Dåligt packat paket från GTek

Permalänk
Medlem

Dåligt packat paket från GTek

Vet inte var GTek hittar sina anställda, men killen som packade mitt senaste paket borde definitivt syssla med något annat...

Brorsan ville beställa en EverGlide och lite annat lullull till sin maskin, så vi lade en beställning från GTek och jag beställde även ett par 120mm fläktar, minnesflänsar och lite annat smått och gott som brukar gå åt.
Så långt allt väl, men när jag idag fick paketet upptäckte jag direkt att det var minst 60% för stort för vad som var med i ordern och det skramlade misstänksamt...

När jag packade upp det fick jag en otrevlig överraskning; allt var bara islängt i lådan, utan något som helst förpackningsmateriel och låg och skramlade runt på botten I princip allt var ordentligt tilltyglat, skevt och repigt/kantstött och EverGlide-mattan var full av sprickor!

Riktigt dåligt av GTek!!
Att dem inte har bättre koll?! Det är ändå prylar för över 1kkr som är tilltuffsade!

Någon annan som drabbats av GTek på samma sätt?

edit: pinsamt stavfel

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem med beställningar från GTek men det där låter ju mindre bra..

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

nja, jag hade beställt lite saker från dom och det var ganska bra pakat faktist, idag fick jag hem mitt paket från komplett som innehöll Processor,moderkort,cd-rom spelare,och en floppy. .. allt var pakat hur bra som helst. nästan för mycket "smällpapper"

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

har fått dåligt packat från Kylning.com
skrammel i lådan där med.

Visa signatur
Permalänk

ja gtek verkar ruskigt dåliga på paketera sina paket jag beställde en everglide musmatta "is skrapa" för cirka 1 år sen plus en zalman fläkt jag fick de i en gammla zalman kartong allså som dom hade fått alla sina zalman fläktar ifrån zalman den var ganska stor och grejerna i lådan var ju inte ens 1/10 del av lådan så fan visste inte vad gtek tänkte om först undra jag om dom typ hållde på gå i kk liksom dom har vell endå råd köpa en ordentlig kartong på posten m.m aja over and out

aldrig mer gtek efter de iaf

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Har fått dåligt packat av overclockers.se men Gtek spelar i sin egen liga.....

Returnerade ett Lepont/Sun Flower nätagg p.g.a. av ljudnivån. Efter 2 verckor hade jag inte fått några pengar och skickade ett mail och frågade när jag skulle få dem. Gick en vecka och inget svar. Mailar igen och får svaret ett det skulle komma "när lönerna betalas ut". Varför det? Jobbar i en elektronikbutik och där ger vi självklart kunderna pengarna tillbaks omgående. Nåja, jag gnälde inget mer om det. Men pengarna kom ju inte den 26:e heller....förstås. Mailade dom återigen den 1:a, men inget svar.... Mailade dem igen den 4:e, hotade med ARN och så vidare. Då kan jag få pengarna omdelbart visar det sig...Konstigt, eftersom det inte gick först. Skulle ha pengarna imorgon påstår dom. Vi får väl se.... Om jag nu får dem imorgon har det gått 5 veckor sedan jag returnerade nätagget. Inte direkt blixtsnabbt.

Så precis som Kolsyra tänker jag inte handla av Gtek igen.

Permalänk
Medlem

Jag beställde chassi från Gtek nyligen, när det kom var det buckla i sidan. Pallar inte härja med retur o skit, ska ändå skära i det så jag blir av med problemet. Dock tänker man ju två ggr innan man beställer av dom igen.

Visa signatur

Mera ... till svenska folket.

Permalänk
Medlem

Re: Dåligt packat paket från GTek

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zarwox
Vet inte var GTek hittar sina anställda, men killen som packade mitt senaste paket borde definitivt syssla med något annat...

Brorsan ville beställa en EverGlide och lite annat lullull till sin maskin, så vi lade en beställning från GTek och jag beställde även ett par 120mm fläktar, minnesflänsar och lite annat smått och gott som brukar gå åt.
Så långt allt väl, men när jag idag fick paketet upptäckte jag direkt att det var minst 60% för stort för vad som var med i ordern och det skramlade misstänksamt...

När jag packade upp det fick jag en otrevlig överraskning; allt var bara islängt i lådan, utan något som helst förpackningsmateriel och låg och skramlade runt på botten I princip allt var ordentligt tilltyglat, skevt och repigt/kantstött och EverGlide-mattan var full av sprickor!

Riktigt dåligt av GTek!!
Att dem inte har bättre koll?! Det är ändå prylar för över 1kkr som är sabbade!

Någon annan som drabbats av GTek på samma sätt?

Jag hoppas att du kommer prata med dom å be att få pengarna tillbax eller nya grejer?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

jag beställde en everglide gamingmat, den nya platta med fräcka bilder på.

när jag fick paketet 1½ månad senare hade jag glömt bort att jag beställt från början men när jag öppnade kartongen fick jag en chock. Dom hade rullat ihop mattan!! Den hade två veck mitt på, och låg som en banan på skrivbordet. Helt oanvändbar!!

Jag är säker på att jag får en ny om jag klagar, men det är för mycket klydd med att returnera och allt sånt..

Dålig stil !!!

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

beställde två fUNC mattor och rundade kablar från gtek, dom levereades i en låda med bara tre väggar...... var fina bucklor i fUNC lådorna men inget annat var trasigt :). Känns som min döda katt kan packa saker bättre än dom kan.

Visa signatur

[size="1"]Tbred B 1700+@240 X 10 | Abit NF7 rev 2.0 |2X256 twinmos @ 240mhz dual channel | Radeon 9700 @ 375/330 | Truepower 430w
Vattenkyld med | Dangerden Maze3 | Dangerden Geforce4 block | Dangerden Z-chipset block | Eheim 1048 | Dangerden Heatercore.
3dmark 2001[/size]

Permalänk
Medlem

Vilken tur att jag läste igenom denna tråd innan jag beställde därifrån (www.gtek.net) var nämligen på väg att göra det närsomhelst. Att en kan få ett paket som är lite dåligt packat kan man kanske förstå (måndagspaket men så många som här har haft dåliga erfarenheter av dem så vågar man ju aldrig beställa därifrån. www.gtek.net hamnar på min svartlista vad gäller internetbutiker i fortsättningen.

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zarwox
När jag packade upp det fick jag en otrevlig överraskning; allt var bara islängt i lådan, utan något som helst förpackningsmateriel och låg och skramlade runt på botten I princip allt var ordentligt tilltyglat, skevt och repigt/kantstött och EverGlide-mattan var full av sprickor!

Tack för att du luftar din ilska här på sweclockers, Zarwox. Nu vet jag vilken online-butik jag definitivt ska undvika för i princip alla grejor känsligare än robusta chassi-fläktar.

Ett tips bara: kopiera även över detta klagomål i andra kända svenska dataforum såsom Nordic hardware forumet m.fl. De kan gått få lite badwill och dålig publicitet så länge de sköter paketeringen så j-vla illa.
E-maila till sist även ditt inlägg, inklusive direkt-länkar till alla trista forumstrådar i detta ämne, till deras support:
GTek/Kontakta oss. DET lär få fart på dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
jag beställde en everglide gamingmat, den nya platta med fräcka bilder på.

när jag fick paketet 1½ månad senare hade jag glömt bort att jag beställt från början men när jag öppnade kartongen fick jag en chock. Dom hade rullat ihop mattan!! Den hade två veck mitt på, och låg som en banan på skrivbordet. Helt oanvändbar!!

Jag är säker på att jag får en ny om jag klagar, men det är för mycket klydd med att returnera och allt sånt..

Dålig stil !!!

Ursäkta om jag skrattar HAHAHAHAHHAHAHAH, men det där lät roligt det du skrev kan tänka mig själv i din situation ........ börjar nog bli lite trött. Förlåt

''Dom hade rullat ihop mattan!! Den hade två veck mitt på, och låg som en banan på skrivbordet. Helt oanvändbar!!''

Jag lider med din matta och er andra, har själv fått sunkigt paketerade prylar :x

Permalänk
Medlem

ja beställde ett cffl rör därifrån för en och en halv månad sedan.. fick det typ förra veckan efter 5 arga telfonsamtal till dem.. Det roliga va att en dag senare fick jag ett rör till.. aldrig att jag skickar tillbaka det.. De får dom ge mig som "förlåtelse"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter ju helt rubbat... du har inte lite fina bilder ??

Permalänk
Medlem

Packade ihop alla skadade prylar i ett FINT paket igår och skickade iväg ett mail till dem. Tänkte skicka tillbaka prylarna med företagspaket från jobbet så att de ska få se hur ett ordentligt paket ska se ut

Får se vad dem säger. Har paketet liggandes på jobbet så att jag kan skicka i väg det på väldigt kort varsel. Dem där jepparna ska få se på riktig service från min sida!

Tyvvär Falcon, jag blev så till mig när jag packade upp paketet att jag glömde bort att dokumentera :/ Det är var ingen kul syn ändå...

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk
Medlem

Jag och min polare fick oxå ett paket från gtek som var förbannat dåligt packat ... tänker nog inte beställa där ifrån never ever .. tur var att min funcsurface låg i en aliminium låda men den hade en minimal buckla *buhu* Nej då rekomenderar jag db.com eller komplett.se

Visa signatur

"Jag drömde att jag laddade ner linux" -oniac

Permalänk
Medlem

Fick äntligen mina pengar av Gtek, visserligen senare än utlovat, men man slapp ju allt krångel med ARN.

Men att få pengarna fem veckor efter en retur är ju uselt, så det blir Kylning.com och overclockers.se för kylning och chassimods som inte finns att få tag på t.ex. DB.

Permalänk
Medlem

men OMG! HUR I HELVETTE KAN MAN VARA SÅ KORKAD ATT MAN _RULLAR_ IHOP EN MUSMATTA?! knappt så att jag inte tror på det.

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

När det gäller paketering så står DB.com i en klass för sig.
Jag beställde ett chassi, cd-r skivor, ett nätagg och ett grafikkort.
Chassiet kom i sin egna låda, och resten i en annan låda som var fullproppad med frigolitbitar. Runt skivorna hade de lindat två lager bubbelplast innan de lade ner dem. Riktigt imponerande.

Jag gillar även Kompletts sätt att packa. Deras kartongkrafs känns väldigt stabilt och bra.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk

Har tyvärr också råkat ut för gtek omän något lindrigare, i mitt fall fattades det grejer ur kartongen, alltså förpackningen fanns där men inte saken som skulle vara i den. Fick maila några gånger för att få den skickad till mig ett antal veckor senare.

Nä, tacka vet jag overclockers och datorbutiken, då vet man vad man får för pengarna. Det är också en fin detalj att DB.com lämnar nåra godisar i paketen.

Visa signatur

Kör: Mitsubishi Lancer Evolution II GSR. Åker: Salomon Shade 155cm.
Spelar: ASUS A8V-MX, Athlon64 +3200, 1024MB, GeForce 6800 GT, Aspire X-Qpack Black/Silver 420W.
Lyssnar: iRiver S10.

Permalänk
Medlem

DB.com är nog det bästa ställe där man kan beställa ifrån,. min cosair minne kom i en stor kartong med massor skyddsgrejer i, även om jag skulle slänga ner den på 12:e våning så skulle det inte blir nåt skada på den,derans mail support är snabba på svar och leverans tiden är bra.. men Gtek.net sista gången jag beställer från dom, jag fattar inte hur en sånt företag överlever, kanske vi alla ska sluta beställer där ifrån, så dom får en läxa.

Permalänk

Tack för varningarna. Gtek miste just en eventuell framtida kund

Permalänk
Medlem

Jodu, tänkte också beställa lite därifrån men det lär man inte göra nu.....

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Yikes! Jag var påväg att beställa från gtek.. tack så otroligt mycket för varningen

Tacka vet jag Komplett och Datorbutiken. Datorbutiken är strålande vad gäller all packning. Även återsända returnerade varor skickas tillbaka välpackade. Likaså hos Komplett. Just so you know

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Verkar som om det bara är jag här som har fått ett välpaketerat paket från GTek.

Permalänk

Som ni kanske förstår så blir man mycket bekymrad och besviken på sina medarbetare när man ser en sådan här tråd men givetivs även manad att försöka reda ut de specifika problem som ni kunder i denna tråd råkat ut för.

Först och främst vill jag säga till Yago, NeBulan, Micronesia m.fl. att sådana här trådar sällan, om någonsin, en rättvisande bild av ett företag. Tyvärr är det ju så, vilket även diskuterats tidigare, att de som är nöjda med sin service väldigt sällan uttrycker denna på forum medan de som är förgrymmade, arga och känner sig dåligt behandlade väldigt ofta gör det. Liknande trådar har dykt upp på både detta och andra forum gällande datorbutiker som misskött sig. Det är givetvis väldigt bra att missnöjda kunder kan ventilera sitt missnöje, men ibland kan det slå fel och ge blivande kunder en bild av att företaget (som det diskuterats i denna tråd) har hög felpackningsprocent, alltid är långsamma med utbetalningar och dylikt. Hos företag med stora ordervolymer kan det tyvärr inträffa att fel görs, vilket ju endast är mänskligt. Jag är övertygad om att även datorbutiken och komplett, som nämns i denna tråd, även har packat fel.
Nu är ju detta givetvis inte en ursäkt. Fel skall minimeras och vi jobbar hela tiden på att förbättra vår service och kvalitet.

GTEK har funnits i mer än 2 år nu och har expanderat kraftigt (vi har t.ex. ökat från 5-10 produkter till över 600st!!) under dessa år, både på gott och ont. Företag under kraftig expansion får ofta problem till följd av detta, som t.ex. underbemanning och andra tillfälliga förseningar i hantering. Detta har även drabbat andra företag tidigare (läs datorbutiken.com för ett, två år sedan) och i denna tråd nämns ju även att kylning.com och overclockers.se, vilket är våra största konkurrenter, haft problem med packningen. Vilket jag dock självklart också tror beror på underbemanning.
Vad som dock kännetecknat GTEK är att vi har en mycket god och, mestadels, personlig service. Hade vi varit lika dåliga och inkompetenta som skribenterna i denna tråd vill påvisa hade vi aldrig klarat oss fram till dagens dato. Sanningen är den att vi dagligen får feebdack från kunder som är ypperligt nöjda och samtidigt meddelar att de är trogna kunder. Hade vi haft så pass många trogna kunder om vi ständigt haft dålig service tror ni? Jag skulle gärna vilja kunna presentera en undersökning gjord av en oberoende part, t.ex. SIFO, men det har vi inte i dagsläget - men när man läser sådana här trådar får man god lust att genomföra en sådan!

Ett annat faktum som vi märkt är att en del kunder ibland går *direkt* till forum för att uttrycka en negativ åsikt. T.ex. hade vi ett fall för ca ett halvår sedan då jag personligen pratade med den som hade "råkat illa ut" samma dag som han postade tråden på forumet. Under samtalet uttryckte han inte något som helst missnöje, istället häver han ut sig det på forumet vilket jag uppriktigt sagt är att inte ge oss någon chans! Detta är dock inget som jag beskyller skribenterna i detta forum för, utan bara en generell tendens som jag noterat.

Nu hjälper ju inte detta de kunder som, av en eller annan anledning, råkat illa ut utan jag vill därför gå igenom dessa fall, ett och ett!

Zarwox: Det finns absolut ingen giltig ursäkt till att du fått ett paket som var så uselt packat som du beskriver. Men vad jag tror ligger bakom är en tillfälligt underbemannad orderavdelning som kanske stressat ut din order eftersom vi har krav på att alla order skall packas samma dag som de går att packa (dvs när allt finns på lager). Normalt sett har vi mycket goda packningsrutiner och vi får mycket sällan rapporter om fraktskadat gods.
Jag vill gärna undersöka detta fall närmare och ber dig därför maila dina uppgifter såsom fakturanr och kundnr till mig på hannes.wallin@gtek.net så ska jag ta tag i detta genast. Jag kan redan nu lova dig att det kommer bli en hel del skäll på den/de som packat din order. Faktum är att vi tidigare faktiskt t.o.m. avskedat folk som packat fel, då har det dock rört sig om återkommande felpackningar.

Kolsyra: Jag kan direkt meddela dig att ett flertal av landets postorderfirmor faktiskt återanvänder lådor för sina utgående leveranser. Vi har gjort det förut och jag vet även att datorbutiken.com har gjort det (om de gör det längre vet jag inte). Det är både ekonomiskt och miljövänligt att göra det, dock så tycker en del kunder att det ger ett dåligt intryck (vilket uppenbarligen du har gjort). Detta är beklagligt och medför att vi på GTEK har gått över till att *endast* använda nya lådor vid utleveranser. Detta eftersom vi inte vill skada vår "image"...
Om detta var din enda anledning till att du inte handlar hos oss mer tycker jag ärligt talat att du är ganska fåfäng. Hoppas du inte tar illa upp. Men som jag sade så har vi nu ändrat på det.

Frallan: Det som hänt dig är oförsvarbart. Jag vet dock att det varit problem med utbetalningar den senaste månaden beroende på underbemanning hos ekonomiavdelningen, även här en effekt av vår snabba expansion. Ingen ursäkt utan bara en förklaring. Normalt sett sker våra utbetalningar snabbt och vi har ju dessutom enligt lag ett ansvar att återbetala en summa som vi medgivit att återbetala inom senast 30 dagar efter det att vi medgivit återbetalandet.
I sådana här fall, och även i fall som Zworax, erbjuder vi ofta kunderna ersättning i olika form (kan vara fri vara, fri frakt vid nästa order eller rabatt på nästa order) så jag skulle uppskatta om både du och Zworaz kunde sända in en lite mer detaljerad beskrivning av vad som hänt till hannes.wallin@gtek.net så ska jag försöka ta reda på vad som hänt och ge er skälig ersättning!

Heze: Jag hoppas du inte tror att vi går omkring och sparkar på våra lådor på lagret? Att det var en buckla på sidan av ditt chassi beror med all sannolikhet på hur Posten har hanterat paketet. Som ni kanske redan vet så är tyvärr Posten ganska brysk med sin hantering av paket ibland. Gällande förpackningen av chassin så är det ju alltid en standardiserad förpackning som kommer från leverantör, dvs vi packar inte om chassit. Jag kan därmed inte förstå hur du kan tycka att det är vårt fel att chassit har en buckla på sidan!

CLn: Pinsamt packat, medges. Här vet jag faktiskt inte alls vad den som packade tänkte på men jag hoppas innerligen det var den som blev avskedad i somras/tidig höst som packade denna order. I sådana här fall så behöver kunden inte returnera varan utan vi sänder ut ersättningsvara direkt. CLn, vänligen kontakta mig på hannes.wallin@gtek.net så löser vi detta snabbt och enkelt. Jag är dessutom ganska intresserad av att få reda på vem som packade ordern

Raffe: Som jag tidigare skrivit i detta inlägg så ger inte sådana här trådar någon god överblick över ett företags kompetens.

Jag hoppas att detta svar är gott nog för er där ute, om inte får ni gärna kontakta mig personligen på 031-458 555 alt. mail hannes.wallin@gtek.net

mvh

Hannes Wallin | GTEK Cooling

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad som verkligen behövas göra är en snabb uppdatering på websidan anser jag,. har hänt för mig flera gånger att jag beställer en grej som som står att den finns på lager, men efter flera dag så har varan inte skickas ut, "då ta man upp telefonen och ringer och undrar varför" och då får man oftas höra, att varan är slut, och den skulle komma in XX antal dagar och dom som sitter bakom support avdelning är inte så "himla" trevliga som kanske många av oss redan vet.
och varför jag beställer från er Gtek.net är för att under min beställning står det att varan finns inne, och det är ett stort utbud ni har på era lager, men efter dessa ggr så har jag fått en uppfattning på att ni kanske har 40% av tillbehörena som sägs finnas på websidan o på lager.
och en annan fråga är, jag beställde två Hd kylare för typ 1-2 månader sen plus lite annat, nu när HD kylare har kommit in, så har dem andra saker tagit slut, är det så att ni jobbar "först till kvarn order" där?

Permalänk

Jag är säker på att GTek kommer att packa grejorna bättre i fortsättningen - vilket bara bevisar att sådana här klagolänkar på kända dataforum ofta ger avsedd effekt. Men visst: man kan ju höra av sig till butiken först för att kolla hur de ställer sig, innan man beklagar sig på forumet.

Permalänk
Medlem

för mig tog de en vecka för att få mitt paket. plus att frakten var 4x priset på produkten.

Visa signatur