Personlig ringsignal Galaxys

Permalänk
Medlem

Personlig ringsignal Galaxys

Hej.

Jag vet att det ska gå att ha olika ringsignaler beroende på vem som ringer till telefonen, men jag kan inte för allt i världen sätta in sådana på min telefon.
lillebror har en likadan och på hanns går det. Han får upp mycket fler alternativ när man väljer att redigera kontakter.

Jag kan bara ändra nummer och namn, inget mer.

Har provat att uppdatera telefonen till Android 2.2.1 men det hjälpte inte det heller.
Det är samma sak på tjejens telefon också.

Någon som vet vad jag kan göra?

Permalänk
Medlem

har din bror kanske någon custom rom?

2.3 finns ute till galaxy s nu, kanske kan hjälpa?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Låter som om din bror har sparat sina kontakter som gmail kontakter, då kan man redigera mer. Om du sparar nummer som gmail kontakt borde du kunna lägga till en personlig ringsignal. Funkar för mig iallafall.

Visa signatur

CPU:Intel i7 4790k @ 4GHz | Cooler:NZXT Kraken X60 | RAM:Corsair Vengeance 16gb @ 1333MHz | Motherboard:Asus Z97-Deluxe + NFC & WLC | Graphics:Asus STRIX GTX 970 DC2 OC | Screen: Samsung TV LE32B658T5WXXE | Storage:SSD: Samsung 840 EVO Basic 120GB + WD Red 3TB X3 | Case:NZXT H630 | PSU:EVGA Supernova G2 850w Gold+ | Keyboard:Corsair Vengeance K70 Non-RGB Cherry MX Blue | Mouse:CM Storm Reaper Aluminum Gaming

Permalänk
Hedersmedlem

Om du sparar en kontakt till SIM-kortet går det ej med personlig ringsignal. Inte enligt mina snabba försök nu iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Om du sparar en kontakt till SIM-kortet går det ej med personlig ringsignal. Inte enligt mina snabba försök nu iaf.

Nä det går inte att lägga till person specifika signaler om kontakterna ligger på sim kortet.

Felet var som du säger att kontakter man vill ha egna ringsignaler och dyligt till, måste ligga på telefonen. ligger dom på sim kortet så funkar det inte.

Och nu till en annan sak kopierar jag kontakterna från sim kortet till telefonen så blir alla kontakter dubletter, en med den som ligger på sim kortet och en med den på telefonen. Hur göra?