Universalladdare till bärbar dator

Permalänk

Universalladdare till bärbar dator

Morsning!

Laddaren har pajjat på våran bärbara dator, en Sony Vaio VGN-FW41E och är nu på jakt efter en ersättare.
Hittade en som passar på Sony:s hemsida men var galet dyr, ~1200kr kostar de och är ej sugen på att lägga så mycket pengar på en laddare. Hittade ej någon med samma betäckning som nuvarande laddare i vår ägo.

Hittade då denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618214 som skall passa till datorn och kostar bara en bråkdel så mycket. Men då den förra laddaren var på 19.5v och denna på komplett 18-20v, medans på FSP: s hemsida 19v...

Spelar det någon roll om den lilla skillnaden i volt, kommer det gå fint eller katastrof?

Tackar för all hjälp!

Mvh / Lopphunden

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

med så liten skillnad i volt borde det funka. Kolla bara så att kontakten till laptopen säkert passar då många oem hittar på konstiga lösningar

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

med så liten skillnad i volt borde det funka. Kolla bara så att kontakten till laptopen säkert passar då många oem hittar på konstiga lösningar

Har hört någonstans att det är rätt så känsligt men det är kanske som du säger att skillnaden är så pass liten.
Kontakten ska kikas närmare på när du nu nämner det, en beställning lär nog göras imorgon om allt ser grönt ut! Vill dock ha lite fler åsikter om volten så det känns säkert!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Har hört någonstans att det är rätt så känsligt men det är kanske som du säger att skillnaden är så pass liten.
Kontakten ska kikas närmare på när du nu nämner det, en beställning lär nog göras imorgon om allt ser grönt ut! Vill dock ha lite fler åsikter om volten så det känns säkert!

käsnligt skulle skulle jag inte kalla det men allt som inte är helt perfekt kortar ju livstiden.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kogster:

käsnligt skulle skulle jag inte kalla det men allt som inte är helt perfekt kortar ju livstiden.

Så sant, men batteriet är på sin sista vers ändå, räcker bara i ~30min. Används mest i köket och dylikt, finns så gott som alltid tillgång till ett väguttag.

Kontakten verkar passa fint så beställer i helgen och får se hur det går!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Så sant, men batteriet är på sin sista vers ändå, räcker bara i ~30min. Används mest i köket och dylikt, finns så gott som alltid tillgång till ett väguttag.

Kontakten verkar passa fint så beställer i helgen och får se hur det går!

låter ju som det ska gå. se bara till att få polerna på rätt sida

Visa signatur

Permalänk

Kände mig fortfarande nojjig om den lilla skillnaden i volt så jag köpte en laddare på Batteriexperten istället: http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/laptop-laddare/son...

Funkar helt utan bekymmer, tack för hjälpen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Kände mig fortfarande nojjig om den lilla skillnaden i volt så jag köpte en laddare på Batteriexperten istället: http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/laptop-laddare/son...

Inga problem. Bra att det löste sig

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lopphunden:

Vad bra. Tror du gjorde rätt. Finns en del laptops som klockar ner sig ifall de inte får exakt rätt spänning, tex Dell och HP gör det.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

JAg köpte en på dealextreme.com för 168:- inkl frakt
Den fungerar fortfarande efter ett år!