Programmeringstävling: ASCII art
Hej alla!
Efter you's underbara förslag om att vi ska ha en tävling och delights förslag på ASCII art utser jag nu mig själv till att ta nästa boll!
Här är då den tråden som vi har innan tävlingen är avslutad. All diskussion om tävlingen kan föras här.
Deadline för tävlingen är 2010-01-17
Ingen postning av kod i tråden innan tävlingen är avklarad! PM:a mig (KurreKula) direkt istället!
För er som undrar vad ASCII art är har vi denna länk till underbara WIKI:
http://en.wikipedia.org/wiki/ASCII_art
Tävlingen går i kort sett ut på att bygga en ASCII Art converter. Detta är ett program som tar en inbild och sen gör om den till ASCII Art.
http://en.wikipedia.org/wiki/ASCII_art_converters
Vi kommer att göra det på tre bilder som kommer att vara hemliga fram tills deadline är den 17:de januari. När deadline förfaller kommer jag att kontakta de som har anmält sig, be dem skicka sitt program till mig(ifall de själva får ladda upp kan de göra ASCII art för hand) och sen skapar jag en ny tråd där jag lägger upp bidragen och folk kan rösta.
Har någon åsikter på detta så säg gärna till!
Regler:
1. Programmet ska klara input från valfritt bildformat, så länge det anges vilket
2. Programmet behöver inte vara i något speciellt språk, så länge det är körbart på linux, OSX eller windows(xp eller högre)
3. Programmet får enbart använda sig av ASCII-tecken
4. Deadline är 2010-01-17, bidrag skickade in efter det räknas ej. Omröstning påbörjas 2010-01-21 och avslutas 2010-01-25
5. Programmet behöver inte vara grafiskt utan kan köras på vilket sätt som helst så länge det meddelas hur
6. Program som kraschar på en bild får en varning och sen till 20:de januari på sig att fixa buggen
7. Tredjepartsbibiliotek är tillåtet men får ej vara specialanpassat för att få ut ASCII-art. Det får enbart vara för bildinläsning
8. Output måste vara ren text som kan kopieras in i tråden och får därför inte vara en bild med asciitecken
9. Ingen kod får postas i denna tråd. All eventuell kod när tävling är slut kommer att postas i omröstningstråden
10. Output kommer att visas på forumet inom code-taggar och [ font=courier]-taggar l
11. Man får max använda sig av 70 tecken på bredden
_____ _____ _____ _____
/\ \ /\ \ /\ \ /\ \
/::\ \ /::\____\ /::\____\ /::\ \
/::::\ \ /:::/ / /:::/ / /::::\ \
/::::::\ \ /:::/ / /:::/ / /::::::\ \
/:::/\:::\ \ /:::/ / /:::/ / /:::/\:::\ \
/:::/ \:::\ \ /:::/ / /:::/____/ /:::/__\:::\ \
/:::/ \:::\ \ /:::/ / /::::\ \ /::::\ \:::\ \
/:::/ / \:::\ \ /:::/ / /::::::\ \ _____ /::::::\ \:::\ \
/:::/ / \:::\ ___\ /:::/ / /:::/\:::\ \ /\ \ /:::/\:::\ \:::\ \
/:::/____/ ___\:::| |/:::/____/ /:::/ \:::\ /::\____\/:::/ \:::\ \:::\____\
\:::\ \ /\ /:::|____|\:::\ \ \::/ \:::\ /:::/ /\::/ \:::\ \::/ /
\:::\ /::\ \::/ / \:::\ \ \/____/ \:::\/:::/ / \/____/ \:::\ \/____/
\:::\ \:::\ \/____/ \:::\ \ \::::::/ / \:::\ \
\:::\ \:::\____\ \:::\ \ \::::/ / \:::\____\
\:::\ /:::/ / \:::\ \ /:::/ / \::/ /
\:::\/:::/ / \:::\ \ /:::/ / \/____/
\::::::/ / \:::\ \ /:::/ /
\::::/ / \:::\____\ /:::/ /
\::/____/ \::/ / \::/ /
\/____/ \/____/
Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190