Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om iPhone 4S?

Vad tycker ni om iPhone 4s?

Permalänk

Ser okej ut men glaset lär spricka lika lätt som på vanliga 4an eller?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ser okej ut men glaset lär spricka lika lätt som på vanliga 4an eller?

Ja, eftersom Apple inte skyddar Gorilla glaset vid kanterna (där glaset är som sårbarast) så kommer samma problem kvarstå.

Permalänk
Medlem

känns det inte lite tråkigt med en iPhone 4s? typ inget nytt, inget banbrytande och framförallt inget som slår konkurrenterna på fingrarna... samma tråkiga design

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem

skulle ni kunna länka en bild eller länk, google gav inget aktuellt svar?! snälla:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

skulle ni kunna länka en bild eller länk, google gav inget aktuellt svar?! snälla:)

http://www.engadget.com/2011/10/04/apples-lets-talk-iphone-ke...

Visa signatur

en dator

Permalänk
Skrivet av niro:

känns det inte lite tråkigt med en iPhone 4s? typ inget nytt, inget banbrytande och framförallt inget som slår konkurrenterna på fingrarna... samma tråkiga design

Det är ju nytt innehåll. Och utseendet är ju omtyckt av ganska många dock kör typ alla med fula plastskal ändå Dom gör la som med 3g och 3gs att ha samma yttre, det gick ju bra ändå.
Bättre kamera är ju inte fel heller.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

tack! första intryck; ipod 3, annars väldigt iphone 4 kanske lite mer avrundade kanter än 4:an. En besvikelse faktiskt, trodde att dom skulle släppa en "helt" ny iphone.

Permalänk
Medlem

fast det kommer bli mycket snabbare processor samt bättre grafik! vilket kommer ge 4s ett ordentligt lyft...

Permalänk
Medlem

Siri verkar nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrApA:

Siri verkar nice

Siri!

Permalänk
Medlem

Inget riktigt RELEAS event i mina ögon.
Liknar mer ett BIG numbers show off !

Stackars alla jävlar som gått o suktat efter en NY iPhone. HaHa Tjiii fick ni hela bunten...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Inget riktigt RELEAS event i mina ögon.
Liknar mer ett BIG numbers show off !

Stackars alla jävlar som gått o suktat efter en NY iPhone. HaHa Tjiii fick ni hela bunten...

/Homer_S1

fast det var ju ändå en ny iPhone. Jag menar, den är ju snabbare och bättre än iPhone 4, de flesta som skaffar den kommer nog vara nöjda

Permalänk
Medlem

Fortfarande för liten skärm för att kunna använda kraften de stoppar i.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Ingen fysisk ändring? smalare? och vad hände med iphone 5? http://www.youtube.com/watch?v=BFmHxz5n8qs&lc=GAwSlrYip0ITVa_...

Är det fejk?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Känns som det förväntades mer av den, men jag skulle tro att den kommer sälja stort ändå.

Permalänk
Medlem

Sånt jävla skräp. Apple aktien gick ner nästan 4% under hela eventet och shit vad fail att inte annonsera en iPhone 5.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Sånt jävla skräp. Apple aktien gick ner nästan 4% under hela eventet och shit vad fail att inte annonsera en iPhone 5.

Skulle ALDRIG sätta mina pengar i ett företag som säljer mobiler/Datorer..
Men vi är alla olika..

Permalänk

ska köa!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Fasen, har väntat på 5:an!
Visst att 4s är "uppdaterad" under skalet men ändå... i slutändan är det ändå lite surf, sms och telefonsamtal..

Hade föredragit ny design

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madmoremax:

Skulle ALDRIG sätta mina pengar i ett företag som säljer mobiler/Datorer..
Men vi är alla olika..

Skulle inte jag heller. Följde bara Feber Live och fick nyheten där.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Bra:
* Den nya A5 -processorn är riktigt bra. Det kommer att äga i 3D-spel med den grafiklösning. Jag är lite orolig för att CPU-prestandan inte är top notch dock.
* Siri är den klart mest intressant nyheten. Om de får till det rätt, så är det här framtiden. Vi får dock vänta på svenskt språkstöd.
* Priset. Jag trodde det skulle bli dyrare.

Sådär:
Kameran slår fortfarande inte Nokias värsting. Verkar i klass med SGS2. Retinan håller än men verkar inte har förbättrats i något avseenden.

Dåligt:
* Samma storlek (3.5") om jag förstått saken rätt. För litet. Exakt samma yttre design, inklusive tjockleken ?

Kommer säkert på mycket mer sen.

Permalänk
Medlem

Kameran verkar sjukt nice!

Visa signatur

Chassi: Lian-Li A4 H2O Moderkort: Gigabyte X570i CPU: 5800X3D Kylare: EK AIO 240 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3600Mhz CL18 GPU: Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse Nätagg: Corsair SF600 SSD Samsung Pro 990 1TB Tangentbord: KBD67 Lite R4, WS Silent Tactile, MW Retro Lights Hörlurar: SteelSeries Arctis Nova 7 Skärm: HP X34 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G900

Permalänk

Tänker bara på "Hassan" när jag hör namnet Siri.

Magnus Af Frodenkvist: "-Siri! Det ska va' havregryn!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Bra:
* Den nya A5 -processorn är riktigt bra. Det kommer att äga i 3D-spel med den grafiklösning. Jag är lite orolig för att CPU-prestandan inte är top notch dock.
* Siri är den klart mest intressant nyheten. Om de får till det rätt, så är det här framtiden. Vi får dock vänta på svenskt språkstöd.
* Priset. Jag trodde det skulle bli dyrare.

Sådär:
Kameran slår fortfarande inte Nokias värsting. Verkar i klass med SGS2. Retinan håller än men verkar inte har förbättrats i något avseenden.

Dåligt:
* Samma storlek (3.5") om jag förstått saken rätt. För litet. Exakt samma yttre design, inklusive tjockleken ?

Kommer säkert på mycket mer sen.

Priset är ju typ samma som på iPhone 4. $199 med abonnemang kommer ju inte bli så jävla billigt allt som allt.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Bra:
* Den nya A5 -processorn är riktigt bra. Det kommer att äga i 3D-spel med den grafiklösning. Jag är lite orolig för att CPU-prestandan inte är top notch dock.
* Siri är den klart mest intressant nyheten. Om de får till det rätt, så är det här framtiden. Vi får dock vänta på svenskt språkstöd.
* Priset. Jag trodde det skulle bli dyrare.

Sådär:
Kameran slår fortfarande inte Nokias värsting. Verkar i klass med SGS2. Retinan håller än men verkar inte har förbättrats i något avseenden.

Dåligt:
* Samma storlek (3.5") om jag förstått saken rätt. För litet. Exakt samma yttre design, inklusive tjockleken ?

Kommer säkert på mycket mer sen.

Jag vågar inte hoppas på för mycket, röststyrning... Har det någonsin fungerat bra att "styra" saker med rösten?

Permalänk
Medlem

Då jag själv använt 3gs i två år nu är det dags att byta upp sig. Gör inte så mycket att det inte blev någon iPhone 5, 4s fungerar lika bra då det jag saknat mest med 3gs är blixt och att den börjar bli seg. Kul att de släpper den i slutet av månaden i alla fall!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Jag vågar inte hoppas på för mycket, röststyrning... Har det någonsin fungerat bra att "styra" saker med rösten?

Funkar ändå bara med engelska, franska och tyska så i Sverige kan man inte använda Siri till hälften av alla grejer den är gjord för. T.ex. att svara på sms (utom om man vill att allt ska låta som i hipp hipp).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

MiLes: Räkna inte med att den går att köpa i Sverige med en gång, kanske att det går att få en i November.. Dessutom tippar jag att det blir rätt kass tillgång i början (långa väntetider etc). Beställ så fort du har möjlighet om du vill ha en "tidigt".
Last: Jag använder röststyrning regelbundet för googlesökningar på engelska med min SGS2. För övrigt så går det att få det att funka bra, jfr. Nuance Dragon, som många använder professionellt. OM Apple får till det här, så har de ett stort försprång på gränssnittssidan. Vi får väl se hur det funkar i praktiken.
Tysonayt: Att få en så mycket bättre telefon för samma kostnad är bättre än jag hade väntat mig.
Det här är inte en revolutionerande (utom möjligen Siri) men det är ett hyfsat steg upp med iCloudm iTunes match etc.

Permalänk
Medlem

I övrigt så är väl den nya radiodelen sådär. Min SGS2 kan få upp till 21Mbit/s med samma radioteknik (Hsdpa+). Och vi har ju redan 4G LTE telefoner som klarar uppåt 100 Mbit/s i USA, dessa kommer till Europa / Sverige i vinter med början på SGS2 4g LTE.