BF3-Betan - Er Spec, FPS och Inställningar.
Som topic lyder. Betan är i full gång. Så jag tänkte starta denna tråd, exakt likadan som BF: BC 2.
Respektera trådens syfte! Du kan ställa frågor, och fråga om någon kan lira X och Y inställningar. Dock skall här inte ske någon direkt diskussion!
Slutsatser hur det har gått för X grafik-kort kommer jag posta när Betan är slut, genom att ta in all fakta som folk har lämnat!
Mall:
----
Min plåtburk och dess innehåll:
Kringutrystning
Drivrutiner till grafik-kortet:
Inställningar:
Upplösning:
AA:
AF:
Grafik-inställning(Low, Medium, High?):
FPS:
Min:
Average:
Max:
Bild(In-Game)
Egen kommentar
----
Hur man mäter FPS i spel!
Att mäta FPS i spel är relativt simpelt. Det krävs bara ett lättare program, som startas innan spelets gång.
Som t.ex. FRAPS; som lätt kan laddas ner HÄR!!!
FRAPS kan användas även om du vill spela in, ta screenshots, eller kolla din FPS i ett spel mellan sekvens A till B. Du laddar ner fraps, installerar det, startar upp programmet och sedan gör inställningar med Hot-Keys.
Dessa Hot-Keys använder du när du väll är inne i spelet. Om du har satt att tangenten F12 skall börja mäta din FPS när du känner för det, så trycker du bara på den, och sen trycker du på tangenten som du har angett att avsluta mätningen. Du kan starta och avsluta mätningen när du känner för. Sen bara går du ut i Windows och kolla hur mätningarna gick.
En mer genomgående förklaring finner du på FRAPS hemsida; som jag länkar----> HÄR!!!
Hur ni gör ert inlägg kortare:
Men sådanna här trådar kan sidorna bli väldigt långa. Man kan underlätta det hela med SPOILER-funktionen.
Exempel:
Görs genom att skriva [*SPOILER] *TEXT* [*/SPOILER] fast utan stjärnan innan
Exempel finns på sidan 2 som Decster har gjort!
Denna tråd kan bli en bra vägledning(Och underlätta) för folk som vill köpa en ny, eller uppgradera sin plåtburk inför BF3.
Jag är fullt medveten om att betan ej kommer leverera lika bra, grafiskt sätt, som på releasen; men detta är alltid en början.
Här diskuteras inte om vad för paket som kommer klara X inställningar, köpråd eller annat krussi-lull. Utan endast vad ni själva har för paket samt hur det presterar.
OM DU VILL QUOTA NÅN OCH FRÅGA NÅGOT SPECIFIKT OM INSTÄLLNINGAR; ELLER NÅT ANNAT SOM ÄR RELATIVT TILL TRÅDEN!
QUOTA INTE RÄTT AV EN PERSONS INSTÄLLNINGAR
SKRIV INSTÄLLET T.EX:
RäserPulkans spec.
DETTA FÖR ATT FÖRHINDRA EXTREMT LÅNGA SIDOR
HÄR DISKUTERAS INTE HUR MAN FÅR TILLGÅNG TILL BETAN. FINNS TUSEN ANDRA TRÅDAR UPPE OM DET REDAN
Enjoy!