Permalänk
Medlem

Bra processor till 939 Socket?

Hej alla Sweclockers,
Jag hade bara en snabb fråga som trådnamnet säger:
Finns det någon bra processor till en 939 Socket eller måste jag uppgradera moderkortet?

Funkar det att använda am2 på en 939?

Tack på förhand

GazMann

Visa signatur

Hur man än vrider och vänder på sig sitter alltid rumpan bak...

Permalänk
Medlem

Hej!
939 är en separat socket och är inte kompatibel med AM2.

Jag har en pigg 939 processor du kan få köpa om du är i behov av en propp.
Kan återkomma med exakt spec om du är intresserad.

edit: det är en 3500+ 939 jag har.

Visa signatur

K#

Permalänk
Avstängd

nej det fungerar inte att köra am2 på 939. va sitter du på för processor nu x2 4800+ va den högsta som skapades för 939. sök på prisjakt om någon har någon sådan i lager. Om inte sök efter nya delar det blir typ billigare.

Min senaste burk AM3 stöd

moderkort asus pris 500:-
Minne 4gb pris 890:- Nuläget jag köpte det för 500kr
processor amd athlon x2 245 pris 600kr

pris under 2000kr

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
x2 4800+ va den högsta som skapades för 939.

X2 4800 var i princip samma cpu som en Opteron 180, 2,4GHz.
Sen fanns också Opteron 185 på 2,6 GHz, tror det är den optimala 939 cpu'n.

Det är nog svårt att hitta nya 939 prollar, begagnat är vad som gäller.

Visa signatur

ASRock X470 Taichi, AMD Ryzen 7 5800X, 2x16GB G.Skill Ripjaws V CL14 3600MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atman
Hej!
939 är en separat socket och är inte kompatibel med AM2.

Jag har en pigg 939 processor du kan få köpa om du är i behov av en propp.
Kan återkomma med exakt spec om du är intresserad.

edit: det är en 3500+ 939 jag har.

sitter redan på 3800+ men tack ändå.

Ser ut som man får fixa ihop en ny burk då.....men tack ska ni ha

Visa signatur

Hur man än vrider och vänder på sig sitter alltid rumpan bak...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaya
X2 4800 var i princip samma cpu som en Opteron 180, 2,4GHz.
Sen fanns också Opteron 185 på 2,6 GHz, tror det är den optimala 939 cpu'n.

Det är nog svårt att hitta nya 939 prollar, begagnat är vad som gäller.

just det man glömmer fort ,jag hade totalt glömt bort den serien tack för dit kompliment

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

De alternativen som står till buds är väl att kolla på Tradera efter en 4200+ x2 - 4800+ x2 (eller Operon-varianterna), eller att köpa nytt.

Personligen skulle jag köpt nytt, då du kan få rätt bra prestanda för en billig peng och få uppgraderingsmöjligheter. (s939 strålar ju inte av uppgraderingspotential direkt)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
De alternativen som står till buds är väl att kolla på Tradera efter en 4200+ x2 - 4800+ x2 (eller Operon-varianterna), eller att köpa nytt.

Personligen skulle jag köpt nytt, då du kan få rätt bra prestanda för en billig peng och få uppgraderingsmöjligheter. (s939 strålar ju inte av uppgraderingspotential direkt)

han satt redan på en 3800+ (X2a) så jag säger bara det att han får billigare saker för 2K kr som dessutom är bättre

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

jag har en 4200+ du kan köpa

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
jag har en 4200+ du kan köpa

vist ligger du under 300kr så rekomenderar jag han att köpa den från dig dock så får han en X2 245@2,9ghz samt modekorkort som stödjer denna för runda tal 1200:- samt minnen för 800kr s¨2000:- för en bra o bättre rigg

edit skildnaden mellan den han har och din är inte så stor 200mhz är skildnaden

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
han satt redan på en 3800+ (X2a) så jag säger bara det att han får billigare saker för 2K kr som dessutom är bättre

Eftersom han skriver 3800+ (utan x2), så antar jag att det är en sådan han sitter med (gammal hederlig single core på 2,4MHz och med 512MB cache) och då är en x2 4200+ - x2 4800+ en hyfsad uppgradering prestandamässigt om han får prollen billigt.

Dock skulle jag själv (vilket jag också skriver) hellre köpt helt nytt (nytt mobo, minne och prolle).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Kan du hitta en billig Fx57 så är den inte helt fel.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
jag har en 4200+ du kan köpa

vad vill du ha för processorn?...du kan skicka ett priv meddelande till mig ^^

Visa signatur

Hur man än vrider och vänder på sig sitter alltid rumpan bak...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Eftersom han skriver 3800+ (utan x2), så antar jag att det är en sådan han sitter med (gammal hederlig single core på 2,4MHz och med 512MB cache) och då är en x2 4200+ - x2 4800+ en hyfsad uppgradering prestandamässigt om han får prollen billigt.

Dock skulle jag själv (vilket jag också skriver) hellre köpt helt nytt (nytt mobo, minne och prolle).

ok missade det sorry. men jag tycker fortfarande att det inte är värt pengarna ,dock ber or det på va han ska ha för den men oftast så handlar det inte om 150-300kr utan mer en det. så jag tycker hellre han ska satsa på nya delar. Och skynda sig nu så inte minnerna hinner höjas ännu mera

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaya
X2 4800 var i princip samma cpu som en Opteron 180, 2,4GHz.
Sen fanns också Opteron 185 på 2,6 GHz, tror det är den optimala 939 cpu'n.

Det är nog svårt att hitta nya 939 prollar, begagnat är vad som gäller.

Stämmer bra det..Har en 939 burk med just en Opteron 185..Köpte den just för att den va det snabbaste som fanns för just 939 Och den håller än idag..Tuffar på bra i fil servern hehe

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Stämmer bra det..Har en 939 burk med just en Opteron 185..Köpte den just för att den va det snabbaste som fanns för just 939 Och den håller än idag..Tuffar på bra i fil servern hehe

Nice Hade själv en Opteron 180 som nu sitter i dotterns pc, känns fortfarande helt Ok prestandamässigt.

Visa signatur

ASRock X470 Taichi, AMD Ryzen 7 5800X, 2x16GB G.Skill Ripjaws V CL14 3600MHz