Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TObbeSkatt:

Och du väljer du IOS? Som är det mest slutna mobil-operativsystem som finns

ja
för att det är den bästa telefonen jag har haft, och det jag sett av konkurrenterna har inte fått mig att vilja ha något annat (än).

slutenheten är inget jag märkt av då den fungerar så otroligt bra och det finns så många appar till den.

Permalänk
Skrivet av dammskog:

ja
för att det är den bästa telefonen jag har haft, och det jag sett av konkurrenterna har inte fått mig att vilja ha något annat (än).

slutenheten är inget jag märkt av då den fungerar så otroligt bra och det finns så många appar till den.

Okej okej jo jag kan hålla med om att det är ett otroligt simpelt å lätt IOS å det är ju bra att vissa (det flesta kanske) är nöja med det men själv tycker jag inte att jag får ut det jag vill å inte tala om priset på den... jämfört mot andra telefoner, dyrt äpple enligt mig http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1249_sa_mycket_kostar_iphone...

Btw det finns fler appar till Android faktiskt

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

Kan man inte ta den löjliga Android vs iOS-diskussionen i en annan tråd?

Tråden handlar om iPhone 4S, inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TObbeSkatt:

Okej okej jo jag kan hålla med om att det är ett otroligt simpelt å lätt IOS å det är ju bra att vissa (det flesta kanske) är nöja med det men själv tycker jag inte att jag får ut det jag vill å inte tala om priset på den... jämfört mot andra telefoner, dyrt äpple enligt mig http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1249_sa_mycket_kostar_iphone...

De har definitivt bra marginaler på iPhone 4S, inget snack om saken men artikel du länkar till är precis som kommentarerna till den säger "pinsam". De har noll koll, beräknar kostnad baserat på en i Sverige ej prissatt produkt.

Skrivet av TObbeSkatt:

Btw det finns fler appar till Android faktiskt

Inte vad gäller Googles egna Android Market vs App Store. Hur många totalt sett det finns för Android har jag inte sett några siffor på. Lär vara lite knepigt att räkna då jag antar att en app skulle kunna ligga på två "markets" för Andriod.

Antalet är dock av mindre betydelse nu tycker jag då både Andoid Market/App Store har nåt en kristisk gräns. Viktigare är stödet från de stora utvecklarna och för många är Apples ekosystem fortfarande nummer ett då det oftast är mer lönsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TObbeSkatt:

Tycker det är en ganska grov besvikelse efter som dom lanserar en telefon med gammalhårdvara kolla bara på Galaxy S2.. fortfarande bättre (med tanke på skärmen) och bra mycket billigare... stort fail av Apple enligt mig! Å nu ryktas det om att snart kommer en "ny" version av S2 och nej jag är ingen Android-fan sitter just nu med en gammal iPhone och är ganska säker på att nästa telefon jag köper inte blir Apple med tanke på pris vs hårdvara!

Jag håller med om att det var en besvikelse men hårdvaran är ju inte på något sett dålig. Skillnaden i CPU till SGS2 fördel är ju betydligt mindre än GPUs fördel i iPhone 4S t ex. Kameran ser definitivt inte heller dålig ut dömma av de bilder jag sett.

Skärmen är ju även den väldigt bra enligt mig, älskar den höga ppi:n även om det som jag sagt innan är en klar besvikelse att de inte ökade upp den till 4".

Hade jag inte haft en iPhone 4 redan hade jag säkerligen köpt en 4S men från 4:an är steget inte tillräckligt för min del. Det beror, förutom att de inte förstorade skärmen, på att iPhone 4 enligt mig fortfarande känns väldigt rapp. Det är egentligen bara för grafiskt tunga spel jag kan se A5:an komma till sin fulla rätt men det har jag mest min iPad2 till. När 3GS:en kom tyckte jag 3Gn hade börjat kännas lite seg. Känner inte samma sak nu även om jag personligen inte jämfört en 4:a med 4S:en än såklart men gissar att den kommer vara jämförbar med iPad 2.

Permalänk
Medlem

Jag undrar vilka som kommer att uppgradera till ip4S ?
De som har ip3G är såklart aktuella, jag känner en del som har den, och de säger att den har blivit rejält seg och fått väldigt dålig batteritid med åren. (Batterier åldras ju för övrigt).

Kommer de som har ip3GS att gradera upp ? Förmodligen, om de har råd, och de betalat av sina abonnemang.

Men finns det egentligen något skäl ? Har iOS-uppdateringarna gjort 3GS "Gammal", dvs. är den långsam och trög ? Kommer ens den senaste iOS uppdateringen till ip3GS ?
Undrar en androidfan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag undrar vilka som kommer att uppgradera till ip4S ?
De som har ip3G är såklart aktuella, jag känner en del som har den, och de säger att den har blivit rejält seg och fått väldigt dålig batteritid med åren. (Batterier åldras ju för övrigt).

Kommer de som har ip3GS att gradera upp ? Förmodligen, om de har råd, och de betalat av sina abonnemang.

Men finns det egentligen något skäl ? Har iOS-uppdateringarna gjort 3GS "Gammal", dvs. är den långsam och trög ? Kommer ens den senaste iOS uppdateringen till ip3GS ?
Undrar en androidfan

Även om jag inte orkat uppdatera min 3GS till allra senaste uppdateringen så känns den med versionen av iOS4 den kör fortfarande rapp. Den är väl aning långsammare än 4:an på att starta applikationer men inte så det stör och navigering i gränssnittet flyter på fint. Och ja, 3GS:en kommer få iOS5.

Den stora anledningen att jag bytte upp mig från 3GS till 4:an var skärmen som enligt mig gör en enorm stor skillnad (känns som man har taskig syn när man kollar på dess lågupplösta skärm nu) samt att jag tyckte och fortfarande tycker design och kvalitetskänslan är grym på 4:an.

Hmm, så vilka kommer uppgradera? Ser som sagt inga anledningar för folk med 4;or att uppgradera och jag tror en hel del av de som hade 3GS men inte tyckte det var värt att uppgradera till 4:an blev extra sura för att de väntade och så kom nästa samma telefon igen.

De som däremot ville men inte kunde uppgradera till 4:an på grund av att de satt uppbunda på nåt abonnemang lär ju säkert köpa. Och så har vi förstagångsköpararna av smartphones. De kommer ju lansera den på nya marknader (Kina t ex) samt att nya operatörer får börja sälja den, som Sprint i USA. De (Sprint) har ju enligt rykten i princip satsat hela sin framtid på iPhone genom att de skrivit på att köpa 30Miljoner iPhones under de fyra kommande åren, oavsätt om de lyckas sälja dem eller inte...

Rent logiskt borde 4S:en inte sälja lika bra som 4:an gjorde men är säker på att den kommer sälja som smör allafall.

Permalänk
Skrivet av Spindel:

Ja, eftersom Apple inte skyddar Gorilla glaset vid kanterna (där glaset är som sårbarast) så kommer samma problem kvarstå.

Det är ju inget gorilla glas haha vart har du fått det ifrån? Det är vanligt billigt förstärkt glas på framsidan och oförstärkt på baksidan.. En del av Apple's marknadsstrategi.

Och Iphone's enda styrka är just kanterna, finns flera video's där de droppar telefonen från upp till 1 meter och den överlever .. om du har tur och den stutsar på sidan.
Däremot, droppar du den från 30cm+ på asfalt eller liknadne med en av sidorna först så går den sidan sönder.

Ont: Förstår inte vad folk klagar på, prestandan var exakt vad man skulle förvänta sig.. i nivå med android telefonerna för 10 månader sen, men rejält mycket mer upp-piffad kontra 4'an. Sen är kravet på prestanada på telefoner relativt överskattat, i princip allt en vanlig användare håller på med är begränsat av uppkoppling och inte prestanda..

Dock kan man tycka att det är lite idiotiskt att inte satsa på ett lite starkare batteri.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av TObbeSkatt:

Tycker det är en ganska grov besvikelse efter som dom lanserar en telefon med gammalhårdvara kolla bara på Galaxy S2.. fortfarande bättre (med tanke på skärmen) och bra mycket billigare... stort fail av Apple enligt mig! Å nu ryktas det om att snart kommer en "ny" version av S2 och nej jag är ingen Android-fan sitter just nu med en gammal iPhone och är ganska säker på att nästa telefon jag köper inte blir Apple med tanke på pris vs hårdvara!

Iphone 4s kommer vara betydligt starkare där det spelar roll, (GPU).. du borde ha jämfört den med den snart 1 år gamla Tegra 2 istället..

Men tlill skillnad ifrån android telefonerna med tegra 2 så stödjer Ios dubbelkärnigt 100%.. Android användare får vänta tills 3.0 IceCream.. vilket iförsig borde komma ut ungefär samtidigt som Iphone4s.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Det tror jag inte, du kommer att få betala telefonen oavsett, inget är gratis. Finns subventionerat kvar?

Jag skulle aldrig köpa en låst telefon pga utlandsresor och betalar gärna cash utan förhöjda månadsavgifter..

sitter och tittar på vad man får betala för en 32 gb iphone 4 (gamla) på telia när man slår ihop månadsavgifterna
priset hamnar på 6195 kr för att binda upp sig med abbonemang i 24 månader. jag gissar på att en 64 gb 4GS inte kommer att bli billigare än så...

med abbonemang på 199 kr i månaden så hamnar slutpriset på 10971 kr
men enligt Telia så ska den minsta totalkostnaden hamna på 8976 kr
hur fungerar denna uträkning?

börjar fundera lite på att beställa från England iaf. men är tveksam pga hur det kan bli med supporten.

ser också att man ska kunna köpa olåsta 4GS i USA i november så jag kanske ska vänta och se där. Det borde ju bli ganska mycket billigare att köpa därifrån.

Permalänk

Tycker dom ska göra något åt att skärmen spricker så lätt, har inte vågat köpa en bara pga det :/

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

http://www.unwiredview.com/2011/10/07/apple-iphone-4s-pre-ord...

If you’re interested in purchasing an unlocked iPhone, Apple.com is your friend in the US. You can go here to reach the pre-order page directly, and prices start at $649. For that amount of cash, you’ll get the 16 GB version. The 32 GB iPhone 4S costs $749, and the 64 GB variant goes for no less than $849. It appears that the unlocked iPhones won’t be usable on either Verizon or Sprint in the US, so you’re pretty much stuck with AT&T. Why? Well, because, while the iPhone 4S that Apple sells unlocked does have quad-band HSPA, T-Mobile’s 1700 (AWS) band is missing. Which means that you can use it on TMo, but only at EDGE mobile data speeds. Which in this day and age is anything but nice.

The upside though is that because it has the 900 and 2100 HSPA bands you’ll be able to use this iPhone 4S worldwide on 2G, 3G, and “4G” speeds (not LTE though, mind) without a problem.

849 usd = 5 729 kr
699 gbp= 7 371 kr

http://store.apple.com/us/browse/home/shop_iphone/family/ipho...
The unlocked iPhone works only on supported GSM networks, such as AT&T in the U.S. When you travel internationally, you can also use a micro-SIM card from a local GSM carrier. The unlocked iPhone 4 will not work with CDMA carriers such as Verizon Wireless or Sprint.

Permalänk
Medlem

Svar på lite olika inlägg ovan..

iOS 5 fungerar fint på 3GS.

849 USD = ~5729 + svensk moms = 7161.

Lan-Master ger support i Sverige på telefoner köpta inom EES (EU+några andra länder som Norge/Island t.ex.).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

sitter och tittar på vad man får betala för en 32 gb iphone 4 (gamla) på telia när man slår ihop månadsavgifterna
priset hamnar på 6195 kr för att binda upp sig med abbonemang i 24 månader. jag gissar på att en 64 gb 4GS inte kommer att bli billigare än så...

med abbonemang på 199 kr i månaden så hamnar slutpriset på 10971 kr
men enligt Telia så ska den minsta totalkostnaden hamna på 8976 kr
hur fungerar denna uträkning?

börjar fundera lite på att beställa från England iaf. men är tveksam pga hur det kan bli med supporten.

ser också att man ska kunna köpa olåsta 4GS i USA i november så jag kanske ska vänta och se där. Det borde ju bli ganska mycket billigare att köpa därifrån.

Om du väntar lite kommer ju Apple presentera officiella priser för Sverige och förhoppningsvis kommer de fortsätta sälja icke operatörslåsta iPhones på Svenska Apples Store.

Skrivet av S_Z:

Rent logiskt borde 4S:en inte sälja lika bra som 4:an gjorde men är säker på att den kommer sälja som smör allafall.

Smör var det...

Citat:

Reuters reports that AT&T is seeing "extraordinary demand" for the new iPhone 4S which became available for preorder at around 12:01 am Pacific time on Friday, October 7th. AT&T reveals that they have seen over 200,000 preorders for the iPhone 4S in the first 12 hours of sale.

For reference, last year, Apple announced that they saw a record-breaking 600,000 iPhone 4 pre-orders in the first day across all carriers in US, France, Germany, Japan and the UK. So, 2010's 600,000 number included all of Apple's launch carriers and over the first full day of sales.

This year, AT&T alone saw over 200,000 pre-orders in half the time. Unlike last year, the new iPhone 4S is now also available on Verizon and Sprint in the U.S, which will account for many other U.S. preorders. Despite being split across three carriers, AT&T says that this is "the most successful iPhone launch we’ve ever had".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Svar på lite olika inlägg ovan..

iOS 5 fungerar fint på 3GS.

849 USD = ~5729 + svensk moms = 7161.

Lan-Master ger support i Sverige på telefoner köpta inom EES (EU+några andra länder som Norge/Island t.ex.).

Dumheter.

3 GS skall inte uppdateras efter 4.2.1 eftersom den blir så seg.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Dumheter.

3 GS skall inte uppdateras efter 4.2.1 eftersom den blir så seg.

Jaså, är det någon lag? Naturligtvis har du kört iOS 5 GM på en 3GS.

Kör iOS 5 på 3GS/4/iPad 1/iPad 2.

Dumheter.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte snabbare en konkurrenterna. Fortfarande tft-skärm. Fortfarande ohållbar trots aluminiumskalet. Och fortfarande några tusenlappar dyrare än motsvarande android. Men den lär sälja...

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Fortfarande inte snabbare en konkurrenterna. Fortfarande tft-skärm. Fortfarande ohållbar trots aluminiumskalet. Och fortfarande några tusenlappar dyrare än motsvarande android. Men den lär sälja...

Nja, den är ju långt mycket snabbare än konkurrenter på marknaden idag vad gäller det gäller grafisk prestanda, det är dess starkaste kort. Vad gäller skärm så är det en smaksak vilket man gillar, själv älskar jag som sagt den höga ppi:n i 4:an skärm. Och ingen av de konkurrerande highend är "hållbara". Tappar du en telefon i marken och har otur går den sönder...bäst är att låta bli att tappa den eller köpa ett skal.

Men visst, den kommer vara dyrare än konkurrenterna, som vanligt.

Permalänk
Avstängd

Hur kan man kalla iphone 4 för hållbar? minst hållbara iphonenen.
Gorilla glaset är helt värdelöst eftersom kanterna är öppna, sprickor är så sjukt enkelt om man tappar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nja, den är ju långt mycket snabbare än konkurrenter på marknaden idag vad gäller det gäller grafisk prestanda, det är dess starkaste kort. Vad gäller skärm så är det en smaksak vilket man gillar, själv älskar jag som sagt den höga ppi:n i 4:an skärm. Och ingen av de konkurrerande highend är "hållbara". Tappar du en telefon i marken och har otur går den sönder...bäst är att låta bli att tappa den eller köpa ett skal.

Men visst, den kommer vara dyrare än konkurrenterna, som vanligt.

Den är inte alls långt före på grafikfronten av det jag läst, har du någon källa att hänvisa till?
http://tech.shantanugoel.com/2011/10/06/sgx-543mp2-vs-mali-40...

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Den är inte alls långt före på grafikfronten av det jag läst, har du någon källa att hänvisa till?
http://tech.shantanugoel.com/2011/10/06/sgx-543mp2-vs-mali-40...

GLBenchmark är det vi har att gå på. Precis som i artikeln du länkar till nämner så är clockfrekvenserna gissningsvis aningen sänkta för SoC:en i 4S (även om vi inte vet något om det) men även upplösningen är lägre på iPhone 4S jämfört med iPad2 vilket kommer väga upp mot de möjligtvis sänkta frekvenserna i praktiken (inte i ett offscreen test så klart). Och det är ju inte enbart i triangle throughput som GPUn i A5:an ligger före som han säger.

Anandtechs review av SGS2: http://www.anandtech.com/show/4686/samsung-galaxy-s-2-interna...

Så nej, vi kan inte med 100% säkerhet säga det än men sannolikheten är stor döma av det vi har att gå på. Den har samma dual-core GPU som iPad 2. Även Epic Games kommentarer och demo av kommande Infinite Blade 2 tyder på att 4S är i klass med iPad2 på den fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Jaså, är det någon lag? Naturligtvis har du kört iOS 5 GM på en 3GS.

Kör iOS 5 på 3GS/4/iPad 1/iPad 2.

Dumheter.

Kan Du göra. Dessutom sluta 1/3 av appzen att fungera. Aldrig mer Iphone.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Hur kan man kalla iphone 4 för hållbar? minst hållbara iphonenen.
Gorilla glaset är helt värdelöst eftersom kanterna är öppna, sprickor är så sjukt enkelt om man tappar den.

Inget Gorilla glas på iPhone 4...

http://www.corninggorillaglass.com/#products-with-gorilla

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrvision:

Visst ja, blandade ihop 2 mobiler.
Antagligen eftersom gorilla glasets svaga punkt är just sidorna, något iphone4 även delar då skadorna oftast kommer ifrån tappade mobiler där den slagit i sidan på glaset.

Permalänk
Medlem

Jag håller med S_Z om att iPhone 4S har en kraftigare inbyggd GPU. Jämför t.ex. med Mobile SoC GPU Comparision, så ser ni att iPhone4S har 12,8 GFlops med SGS2 har 7,2 Gflops.
http://www.anandtech.com/show/4940/qualcomm-new-snapdragon-s4...

Jag anser ändå att SGS2 är mer högpresterande mobil överlag därför att det är hursomhelst väldigt kraftfulla GPUs vi talar om. En enkel scrollning eller zoomning är inte alls tillräckligt för att utnyttja hela kapaciteten här. Det är endast i 3D-spel som ip4S verkligen kan visa sina muskler, då bör den ge högre FPS.

Dessutom skall det bli spännande att se om A5 i ip4S är klockad likadant som i iPad2, som ni ser i tabellen jag länkade ovan så spelar klockfrekvensen på GPUn roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Det är endast i 3D-spel som ip4S verkligen kan visa sina muskler, då bör den ge högre FPS.

Ja det är möjligt, men jag står fast vid att man ser inte alla vackra detaljer på en så liten skärm och än mindre kan man njuta av spelandet för att tummarna täcker 1/3 av skärmen. Det finns heller inget smidigt och pålitligt sätt att koppla den till TV:en.

Jag hade förmodligen köpt en iPhone om 4S hade varit en 5:a istället som ryktena talade om, och det trots min antiinställning till Apple.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Fire_Ice: Som jag ser det så kommer snart en mobil att släppas som motsvarar förväntningarna på ip5. Jag talar om en mobil som får alla andra mobiler att verka barnsliga. Jag talar alltså om Nexus Prime, som kommer med nästa version av Android (4.0). Just my 5 cents. Tills vidare är SGS2 en otroligt bra mobil, till en helt rimlig kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Ja det är möjligt, men jag står fast vid att man ser inte alla vackra detaljer på en så liten skärm och än mindre kan man njuta av spelandet för att tummarna täcker 1/3 av skärmen. Det finns heller inget smidigt och pålitligt sätt att koppla den till TV:en.

Det går alldeles utmärkt att koppla den till TVn via hdmi-sladd eller köra trådlöst (airplay) via en AppleTV t ex.

Kommande Real Raceing 2 HD iOS 5 uppdateringen kommer stödja "party play", upp till fyra pers multiplayer på TVn:
http://firemint.com/2011/partyplay/

Permalänk
Medlem

Nu vill man ju inte komma och vara jätte negativ, men kan inte förstå att nån vill köpa en Iphone 4S nu när Nexus Prime står och vänter vid dörren. 4,65 Super AMOLED HD <---- 720p!!!!!!!!!! skärm och 1,5 GHZ 2-kärnigprocessor och nya 4.0 Honeycomb, jadu Nexus Prime kommer att knäcka allt!