Följ Black Week på SweClockers

[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Letalis:

Var inte precis och tänkte roa mig lite. Men möts av swerockz i Pansarfordon på Grand Bazaar och vi var 5 pers inne.

Det var allt annat än kul och letar upp en annan server för bör man SweC taggen så förmodar jag att man skall vara admin och då bör man absolut föregå med gott exempel.

Trots att man påtalar tråkigheten så fortsattes det att rulla runt i Pansarfordon.

Visst man kan byta klass etc etc. Men är man random 2 spelare mot 3 st som nickar SweC så hjälper det inte att köra AT.

Uppsträckning anser jag.

Speleftermiddagen är f.n. förstörd och jag skippar lirandet tills det är lite fler folk och befogat med Pansarfordon.

Mina 2 kronor på det hela.

Skrivet av Lan:

Men jag håller verkligen med dig, det är inte bra beteende att köra tanks när man är i uppstartsläge och jag ska påtala det så vi som faktiskt är admins kan be folk hålla sig till inf när servern startas upp (dvs under 16 spelare inne). Det är som både du och jag vet, gammal god sed att inte utnyttja fordon under uppstart.

Det här brukar jag alltid ta upp i chatten på Seine/Bazaar/Karkand (andra maps är det svårt att ha en sån regel med flyg och allt) att det är roligare och enklare att få ihop folk om man struntar i tanken/APCn tills det är runt 5-6 i varje lag. Brukar själv inte hoppa in i den fören någon i motståndarlaget har dödat mig med ett av dessa fordon.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Tackar för snabbt svar Lan.
Då har man lite bättre koll och på bättre humör

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt bra rundor i kväll! Bra spelat allihop!

Permalänk
Medlem

Är väldigt kul att spela med er men tror tyvärr skill leveln är lite hög för mig på swec servern. Lyckas i princip alltid få 0.3 i kd vilket är synd, det går ju alltid bättre på dem andra servrarna

Sen vore ju ett önskemål också att ändra TB till den som dör får gå över och inte last join, inte kul att dö när man ex är inne i en helikopter eller tar en bas

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sellwin:

Är väldigt kul att spela med er men tror tyvärr skill leveln är lite hög för mig på swec servern. Lyckas i princip alltid få 0.3 i kd vilket är synd, det går ju alltid bättre på dem andra servrarna

Sen vore ju ett önskemål också att ändra TB till den som dör får gå över och inte last join, inte kul att dö när man ex är inne i en helikopter eller tar en bas

Äh, sluta bry dig om K/D och spela för att ha kul istället, vilket du enligt egen utsago har! Stämmer att det är hög nivå på många spelare, men det lär man sig mer på i längden!

Det går inte att ändra vem som ska balanseras, så det är inget alternativ, men jag tycker ändå inte att det hade varit en bra idé. Det är inte kul att bli autobalanserad när man sitter och flyger, det håller jag med om, men det är ännu värre om spelare som har suttit i ett lag/en squad hela matchen plötsligt blir flyttade.

En bra kompromiss vore att endast balansera spelare när de är döda, men tyvärr finns inte det alternativet heller.

Permalänk
Medlem

haha tror det är dags för mig att skaffa Battlefield 3 så jag kan joina er hur många brukar vara inne i spelet normalt set en vanlig dag :)? är servern igång 24/7 eller bara igång vissa tillfällen ? thx för svar iförväg!

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Äh, sluta bry dig om K/D och spela för att ha kul istället, vilket du enligt egen utsago har! Stämmer att det är hög nivå på många spelare, men det lär man sig mer på i längden!

Det går inte att ändra vem som ska balanseras, så det är inget alternativ, men jag tycker ändå inte att det hade varit en bra idé. Det är inte kul att bli autobalanserad när man sitter och flyger, det håller jag med om, men det är ännu värre om spelare som har suttit i ett lag/en squad hela matchen plötsligt blir flyttade.

En bra kompromiss vore att endast balansera spelare när de är döda, men tyvärr finns inte det alternativet heller.

Jo det har du iof rätt i Jag blir säkert bättre när jag lärt mig banorna ordentligt, har ju till största del spelat Metro men den verkar inte finnas i map rotation på servern

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

haha tror det är dags för mig att skaffa Battlefield 3 så jag kan joina er hur många brukar vara inne i spelet normalt set en vanlig dag :)? är servern igång 24/7 eller bara igång vissa tillfällen ? thx för svar iförväg!

Den är alltid igång men det brukar inte vara så många när jag lirar typ 3-10pers men många spelar säkert senare på kvällen än mig, när det är SweC events brukar servern vara smokfull med långa köer:P

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ziggy_:

Skrivet av Jakob.L:

Den är alltid igång men det brukar inte vara så många när jag lirar typ 3-10pers men många spelar säkert senare på kvällen än mig, när det är SweC events brukar servern vara smokfull med långa köer:P

Servern brukar gå igång nästan varje kväll runt klockan 8 till midnatt. Speciellt om man skrivit här i tråden och sagt att man tänker hoppa in vid den tiden. annars är Sweclockers mumble ett bra medium för att få ihop folk till att spela på servern med.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

okey aja det dära med SweC Events lät ju riktigt nice blir riktigt frestad att skaffa det dirr

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sellwin:

Jo det har du iof rätt i Jag blir säkert bättre när jag lärt mig banorna ordentligt, har ju till största del spelat Metro men den verkar inte finnas i map rotation på servern

Att kunna kartorna är helt klart en fördel, ja. Vi har inte Metro i rotationen. Om du har spelat CQ Large med 64 spelare på Metro någon gång så förstår du nog varför.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan stolt meddela att vi har utsett två nya admins till BF3-servern - allas vår IFV- och tankexpert Kinekin och ytterligare en oerhört trevlig stammis vid namn Mr_Rulle! Båda två är väldigt aktiva på Mumble, så hoppa gärna in och snacka med dem!

På tal om något helt annat så har servern i skrivande stund exakt tre månader kvar att leva - så vi behöver få in mer pengar för att säkra serverns fortlevnad. Info om hur du donerar finns i första posten i den här tråden. Kontakta mig om du är intresserad av att donera en större summa (ej via SMS).

Permalänk
Medlem

Bra med fler admins Har donerat till servern nu, hoppas den kan leva vidare med fler events.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sellwin:

KD i battlefield är bara en smula av vad som gör en spelare bra, din XP igår var ju inte dålig direkt

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sellwin:

Skrivet av widL:

Skrivet av Itchy Trojan:

KD i battlefield är bara en smula av vad som gör en spelare bra, din XP igår var ju inte dålig direkt

Jag och widl är väl ett bra exempel på det, jag brukar ha högre K/D än widl, men han får oftast mer poäng i slutändan för att han tar fler flaggor och hjälper laget med annat än att bara döda fienden.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

ikväll hoppas jag det blir game på servern. har inte kunnat köra 64 spelare förut pga seg dator.. nu har jag uppgraderat och tänkte testa sweC med mumbel. wiihiii

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Inzane80:

ikväll hoppas jag det blir game på servern. har inte kunnat köra 64 spelare förut pga seg dator.. nu har jag uppgraderat och tänkte testa sweC med mumbel. wiihiii

Vi sitter inne några nu och försöker få igång servern, så vi får hoppas på att den dragit igång ordentligt snart.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

låter hoppfullt :)

Skrivet av Kinekin:

Vi sitter inne några nu och försöker få igång servern, så vi får hoppas på att den dragit igång ordentligt snart.

det låter ju hoppfullt. har presis fixar mumble

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem

Wops råka säga nåt fult ord för mycket.
Tröga ryssar och jag går inte riktigt ihop.

Grejen var den att en kille körde med m26 dart och jag informerade om att det vapnet är trasigt så att han borde sluta använda det för att uppnå en så god stämning som möjligt på servern.

En del folk fattar inte att man inte hade behövt banna vapen på vissa servrar om folk bara spelar med sunt förnuft.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oskaaarn:

Wops råka säga nåt fult ord för mycket.
Tröga ryssar och jag går inte riktigt ihop.

Grejen var den att en kille körde med m26 dart och jag informerade om att det vapnet är trasigt så att han borde sluta använda det för att uppnå en så god stämning som möjligt på servern.

Vissa folk fattar inte att man inte hade behövt banna vapen på vissa servrar om folk bara spelar med sunt förnuft.

Det är inget förbud mot att använda m26 dart eller något annat vapen på servern.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Det är inget förbud mot att använda m26 dart eller något annat vapen på servern.

Nej jag vet det.

Det sa jag inte heller. Än var den egentligen inte något problem, eftersom användaren redan hade trubbel med siktandet. Problemet är när fler använder den och om man själv dör av den så kanske man tar den för att hämnas. Till slut kör alla med m26 dart för att den är sjukt OP.

Detta har inte skett på Swec-servern (ännu) men det finns ju en risk.

Så ett tips är ju att förbjuda den tills DICE har fixat till den

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av oskaaarn:

Nej jag vet det.

Det sa jag inte heller. Än var den egentligen inte något problem, eftersom användaren redan hade trubbel med siktandet. Problemet är när fler använder den och om man själv dör av den så kanske man tar den för att hämnas. Till slut kör alla med m26 dart för att den är sjukt OP.

Den enda metoden att förbjuda den, annat än med ett rent verbalt/skriftligt påbud (vilket alla kommer att hävda okunskap om) är att sätta in ett script som dödar vederbörande som använder vapnet. Det är dels mot EULA och dels är det en väldigt irriterande metod att bannlysa vapen.

Men blir det verkligen ett problem så gör vi något åt det. Bra att du uppmärksammar ett potentiellt problem, här i tråden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oskaaarn:

Nej jag vet det.

Jag förstår vad du menar, men jag tror inte att det blir ett så stort problem att alla springer runt med det på en server. Vi har i nuläget inte några planer på att förbjuda något vapen heller.

edit; Lan hann där emellan

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Lite synd att man inte har "Back to Karkand" så att man inte kan vara med ibland! ;S
Och som många tidigare sagt, så kan det bli väldigt jobbigt med Friendly Fire on

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte en liten glitch när jag körde en match för några minuter sedan. Jag håller på att ladda upp ett JuuTuub klipp. Det är inget jag märkt tidigar.
Det var på Nosehair Canals när jag stog på pråmarna ute i vattnet med containrarna på. Jag blev skjuten och slängde ut ett medpack, medans jag råkade gå ut i vattnet. Helt plötsligt spydde jag ut medpacks utan något stopp.
Som sagt kommer video snart...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av batman:

Lite synd att man inte har "Back to Karkand" så att man inte kan vara med ibland! ;S
Och som många tidigare sagt, så kan det bli väldigt jobbigt med Friendly Fire on

FF on är en del av vad som gör servern speciell, själv kan jag inte tänka mig att spela på en server med FF off.

Vad det gäller BtK, tja, de kartorna gör spelet rätt mycket roligare.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av batman:

Skrivet av Lan:

FF on är en del av vad som gör servern speciell, själv kan jag inte tänka mig att spela på en server med FF off.

Vad det gäller BtK, tja, de kartorna gör spelet rätt mycket roligare.

FF ska självklart vara på! det blir mer dynamik och självkontroll när man måste tänka på att inte meja ner sina lagkamrater.

Jag röstar även för att ta bort HUD (health-bar och ammo counter). Det var så under event #2 och var väldigt intressant för att man var tvungen att leta upp medic och support för att inte helt plötsligt dö eller få slut på ammo.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Letalis:

Tackar för snabbt svar Lan.
Då har man lite bättre koll och på bättre humör

Vi håller på att fundera på problemet med spelnöjet när man är <16, i uppstarten så är det lite knepigt med fordon eller vissa banor. Till exempel sharqi med fordon är inte en bra bana, eftersom det är övervikt fordon åt ena hållet.

8vs8 gör att fordon nätt och jämnt blir hanterbara.

Är man 6vs6 så är sharqi fånig, anfallarna kör då två tanks, en apc och en attackheli mot en tank och en attackheli.

Ett tag övervägde vi en regel för att förbjuda fordon när man är mindre än 16 spelare men en sådan håller inte på Op Firestorm, där alla kan köra fordon och det finns en bra mobil AA. Där finns det alltså balanseringsmöjligheter redan.

Gulf of Oman är knepigare men den är å andra sidan inte ens rolig på <16 spelare då det bara blir springa runt i cirklar.

Nu lutar jag mer åt ett script som ser till hur många som är online och väljer vissa banor i rotation. Till exempel Bazar, Karkand, Seine och inte Oman, Sharqi.

Vad tycker användarna? Syftet är att göra det roligar i uppstarten och slippa situationer där spelnöjet försvinner. Använda kartorna som funkar spelbalansmässigt med få spelare.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Nu lutar jag mer åt ett script som ser till hur många som är online och väljer vissa banor i rotation. Till exempel Bazar, Karkand, Seine och inte Oman, Sharqi.

Vad tycker användarna? Syftet är att göra det roligar i uppstarten och slippa situationer där spelnöjet försvinner. Använda kartorna som funkar spelbalansmässigt med få spelare.

Det lät ju som ett riktigt bra script det.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kinekin:

Det lät ju som ett riktigt bra script det.

http://www.phogue.net/forumvb/showthread.php?3472-Ultimate-Map-Manager-(1-1-2-5-03-30-12)-BF3

Citat:

If enabled, a different server preset can be chosen for each map in each rotation. For example, this can be used to start with a Normal preset and change to Hardcore once more players are online, or to run certain maps as Infantry Only.

Lägger upp det här som komihåg och om andra vill lära sig förstås.

Visa signatur