställt ett helt nytt system från 4 olika butiker då det vart billigare =P

Alla varor förutom mitt nätagg OCZ ModXstream 700w har levererats till posten nu och så ivrig som jag är så vill ja testa mitt nya Intel Core i7 920.

Tror ni mitt nuvarande Nätagg på 480w räcker?

Ska köra den med en HD3850 och 2 Gb Ram minne...

Tackar i förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, du bör undvika ACE till varje kostnad om du inte vill riskera att skada dina komponenter..

Vänta!

Permalänk
Avstängd

går ju köra i några dagar om du tar det lungt och inte överbelastar nätagget genom att spela krävande spel, surfa och kolla film går ju på nätagget utan problem. ace är inte bra men är ej skit som alla på forumet tror.

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk
Medlem

hur kör du med 2gig minne, är inte 3gig det minsta?

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

nu vart man rädd, tack ogge
om vi säger att det var ett corsair produkt på samma volt, skulle de funka då?
glöm bort att det var ace,

Permalänk
Avstängd

det dåliga ryktet om ace här på sweclockers är överskattat, dom flesta har aldrig provat ace dom bara säger så för att dom andra som kanske har fått en dålig produkt säger så.

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
hur kör du med 2gig minne, är inte 3gig det minsta?

Varför skulle det va 3 gig minst?

Permalänk
Medlem

jag tror ja provar den. bara för att titta litegrann

Permalänk
Medlem

för att det är trichannel, som säljs i 3x1gb packet som minst, och vissa säger att det annars inte funkar ifall minnena inte är byggda för trichannel

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reeperbahn
det dåliga ryktet om ace här på sweclockers är överskattat, dom flesta har aldrig provat ace dom bara säger så för att dom andra som kanske har fått en dålig produkt säger så.

Fel. Ifall man läser Ace egna specifikationer så ser man att deras nätaggregat är skit. Det finns hela tre (mycket) dåliga saker med deras nätaggregat: för det första så har de en effektivitetsgrad på endast 70% (långt ifrån en 80plus-märkning alltså), för det andra så har de problem med att leverera en stabil spänning, något som sliter extra på komponenters egna spänningsreglerare, för det tredje så kan du bara köra dem på sitt specifierade watt-antal i ~60 sekunder. Efter de 60 sekunderna vill jag inte veta vad som händer. . .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bariz
Varför skulle det va 3 gig minst?

Antagligen tror han att man måste köra DDR3 minnen i triple-channel, vilket såklart inte stämmer.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bariz
Varför skulle det va 3 gig minst?

För att köra triple channel...

...

Jag håller väl med de som säger att även om Ace är skitagg, så är det inte tidsinställda bomber satta att smälla inom några dygn...
Vill du desperat leka med burken borde Ace agget kunna dra runt det under en period, men visst vill du vara försiktig och har tålamod (och vet att nya agget är på väg) kan du ju vänta och eliminera alla risker att agget skulle smälla och ta nån komponent med sig.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Jag har haft ett ace-agg som följde med ett chassi i ett år och allt funkade perfa. Då använde jag iofs som max 150W när det var ett 500W agg men det fanns inga problem och inget är skadat.

Permalänk
Medlem

använd inte ACE, skitagg, mitt brann hade grymt tur att det inte skadade nå annat, aldrig snåla på nätdelen

hade sk 640W brann med en Q9300 4GB ATI 4870

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

tack för all info grabbar
ännu än gång skulle ett corsair 480w om det nu finns något sånt klara i7an?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reeperbahn
det dåliga ryktet om ace här på sweclockers är överskattat, dom flesta har aldrig provat ace dom bara säger så för att dom andra som kanske har fått en dålig produkt säger så.

ryktet är inte överskattat, visar inte faktiska volt för 5 öre, har du en dator som inte drar något så kanske. men som sagt aldrig snåla på nätdelen.

egen erfarenhet

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
hur kör du med 2gig minne, är inte 3gig det minsta?

Tänkte du verkligen igenom den kommentaren? Han kan ju ha köpt 3x2GB-paket och kör i ett minne för att testa så att det startar...

Permalänk
Medlem

ja corsair skulle utan problem klara i7an.

Permalänk
Medlem

men den har ju klarat av mitt AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition (3,2GHz)
2 gig ram. HD3850 OC edition med vilket spel som helst..

Permalänk
Medlem

Jag håller med Roger W. Ace är skit, men i några dagar bör det kunna klara sig ifall systemet inte är alltför krävande.

Ifall ditt system drar runt 200W så skulle jag säga att det är lugnt. Upp till 300W borde inte heller vara några problem.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bariz
tack för all info grabbar
ännu än gång skulle ett corsair 480w om det nu finns något sånt klara i7an?

Grejen är att du inte kan tänka att "mitt ace kan jämföras med ett corsair"

Nätagg har olika kvalite, de ger OLIKA WATT FÖR PENGARNA. Oavsett om båda är märkta 480 ger det bättre ut mer av det och den andra mindre.

Så denna jämförelse gjorde mig irriterad t.om, inte ditt fel, bara det att du är så naiv och tror att du kan jämföra dem alls..

ACE är kassa, de fungerar, men det är inget man har av egen vilja för något mer än en 3k's dator för surf.

Permalänk
Medlem

Hahaha, hade någon av er sagt om ace var bra igår så hade ja sagt kanon. aldrig strulat i 1 och 1 halv år. Men nu vet ja faktist inte...

Permalänk
Medlem

Gå och hämta godbiten på posten du lever bara en gång

Permalänk
Medlem

lätt för dig o säga som själv sitte på en 1000voltare

Permalänk
Medlem

Ingen som har nån sida där man kan kolla vad olika processorer behöver för nätagg minst? då snackar ja om minimum volt för att klara boota upp

Permalänk
Medlem

har en ace nätdel på 460watt den klarar inte ens att hålla en stabil volt på en athlon64 x2 3800+ s939 och 2gig ram så ni som påstår att ace inte är så dåligt som alla säger måste ju va blinda eller inte bry er om hårdvaran skulle aldrig få för mig att använda sånt skit på nått nytt som kostar över 1000kr

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Okej. Ska inte sätta ihop den föräns nätagget kmr. Får bita ihop :(:(:(:(
nu ångrar man att man köpte postförskott :/

Någon som vet om det skulle kosta mig något o skicka tillbaks den utan att ta ut den.???

Alla svar uppskattas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bariz
Okej. Ska inte sätta ihop den föräns nätagget kmr. Får bita ihop :(:(:(:(
nu ångrar man att man köpte postförskott :/

Någon som vet om det skulle kosta mig något o skicka tillbaks den utan att ta ut den.???

Alla svar uppskattas

det brukar vara en kostnad ifall man inte hämtar ut den ca 150-200:- dom kan ju vara sjyssta, maila dom och skriv att du köppte fel elelr nå... vem vet

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Hittar ingen butik som säljer nätagg ? LOL :S
Alltså menar tex Onoff, Siba och El Giganten

Permalänk
Medlem

netonet säljer corsair och vanliga små datorbutiker dom stora kedjerna säljer nästan bara uteslutande skräp nätdelar

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Vill inte vänta på paketet som kommer på måndag så jag tänkte att ja kunde köpa ett direkt imorn. men hittar typ ingen butik som har det jue :S