hur få en 360 kontroll fungera till alla spel? (TRÅDLÖS)

Permalänk
Medlem

hur få en 360 kontroll fungera till alla spel? (TRÅDLÖS)

Tja det är så att jag skaffat en Wireless Receiver till min PC så jag kopplar min trådlösa 360 kontroll till datorn.

det fungerar till en viss punkt när jag har Xpadder (den gör så at jag kan koppla mina knapptryckningar på kontrollen till skrivbords knapparna)

men när jag vill använda kontrollern som en "normal" kontroll så fungerar det inte, den funkar inte i något spel, fast jag ställer in Joy, jag går in på options för att ändra t.ex Walk Forward så trycker jag upp spaken men den reagerar inte på någon knapp från kontrollen men trycker jag en tangent ändras det direkt?

vad kan jag göra? inte drivrutins problem nu tror jag inte... för den fungerar via Xpadder

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd

Det låter som om Xpadder tar över kontrollen. Har du testat utan det? En 360 kontroll borde fungera direkt i Windows.

Permalänk
Medlem

Säger som snajk, låter som det är Xpadder som tar över. Har du testat stänga av den och se ifall kontrollen går att använda i spelen?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem

jupp startat om datorn också utan ens att ha haft xpadder igång, gör ingen skillnad, har jag xpadder på så blir ju mina knappar som sagt t.ex Left Trigger är tangentbordets "A"

hittade dock i Xpadder att jag kan assigna knapparna till "Button 1" "button 2" men dock nästa gång ja ska lira N64 emulator så måste jag ställa om knapparna IGEN, jag vet att jag har profiler men alla profiler får samma tangentbordsknapp som den är "gjord" till :S verkar de som..?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nico.v:

jupp startat om datorn också utan ens att ha haft xpadder igång, gör ingen skillnad, har jag xpadder på så blir ju mina knappar som sagt t.ex Left Trigger är tangentbordets "A"

hittade dock i Xpadder att jag kan assigna knapparna till "Button 1" "button 2" men dock nästa gång ja ska lira N64 emulator så måste jag ställa om knapparna IGEN, jag vet att jag har profiler men alla profiler får samma tangentbordsknapp som den är "gjord" till :S verkar de som..?

Men om du assignar knapparna till Button 1 osv. och sen ställer in din emulator till det också så borde det funka.

Permalänk
Medlem

Mjo men nästa gång jag ska spela emulator så måste jag dra om alla knappar, IGEN.

ska se om P64 har stöd för kontroll "naturligt".

vill helst slippa assigna button 1 etc. för jag vet inte vilken knapp som är vilken i spelet då måste jag configurera om varenda spel jag ska spela (även de som har "naturligt" Joy-stöd)

men ska testa, vet att windows har sin test grej att alla knappar funkar, där finns ju Button 1 2 etc. så jag kör in knapparna som de står där

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Tja det är så att jag skaffat en Wireless Receiver till min PC så jag kopplar min trådlösa 360 kontroll till datorn.

det fungerar till en viss punkt när jag har Xpadder (den gör så at jag kan koppla mina knapptryckningar på kontrollen till skrivbords knapparna)

men när jag vill använda kontrollern som en "normal" kontroll så fungerar det inte, den funkar inte i något spel, fast jag ställer in Joy, jag går in på options för att ändra t.ex Walk Forward så trycker jag upp spaken men den reagerar inte på någon knapp från kontrollen men trycker jag en tangent ändras det direkt?

vad kan jag göra? inte drivrutins problem nu tror jag inte... för den fungerar via Xpadder

Har du installerat xbox360 drivrutinerna? har en kontroll med usb kabel men du borde väl också ha dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Tja det är så att jag skaffat en Wireless Receiver till min PC så jag kopplar min trådlösa 360 kontroll till datorn.

det fungerar till en viss punkt när jag har Xpadder (den gör så at jag kan koppla mina knapptryckningar på kontrollen till skrivbords knapparna)

men när jag vill använda kontrollern som en "normal" kontroll så fungerar det inte, den funkar inte i något spel, fast jag ställer in Joy, jag går in på options för att ändra t.ex Walk Forward så trycker jag upp spaken men den reagerar inte på någon knapp från kontrollen men trycker jag en tangent ändras det direkt?

vad kan jag göra? inte drivrutins problem nu tror jag inte... för den fungerar via Xpadder

Spelet ska ju kunna känna igen kontrollen som en xbox 360 gör... men alla spel har inte stöd för x360 handkontrollen (mw2 t.ex.) men man behöver då inte Xpadder... jag har också en xbox 360 kontroll fast med tråd (ej avtagbar) och jag spelar utan xpadder... kör spel som diver san francisco, f1 2011 och fifa 12 på datorn...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyxz:

Har du installerat xbox360 drivrutinerna? har en kontroll med usb kabel men du borde väl också ha dom?

jupp de är installerade, vet inte dock om de har med saken att göra att jag har inte microsofts EGNA receiver, dock fungerar denna med official drivers som är menade till den "riktiga"
kontrollern fungerar inte alls utan drivrutiner så de är inne ja

Skrivet av Buzz996:

Spelet ska ju kunna känna igen kontrollen som en xbox 360 gör... men alla spel har inte stöd för x360 handkontrollen (mw2 t.ex.) men man behöver då inte Xpadder... jag har också en xbox 360 kontroll fast med tråd (ej avtagbar) och jag spelar utan xpadder... kör spel som diver san francisco, f1 2011 och fifa 12 på datorn...

Det är sant ja, men tror att 9/10 spel ahr stöd för en kontroll,varför skulle 360 kontrollern skilja sig från de andra kontrollerna?
menar tycker att en 360 kontroll med eller utan sladd ska fungera lika bra som EB-Games MadCatz kontroller?

det där jag skrev med Button 1 och sådant, de är bara vad knappen heter men kan inte assigna den till "button1" :/ fan...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några problem med min trådlösa 360 kontroll till spel iaf.
Xpadder har jag aldrig behövt installera eller kladda med.
Installerar drivers via Windows update bara så funkar den felfritt i alla spel jag provat (50+ utan tvekan) samt alla emulatorer.
Släng ut xpadder skiten

Permalänk
Medlem

kör du M$ Egna receiver? det gör inte jag nämligen :/

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

kör du M$ Egna receiver? det gör inte jag nämligen :/

Det förklarar ju hela situationen. Din dator uppfattar ju det du har kopplat in i den. Är det inte MS officiella reciever så kommer det heller inte uppfattas som en xbox 360 dosa.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det förklarar ju hela situationen. Din dator uppfattar ju det du har kopplat in i den. Är det inte MS officiella reciever så kommer det heller inte uppfattas som en xbox 360 dosa.

------------
Exakt, finns ganska många trådar om man gör det berömda googlandet *harkel*
Köp en original, så slipper du bekymmer, samma sak för mig, originalet fungerar utmärkt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Alltså, tro mig den tar den som en äkta receiver.
överallt står de att det är en 360 wireless control och sett en massa folk som har denna falska och lirar UTAN problem? säger dom iaf...

googlat har jag gjort men det enda jag hittar är att receivern inte fungerar alls eller att drivisar inte hittas, vilket jag lyckades med på "första försöket" som sagt windows hittar kontrollen och i USB-Spelenheter så hittas den också! den reagerar på alla knapptryckningar och spakar och allt ?

Edit:
Fixat det med äldre drivisar nu, verkar funka i p64 och dirt 2 so far, denna kopia receiver funkar utmärkt och de är därför jag köpte den verkar att de nya drivisarna har en hårdvara kontroll om de är äkta eller ej

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7