2.0 dator högtalare, elle, belle, bi ?

Permalänk
Medlem

2.0 dator högtalare, elle, belle, bi ?

Sitter lite i klämm och skulle vilja ha lite support.
Har kikat lite på olika alternativ och kan inte bestämma mig vilka jag ska köpa eller kanske något helt annat. Tittat på följande, dock ej möjlighet att lyssna.
FOSTEX PM0.4
Hifiklubbens Argon modeller
Dfelt Audioengine
Audio pro ADDON one
T-amp med ett par stativare
Logitech z-10
Tannoy aktiva monitorer
Som ni ser lite att välja på. Vill inte säga att pengar inte spelar någon roll men har lite krav på ljudet dock med budget, Sitter på Primare/JMLAB kombo i stora rummet. Men som sagt shoot kanske något annat av det jag redan rabblat upp.

Fredde

Permalänk
Medlem

Jag föredrar så modulärt som möjligt eftersom man inte blir lika låst men jag sitter ändå med aktiva högtalare eftersom de jag föredrar råkar vara aktiva. Vad gäller aktiva "närfältsmonitorer" så brukar större musikaffärer ha ett gäng uppställda som man kan switcha i mellan vilket jag starkt rekommenderar om det finns möjlighet. Visserligen kommer högtalarna troligtvis inte att låta likadant hemma men en tidigare tänkbar kandidat kan mycket väl tänkas upplevas som skitljud när man faktisk får möjlighet att jämföra.

Om du drar och provlyssnar brukar det rekommenderas att man tar med sig musik som man är ordentligt inlyssnad på vilket givetvis är ganska logiskt. Det man kan lägga till är att det kan vara bra att ta med sig mer än en skiva/mp3 album/etc eftersom man tråkigt nog kan inse att vissa inspelningar är rätt dassiga om man råkat bli inlyssnad på grumligare högtalare etc.

Trist svar som inte ens är ett svar men men. Dfeldtarna verkar poppis men har inte provlyssnat personligen eftersom de verkade ha lite problem med trasiga nätdelar tidigare. Fostexen är ju hyggligt billig men den borde rimligvis gå att få provlyssna någonstans eftersom fostex är rätt vanliga. Ingen åsikt om argon högtalarna.

Permalänk
Medlem

Alltså jag hade HiFi Klubbens högtalare till mig TV ett BRA TAG och jag älskade dom verkligen mycket!

Argon 7340 tror jag de var men de finns två liknande, ena är större och andra mindre.

fick problem med RC kontakterna efter någon tid så ja tog pengarna tillbaks, men ljudet var mycket fint å vackert i dom säger jag!

men som sagt, de är ju aktiva och i lägre ljud så stängs dom av

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7