Permalänk
Medlem

Kalsonger

Hej bullen!
Jag är en kille på 25 jordsnurr som har ett stort problem...eller nja, egentligen ett ganska litet problem, men det är konstant: Jag har svårt att hitta kalsonger som sitter bekvämt. Använder helst boxershorts, men problemet är att de benen ofta så att säga glider upp och skaver mot ljumsken. Har provat flera märken - allt ifrån dressmans budgetvariant "Man basic" till lite dyrare märken. Har nog en ganska normal röv-anatomi. Försöker hitta några som sitter lika bra som kronans gröna kalsonger man hade i lumpen. Kanske borde man gjort som några av de andra i plutonen och lagt upp ett lager då? Har någon några tips?

Visa signatur

"We have just one world But we live in different ones" - Dire Straits, "Brothers in arms"

Permalänk
Medlem

Jag har kört björn borg sedan många år tillbaka och tänker fortsätta med det, sitter som smäcken!

Permalänk
Medlem

Kanske vore något att testa...men de kostar en del antar jag? Får väl provköpa ett par innan jag fyller garderoben

Visa signatur

"We have just one world But we live in different ones" - Dire Straits, "Brothers in arms"

Permalänk
Medlem

Körde BB förut med men nu kör jag på clique, funkar nice

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Finns inget som går upp mot Kronans gröna, men det jag kör på som sitter bra och håller formen länge är Front. Billiga dessutom. Kanske inget för fjantar som envisas med att ha byxorna halvvägs ner på röven för att skryta att de fiser i kallingar som kostar en halv förmögenhet (för att vara ett plagg som motverkar pungskav och agerar fisfilter), men för oss som inte behöver påvisa ett behov av penisförlängning i form av stor plånbok så...

Värt ett provpar för under 50-lappen i vart fall om du inte redan prövat.

http://www.kundinfo.se/front/

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Inte ofta jag köper kläder på H&M, men deras t-shirts och kalsonger fungerar precis som de ska.

Permalänk
Medlem

Jag gillar dressmans basic men vill du prompt ha tag i gröna kronan så försök få tag i någon anställd hos FM och skicka dom till shoppen, där kostade kallingarna 17 kr när jag låg inne 06. Helt nya då alltså

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att märke/pris inte garanterar n bra kalsong. Tycker BBs sitter perfekt Tiger som är i samma prisklass har usel resår och sitter betydligt sämre. Som farbror barbro skulle sagt "Det finns inga genvägar till det perfekta lyftet".

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Herr Borg är inget mot Diesel.

Permalänk
Medlem

Re: Kalsonger

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zatom
Hej bullen!
Jag är en kille på 25 jordsnurr som har ett stort problem...eller nja, egentligen ett ganska litet problem, men det är konstant: Jag har svårt att hitta kalsonger som sitter bekvämt. Använder helst boxershorts, men problemet är att de benen ofta så att säga glider upp och skaver mot ljumsken. Har provat flera märken - allt ifrån dressmans budgetvariant "Man basic" till lite dyrare märken. Har nog en ganska normal röv-anatomi. Försöker hitta några som sitter lika bra som kronans gröna kalsonger man hade i lumpen. Kanske borde man gjort som några av de andra i plutonen och lagt upp ett lager då? Har någon några tips?

Försvarets kalsonger finns att köpa lite varstans.

http://www.bbfab.se/
http://www.mamut.net/
http://www.militart.se/

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam!

Har precis samma problem men har nästan gett upp jakten på de perfekta kalsongerna.

Hm, front, dressman etc tycker jag sitter riktigt dåligt, dom åker upp och har sig direkt.

Björnborg har jag inte provat, svider lite väl mycket i plånboken 200kr/st

Permalänk
Medlem

Har köpt underkläder på JC under ett par år nu, gillar de
Ska du testa de så köp Marvins.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Abercrombie & Fitch kallingar skönare finns inte.

Finns nog inte att köpa i Sverige ifs.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem men för mig så var det tro det eller ej just Dressmans "Man basic" som löste det. Den varianten man köper i 2-pack för 199kr med långa ben och öppning i fronten. Helsvarta eller helvita.

Dock ska man ju undvika de med korta ben, de glider upp direkt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Funta på om det inte är i byxorna skon klämmer. Att kallingar åker upp hade jag bara själv problem med när jag bar tighta tub-jeans. Alternativt kanske du sitter eller går annorlunda :q

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

För mig har jag det problemet att jag vill ha kalsonger som ej sitter åt i benet. Är en sak från när jag var liten som har fått mig att avsky trångt runt låren. Men tillslut har jag hittat ett par tyg som är lösa i låren. Åker bara upp lite när du springer annars sitter dom bra:P Men det var nog inte till någon hjälp x) antar många inte gillar när dom är lösa runt låren:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Tror ni köper för dyra.

Köper boxers på GeKås för 39.90 och de sitter prima.
Hittade dessutom ett par tuffa Harley Davidsson.
Knappt man vill ha byxorna på sig.

Permalänk
Medlem

Köpte ett tvåpack Bläck på MQ, sitter riktigt bra, "billiga" med 299:- för 2 st.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Har ett 10-par Calvin Klein kallingar som sitter galet skönt. Köpta i Thailand för 10kr/st Så om du har vägarna förbi så handla!!

Permalänk

hmm har lite olika kalsong märken... gillar inte boxer som sitter åt då är det t.o.m om dom är lite lösa i nederkant som någon annan sa... ibland blir det s.k gubbkallingar men jag har inte behovet att visa halva röven som unga nu brukar göra :S...

Permalänk
Medlem

Minns att killen som hade patenterat lösningen med ett par boxershorts med en liten ficka på framsidan som man hade snorren i för att undvika hud mot hudkontakt (mindre varmt och svettigt), var på Draknästet på jakt efter investerare. (En av drakarna nappade.) Hursomhelst, har någon provat dessa?

http://www.phaflinder.se/index.php

Ser synnerligen mysiga ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Jag har kört björn borg sedan många år tillbaka och tänker fortsätta med det, sitter som smäcken!

Instämmer, tycker dom sitter perfekt.

Permalänk

Problemet med att kalsongerna åker upp, så har ni stora lår? Jag själv hade problem då jag var otränad, att just kalsongerna kunde åka upp, samma sak med skavsår på innanlåren vid jogging. Men nu är detta problem borta, dock har jag som många andra välutrustade problem med att få plats med den..
http://www.youtube.com/watch?v=vUFEhblG1UE

Annars så bryr jag mig inte om märke på underkläderna, då det enbart är män på gym och badet som ser dem, och jag känner inte direkt något behov att lägga ut ett par hundra på kalsonger för att visa dessa. (de skiter nog fullständigt vad jag har eller inte har)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Minns att killen som hade patenterat lösningen med ett par boxershorts med en liten ficka på framsidan som man hade snorren i för att undvika hud mot hudkontakt (mindre varmt och svettigt), var på Draknästet på jakt efter investerare. (En av drakarna nappade.) Hursomhelst, har någon provat dessa?

http://www.phaflinder.se/index.php

Ser synnerligen mysiga ut.

MEN HELVETE, såklart att nån hade tänkt på detta tidigare.
Jag hade hoppats på att ta över världen med den här idén.

edit: Akta er för Clique, sämsta skiten någonsin.
Resåren pajar i benen och de blir vida som ett tält. Skaver som fan också.

Jag har riktigt många olika par kalsonger.
De jag tycker sitter bra är:

Björn Borg- och Calvin Klein-kopior från Kina (dessa var gött trånga i låren i början. Har rätt kraftiga lår så det gör att de håller sig nere)
Dressmans
Umbro (lite lösare men trängre längst ner i låret)
Marvin-kallingar.

Har verkligen inte kunnat komma på vilka av mina kalsonger som inte håller sig där de skall. Förutom Clique då.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Marvin (JC) och Bodyzone (Kappahl) rekommomenderas. Snygga, billiga och sköna 200kr för tre stycken.

Permalänk
Medlem

http://www.uppercut.se/default.asp?page=product&productnumber...

Calvin klein steel, lite lägre boxers, sitter som ett smäck! Går att hitta billigt på Ebay.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör alltid resteröds, sitter väldigt bekvämt!

Anledningen kan också vara att ja får dom för 50 spänn styck då jag bor på gångsavstånd från fabriken..... Ljungskile ftw!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Problemet med att kalsongerna åker upp, så har ni stora lår? Jag själv hade problem då jag var otränad, att just kalsongerna kunde åka upp, samma sak med skavsår på innanlåren vid jogging. Men nu är detta problem borta, dock har jag som många andra välutrustade problem med att få plats med den..
http://www.youtube.com/watch?v=vUFEhblG1UE

Annars så bryr jag mig inte om märke på underkläderna, då det enbart är män på gym och badet som ser dem, och jag känner inte direkt något behov att lägga ut ett par hundra på kalsonger för att visa dessa. (de skiter nog fullständigt vad jag har eller inte har)

Otränad som att du hade mer procent fett innan? Nu har du blivit av med det? Annars bör ju du ha fått större muskler--->större lår.

On topic , ska testa beställa hem ett par kronans kalsonger, kanske kan vara något

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av propan
Otränad som att du hade mer procent fett innan? Nu har du blivit av med det? Annars bör ju du ha fått större muskler--->större lår.

Det första: 35kg borta på 6månader, där det såklart inte enbart var fett som försvann. (även muskler, hjärnsubstans m.m)
Nå såklart kanske stora muskler med låren också är ett problem, men det dröjer några år innan jag får upptäcka om det är så.

Annars kronans grejer verkar bra, jag har haft mycket sånt kläder för länge sedan (ca 20 år) och kvalitén var underbar. Förhoppningsvis lika bra än idag.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Köpte ett tvåpack Bläck på MQ, sitter riktigt bra, "billiga" med 299:- för 2 st.

Instämmer på dom, sitter med ett par såndana på mig just nu och nästan hela min garderob består av sådana.

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP