Nvidia vs Amd Grafikkort kvalitet.

Permalänk
Medlem

Nvidia vs Amd Grafikkort kvalitet.

Vilket företag har bäst kvalitet på grafikkorten, Nvidia eller Amd? Jag har haft amd ett tag nu men mitt kort har gått sönder så jag funderar på att gå över till Nvidia om dem har bättre kvalitet.

Permalänk
Medlem

kvalitén är väl ingen skillnad mellan nVidia och AMD, ifall det går sönder så har man oturligt nog fått ett måndagsexemplar. På vilket sett menar du att kortet har gått sönder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

kvalitén är väl ingen skillnad mellan nVidia och AMD, ifall det går sönder så har man oturligt nog fått ett måndagsexemplar. På vilket sett menar du att kortet har gått sönder?

Nja kortet har gått sönder efter ca 3 års intensivt användande. Jag har 4870x2 och har spelat spel i 2560x1600 vilket är krävande för kortet antar jag. Kortet visar en massa artifakter nu även fast både kortet och datorn är helt rengjord. Chassit är det inget fel på eftersom jag har Antec P193 och grafikkortet har aldrig heller varit klockat. Kanske det är sämre kvalitet på dubbelkorten?
Jag ska köpa en ny fet speldator i slutet av April så jag funderar på ifall jag ska sluta med Amd och gå över till Nvidia. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Nja kortet har gått sönder efter ca 3 års intensivt användande. Jag har 4870x2 och har spelat spel i 2560x1600 vilket är krävande för kortet antar jag. Kortet visar en massa artifakter nu även fast både kortet och datorn är helt rengjord. Chassit är det inget fel på eftersom jag har Antec P193 och grafikkortet har aldrig heller varit klockat. Kanske det är sämre kvalitet på dubbelkorten?
Jag ska köpa en ny fet speldator i slutet av April så jag funderar på ifall jag ska sluta med Amd och gå över till Nvidia. :/

Nu svarade du på din egen fråga:P
Så är det med dagens teknik det håller inte hur länge som helst... Speciellt så hårt du har kört kortet så är det inte så konstigt att det ger artifakter osv.
Vad har du för temperaturer på korten förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Nu svarade du på din egen fråga:P
Så är det med dagens teknik det håller inte hur länge som helst... Speciellt så hårt du har kört kortet så är det inte så konstigt att det ger artifakter osv.
Vad har du för temperaturer på korten förresten?

Temperaturen håller sig till det som är normalt för kortet ca 85 grader load.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Temperaturen håller sig till det som är normalt för kortet ca 85 grader load.

Det är kanske normalt när man kör typ furmark eller ett annat benchmark program men om du "bara" spelar så borde koren inte ligga på 85 grader

Visa signatur

\\ i7 6700k @ 4.5 Ghz \\ GTX 1080 @ 2000/14000 \\ 16gb 3000 mhz ram \\ Z170A-G45 Gaming MSI \\ Intel 600p 256gb m.2 nvme\\ intel 520 ssd 480gb \\ ADATA SP550 120gb \\ WD 3tb hdd \\ 2 st 1tb hdd (Seagate + WD) \\ ENTHOO EVOLV ATX GLASS \\ Fractal Design Newton R3 1000W \\

[img]http://valid.x86.fr/cache/banner/7vlpqw-4.png[/img]

Permalänk
Medlem

De har överlag ungefär lika bra kvalitet men alla kort med 2 st grafikprocessorer håller oftast ganska mycket kortare än kort med 1 gpu vad jag sett iaf.