Winamp 3 - vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Buggar lite för mig... om jag lägger till flera låtar samtidigt så kan jag inte spela nån av låtarna. Så jag måste lägga till låtarna en och en, tillbaka till 2.8 säger jag.

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk
Avstängd

När jag får tillbaka min dator från skolan, så kanske jag installerar det igen för det gick väldigt trögt på min 333:a.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter här med 2.78c å är kalasnöjd med det! Det enda som är fle med Winamp överhuvudtaget är att det finns för många skins, jag vet ju inte vilken jag ska ha ju!

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

ääh, winamp3 ska det va, å det här skinnet.

Permalänk
Medlem

Drog hem 3:an nyss och tycker det funkar perfa...

Om man trycker på equalizern så kan man längst upp till höger i eq'n välja advanced eq. Där finns något som heter crossfade.. Nån som vet hur man använder den?

EDIT: Gillar att man kan ändra opacityn och scalen

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
Drog hem 3:an nyss och tycker det funkar perfa...

Om man trycker på equalizern så kan man längst upp till höger i eq'n välja advanced eq. Där finns något som heter crossfade.. Nån som vet hur man använder den?

EDIT: Gillar att man kan ändra opacityn och scalen

Om jag kör opacity så laggar winamp as. Till och med med 90%. Fett irreterande. Är det bara för mig det är så eller?

Permalänk
Medlem

Nån som fått winlirc å funka med 3:an?

Permalänk
Hedersmedlem

Skinn hit å skinn dit.. vad hjälper det när spelaren är usel?
Skinnen ni visat upp hittills är för övrigt anskrämliga. nä, smått och stilrent skall det vara.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZSebbe

Om jag kör opacity så laggar winamp as. Till och med med 90%. Fett irreterande. Är det bara för mig det är så eller?

Tydigen? Funkar hur bra som helst hos mej...

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Hörde att MAD-pluginen inte fungerar med trean så jag behåller 2.80. Går f*n inte att lyssna med något annat än MAD när man väl börjat använda det.

Jusst nu är Winampen minimerad och enligt Aktivitetshanteraren i XP tar den <2.2MB minne och 00% CPU.

Det enda jag stör mig på i 2.80 är att den är så slö på att läsa ID3 taggarna. och längden på låtarna. Ploppar fram 1-2 i sekunden i playlisten.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepsin
Hörde att MAD-pluginen inte fungerar med trean så jag behåller 2.80. Går f*n inte att lyssna med något annat än MAD när man väl börjat använda det.

Har de fixat shoutcast-stöd i MAD än? känns som det gått ett tag nu...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

En liten detalj jag stör mig på är att man inte kan ändra refreshrate:n på det där lilla visualizationprylen i huvudfönstret. En annan dålig sak är att den nya versionen roffar åt sig för mycket resurser, ca 10-30MB minne... CPU-användingen är bara lite men ändå märbart högre än 2.80.
Personligen tycker jag att de borde tabort den där jävla minibrowsern och videostödet. Och sen begriper jag mig inte på det där playlistsystemet heller, krångligt o omständigt... sen att jump-funktionen är borta suger hårt!

Men annars är den ju fin...

edit: fanns ju en motsvarande jump-funktion, var bara att trycka på F3 i playlisten.

Permalänk

tycker nya versionen är kass!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Kul med sakliga argument CLAN

Hum, tror jag sitter kvar på min stabila 2.76 tills folk börjar anse att barnsjukdomarna försvunnit på 3:an..

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Nå? Nån som listat ut hur man använder crossfadereglaget i Adv. Eq?

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

men vad har du för dator då en 133:a eller??

min ligger på 8MB å 00%

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZSebbe
http://www.pottsork.nu/img/img/winamp3.JPG

[ot] Ser ut som om du skulle behöva köra en ad-aware sökning på din dator...
http://www.lavasoft.nu/[/ot]

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Hedersmedlem

Just nu säger jag urk... Eftersom jag använder j varenda gång jag byter låt, bortsett från om den är mindre än två steg ifrån nuvarande låt så NEJ! F3-grejen är inte i närheten av att vara lika smidig som att skriva "jlåt" och trycka enter.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

hrm.. testade det lite granna sådär.. visst det såg ju coolt ut och sådär.. men det tog aningens för mycket minne.. så det blev ut med den ganska snabbt..

kan tillägga för alla er som saknar det där med "J-funktionen"
i playlistfönstret längst ner så kan man skriva in det man gjorde med J och så kommer det upp i det dära extrafönstret + att låtarna som matchar markeras.. så den funktionen finns allt.. men det finns ingen snabbknapp bara..

orkade inte läsa igenom tråden.. så nån kanske redan har nämnt det jag redan sagt..

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bber

kan tillägga för alla er som saknar det där med "J-funktionen"
i playlistfönstret längst ner så kan man skriva in det man gjorde med J och så kommer det upp i det dära extrafönstret + att låtarna som matchar markeras.. så den funktionen finns allt.. men det finns ingen snabbknapp bara..

"F3-grejen är inte i närheten av att vara lika smidig som att skriva "jlåt" och trycka enter."

Inlägget ovan... snacka om att inte läsa

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

om ni vill ha skins som är coola byt till sonique

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Avstängd

att lägga musikfilmer (mpg) i playlisten e ganska najs , annars för mkt småbuggar

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem

tja.. jag har ju bara playlisten öppen litedå och då annars kör jag minimerat så jag kommer nog inte köra winamp3 förrens nån trycker upp en pistola på något otrevligt ställe på mig

dessutom ser det extremt kladdigt ut

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Tycker 3:an sög fett. Inte pga prestanda lr så utan funktioner som e borta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepsin
Hörde att MAD-pluginen inte fungerar med trean så jag behåller 2.80. Går f*n inte att lyssna med något annat än MAD när man väl börjat använda det.

Jusst nu är Winampen minimerad och enligt Aktivitetshanteraren i XP tar den <2.2MB minne och 00% CPU.

Det enda jag stör mig på i 2.80 är att den är så slö på att läsa ID3 taggarna. och längden på låtarna. Ploppar fram 1-2 i sekunden i playlisten.

Tack för att du påmminde om madpluginen, hade glömt installera den Angående att det tar tid att läsa in id3 taggsen. Välj i options så den läser in alla automatiskt ibörjan, går fort som fan. Synd att detta val inte finns med i winamp 3.

Permalänk
Medlem

Skaffa denna istället för den löjliga F3 funktionen winamp funkar kanoon skulle aldrig kunna va utan den. Så man bara andvänder winamp som ren avlyssnings källa och inget annat. Allt startas och söks från programmet.
Rekomenderar starkt för att organisera sina arkiv.

EDIT: Så länge de inte är förstora!
Mp3 Observer http://www.mp3observer.com/Screenshots.asp

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen, j-funktion som folk sa tidigare, och man kan inte bli av med de jävla peak-strecken på EQn... Annars var den bra, gillade att man kan spela DivX i videospelaren

Bakläxa för WinAMP-gänget...

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Jump-funktionen:
I playlist-fönstret kan man få upp en grejj som heter speed-select eller dylikt.
Jag tycker faktiskt den funktionen är bättre än jump. Då är det bara att skriva en del av låtnamnet så kommer de alternativ som finns upp i en ruta till höger.

En annan sak som jag gillar med 3'an är att man kan ändra opacity, grymmt schysst, suger säkert mkt resurser, men det är snyggt iaf.

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Mp3 Observer http://www.mp3observer.com/Screenshots.asp

Jag är måttligt imponerad.. det programmet klarade att importera halva min mp3-samling, sen ströp det sig själv med ett runtime error.
Imponerande att han vill ha betalt för sån skit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av core
En annan sak som jag gillar med 3'an är att man kan ändra opacity, grymmt schysst, suger säkert mkt resurser, men det är snyggt iaf.

Kan man i Winamp 2 också, med en plugin..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion