Finns det en enkel lösning för ett svenskt tangentbord med bred vänster shift-knapp?

Permalänk
Medlem

Finns det en enkel lösning för ett svenskt tangentbord med bred vänster shift-knapp?

Tjena. Jag önskar få ihop ett tangentbord med svensk keyboard-layout som istället för <-tangenten har en bred vänster shift-tangent. Den högra shift tangenten använder jag i princip aldrig och den skulle kunna fylla funktionen som <-tangenten.

Har sett att engelska tangentbord har en bred vänster shift-knapp men de kommer med mycket annat också som jag inte önskar. Finns det någon enkel lösning på problemet?

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Njae, hlt enkel lösning finns det inte. En tanke är att du skulle kunna mappa om < till shift och på så sätt få en bredare shift. Annars får du kolla på ansi-tangentbord mappade till svenska.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Annars får du kolla på ansi-tangentbord mappade till svenska.

Precis vad jag har börjat göra.

Problemet där är att <>| och '*-knapparna försvinner, man får dock en ny knapp som sitter ovanför enter, vet någon vad den assignas som om man har svensk keyboard setting i windows? Vettefan om man klarar sig utan dom. Å andra sidan kanske man kan mappa en av dom då till någon mindre användbar knapp som t.ex. ´´``.

Hmm, tål att tänkas på.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).