Permalänk
Medlem

Slött WAN så fort torrent används

Jag har ett problem med vår router D-Link DIR-655.

Så fort någon i vårt hemmanätverk använder sig av torrent så slöar vårt WAN ner något enormt.

Om det ändå vore att vi maxade linan, då hade detta inte varit något problem, men nu uppstår samma problem även om vi laddar ner i 25kbit/s.

Det är inte ofta vi laddar ner uppdateringar via torrent till t.ex WoW men när det väl används blir alla irriterade över att surfningen går så illa, och det trots att vi sitter på fiber 100Mbit.

Det är heller ingen skillnad på om det är Blizzard updater som används eller om vi kör utorrent. Fortfarande samma problem.

Jag är säker på att det är routern som är problemet men jag vet inte var jag ska börja ändra någonstans.

Har ni något tips på vad jag kan ändra på, både på datorer och routern, för att bli av med detta problem?

Permalänk
Medlem

Du får helt enkelt spara den lösningen på firmwaren du har nu och testa om det blir ngpåra bra förändringar. Jag kör dir 655 och den e grym! Klarar allt samtidigt spela online och streama hd video så d e inställningar.

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem

Hittade detta inlägg i en tråd på Sweclockers:
Problem med DIR-855

Har testat det nu och hoppas att det ska bli något bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogbay
Hittade detta inlägg i en tråd på Sweclockers:
Problem med DIR-855

Har testat det nu och hoppas att det ska bli något bättre.

Nu har jag testat med de nya inställningarna i 3 dagar och kan bara säga WOW. Nu fungerar det att surfa normalt samtidigt man använder torrent