Ska precis beställa nya burken, men behöver ett öga/ a second opinion.

Permalänk
Medlem

Ska precis beställa nya burken, men behöver ett öga/ a second opinion.

Hej tänkte precis beställa min nya "monster" burk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/889317/hejsanasadf

Jag har redan SSD och OS.

Om ni inte gillar det ni ser länka något i samma prisklass!

Tack / Mattias

Visa signatur

os: Windows XP Home, Edition Service Pack 2 :: cpu: Intel Pentium 4, 3.0 @ 3.75 GHz :: mem: 1024 gfx: ATi Radeon X600/X550

Permalänk
Medlem

Du måste titta efter andra gfx kort.

http://www.overclock.net/attachments/amd-ati/206197d130314832...

Det är under 1cm klarering mellan 2 kort.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Moderkortet känns extremt överflödigt, men det är upp till dig om du vill slösa 1k på ingenting.
Annars ser det bra ut.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Även en 2600k processor, så du kan överklocka. Vad ska du göra med datorn? Är det spel så är 7 rätt onödigt. Och vad ska du med ett så dyrt moderkort till? Samt kan du även ta minnen med CL9 timings och spara lite, du kommer inte märka någon skillnad.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Det ser väl bra ut! Om jag ska kommentera något är det nätaggregatet. När du ändå ska lägga ut en hel del pengar kan du lika gärna skaffa ett modulärt nätaggregat, det du har valt nu har ett fixerat antal kablar och kommer resultera i en "mindre fin" kabeldragning och möjligtvis sämre luftflöde.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Rydisen du ser ut att ha koll, kan du göra om köpet bara? Räcker det med ett värsting grafikkort istället för två?

Tackar för de andra svaren med!

// Mattias

Visa signatur

os: Windows XP Home, Edition Service Pack 2 :: cpu: Intel Pentium 4, 3.0 @ 3.75 GHz :: mem: 1024 gfx: ATi Radeon X600/X550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nokii:

Rydisen du ser ut att ha koll, kan du göra om köpet bara? Räcker det med ett värsting grafikkort istället för två?

Tackar för de andra svaren med!

// Mattias

Kan se vad jag kan få ihop!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nokii:

Rydisen du ser ut att ha koll, kan du göra om köpet bara? Räcker det med ett värsting grafikkort istället för två?

Tackar för de andra svaren med!

// Mattias

http://www.inet.se/kundvagn/visa/889371/2011-09-20
Det där fick jag ihop! Chassit är ju rätt personligt, och ett HAF skulle nog funka lika bra, mitt val hade dock landat på RV02, byt ut det om du känner för det
Edit: Eller så tar du ett GTX580, kolla lite recensioner och se vid vilka frames i vilka spel som du kan nöja dig med (Alternativt två ännu billigare kort i SLI/CF). Själv hade jag varit nöjd långt innan ett GTX 580 och förstår inte vad folk ska med sån prestanda till

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Det där ser mycket bättre ut. Jag tänkte att datorn skulle vara anpassad till BF3 och spel ungefär 2-4 år i framtiden. Tycker du jag ska köra på ett singel 580 istället?

/ Mattias

Visa signatur

os: Windows XP Home, Edition Service Pack 2 :: cpu: Intel Pentium 4, 3.0 @ 3.75 GHz :: mem: 1024 gfx: ATi Radeon X600/X550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nokii:

Det där ser mycket bättre ut. Jag tänkte att datorn skulle vara anpassad till BF3 och spel ungefär 2-4 år i framtiden. Tycker du jag ska köra på ett singel 580 istället?

/ Mattias

Spelar du i 1080p kommer ett GTX580 räcka långt. Läste någonstans att deras trailers va inspelade på ett GTX580, och vad folk har skvallrat om från alphan så ska ett GTX580 klara det. Kanske 6850 CF skulle vara något att satsa på också, Ungefär samma prestanda som ett GTX580 till ett lägre pris, dock kan man ju få problem med CF så. Upp till dig om du vill ta "risken" att få problem, för att kanske håva in vinsten.
Förresten, citera gärna så vi ser att du svarar!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Sitter på ett gtx 580 matrix min polare har ett 6970. Mitt flyter mycket bättre på ett dussin olika spel. 580 kör gta iv som smör. Du kommer bli mycket nöjdare med 580. Rekommenderar dock varmt MATRIX varianten då du kan överklocka det hur mycket som helst. Ligger på 930mhz nu original är 816mhz och tempen är på 27grader idle 50-55 load.

Ett 580 med vanliga fläktar brukar bli väldigt överhettat.

Sen rydisen, citerar "580 förstår inte vad folk ska med sån prestanda till" Ja du Bf3 kommer snart och det har dom sagt att ska du lira ultra settings på de ska du ha 580 SLI. Så där är vad folk ska ha den prestandan till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Spelar du i 1080p kommer ett GTX580 räcka långt. Läste någonstans att deras trailers va inspelade på ett GTX580, och vad folk har skvallrat om från alphan så ska ett GTX580 klara det. Kanske 6850 CF skulle vara något att satsa på också, Ungefär samma prestanda som ett GTX580 till ett lägre pris, dock kan man ju få problem med CF så. Upp till dig om du vill ta "risken" att få problem, för att kanske håva in vinsten.
Förresten, citera gärna så vi ser att du svarar!

Done and done!

http://www.inet.se/artikel/5409296/gigabyte-geforce-gtx-580-3... Duger det?

Eller ska jag slå till med ett 590?

Tänkte beställa datorn idag och såg att Fläktarna, moderkortet och nätagget inte fanns i lager.

Skulle du bara kunna skrapa ihop något snabbt likvärdig?

Visa signatur

os: Windows XP Home, Edition Service Pack 2 :: cpu: Intel Pentium 4, 3.0 @ 3.75 GHz :: mem: 1024 gfx: ATi Radeon X600/X550

Permalänk
Medlem

3gig grafikminne är helt överflödigt. Och som jag sa rekommenderar jag Matrix varianten av gtx 580. Känns lite som att du iggade min förra post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

3gig grafikminne är helt överflödigt. Och som jag sa rekommenderar jag Matrix varianten av gtx 580. Känns lite som att du iggade min förra post.

Jag såg det inte ens;< Men vad tycker du om http://www.inet.se/artikel/5409165/gigabyte-geforce-gtx-590-3... ?

Annars länka bara så slänger jag upp bild på vad jag ska beställa i slutet. Så får ni säga ja eller nej.

Visa signatur

os: Windows XP Home, Edition Service Pack 2 :: cpu: Intel Pentium 4, 3.0 @ 3.75 GHz :: mem: 1024 gfx: ATi Radeon X600/X550

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

3gig grafikminne är helt överflödigt. Och som jag sa rekommenderar jag Matrix varianten av gtx 580. Känns lite som att du iggade min förra post.

Känns som om matrix är rätt överflödigt...

Han klarar sig utan problem med typ ASUS DCII varianten, lovar att han kommer kunna få den precis lika högt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Självklart kommer han det, men med en temp på runt 80 load..som sliter kortet. Men han gör som han vill. 590 är förstås ännu bättre det du linkade där är bra men inte direkt prisvärt :).

plus att matrix är gjort för överklockning så det kan i princip inte gå sönder som dom sa i en intervju. Och om det skulle det utan förmodan så går det på garantin.

Permalänk
Medlem

Nokii, har du skype kan vi prata om du vill så kan jag hjälpa dig "live" så att säga adde9400 adda mej om du har skype.