Lappa Iphone - Bra idé?

Permalänk

Lappa Iphone - Bra idé?

Tja alla sweclockers!

Jag har en fundering, skulle det gå att lappa (med andra ord slipa skärmen med fint sandpapper) en iphone om den har en väldigt repig skärm?
Jag är medveten om att de har någon ytbehandling för att motverka fingeravtryck, men man skulle nog se bättre ändå om den är så repig.

What gives?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Ja, det skulle gå men det är väldigt lätt att det blir fel och inget jag skulle rekommendera eftersom det krävs vatten.
Jag vet att dom ibland gör det på bland annat flygplansfönster när dom blir för repiga. Om du funderar på det se till att få tag i så fint sandpapper som möjligt, helst 4k eller mer och våtslipa displayen. Problemet är som sagt vatten plus skräpet/glaset/smutsen du slipar löst riskerar att rinna ner i telefonen och förstöra den.

Permalänk

om du ska göra det tycker jag definitivt att du bör plocka bort displayen först för att undvida att det rinner ner, detta är hyffsat engelt att göra, och finns många videos på hur (Va lite försiktig när du poppar upp den bara, jag råkade dra loss en del sladdar utan att först se vart de skulle sitta, gick iof bra att få ihop den ändå då de är numrerade, men ta det försiktigt ^^)

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk

Men skräpet borde väl inte vara något problem? Jag menar, den får ju alltid lite damm och skit i sig när man har den i fickan osv.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Jo men det är ju knappast uppblandat med vatten som rinner ner och kryper in överallt och bilder en smutshinna.

Permalänk

Varför använda vatten? Folk som lappar sina processorer använder ju inte det.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErsHöghet:

Varför använda vatten? Folk som lappar sina processorer använder ju inte det.

Jo.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem

Du kommer ju inte få någon fin och len yta som det är orginal, så fingret kommer ju "hoppa fram" på skärmen när du drar fingret.
Ingen smart ide enligt mig.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Det är väl mycket smidigare köpa ny glas yta och byta ut, bör gå billigt via Ebay.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Det är väl mycket smidigare köpa ny glas yta och byta ut, bör gå billigt via Ebay.

Säljs på tradera oxå!

Permalänk
Medlem

Ingen mening när ett nytt glas kostar så pass lite...
http://www.importgrossisten.se/presta/category.php?id_categor...

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk

Inte för att det behövs, men det var bara en intressant tanke. Tack för responsen!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkin:

Ingen mening när ett nytt glas kostar så pass lite...
http://www.importgrossisten.se/presta/category.php?id_categor...

Funkar inte på iPhone 4 då glaset och skärmen är limmade.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se