Webbutik som har 24 mån räntefritt?

Permalänk
Medlem

Webbutik som har 24 mån räntefritt?

Har kollat runt lite men kan inte hitta någon?

De flesta "vanliga" datorbutiker har ju detta, men jag vill ju såklart betala så lite som möjligt, och bygga ihop min dator själv ..

Några tips?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Cash is king och mitt råd är att spara och köpa det som man har råd med. Är inge kul att betala för gammal hårdvara efter ett år....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

De flesta butiker har med klarna. Vet dock ej om det är räntefritt.
Har bara sätt räntefritt på Elgigantens reklamer

Permalänk
Medlem

Dom flesta datorbutiker kör KLARNA

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Vet att du kan köpa saker nu med klarna och betala i februari 2012 räntefritt - inga dolda avgifter

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Cash is king och mitt råd är att spara och köpa det som man har råd med. Är inge kul att betala för gammal hårdvara efter ett år....

jorå, det vet jag. Det handlar inte om det fattas pengar. Jag vill bara inte sälja fonder nu. Och finns det nått som är värre än att betala för gammal hårdvara så är det att sitta på jättegammal hårdvara ...

Klarna har ju 12 mån räntefritt, vilket iofs funkar, men det är ju alltid bättre med möjlighet att betala "saktare" om det kommer saker emellan ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Vet att du kan köpa saker nu med klarna och betala i februari 2012 räntefritt - inga dolda avgifter

uppläggningsavgift på 29 spännn ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De flesta som har "räntefritt" brukar ha en Aviavgift eller liknande på 29:- som på 24 månader blir en slant. (696:-)

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

De flesta som har "räntefritt" brukar ha en Aviavgift eller liknande på 29:- som på 24 månader blir en slant. (696:-)

Jo, jag vet.. Det får man räkna med... Tanken är väl att betala av på 4-5 månader...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Jo, jag vet.. Det får man räkna med... Tanken är väl att betala av på 4-5 månader...

Dubbelkolla så att det inte är någon bindningstid på lånet bara, så att du låser upp dig och måste betala i 24 månader eller liknande.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Finns det verkligen "räntefria" lån? Är inte det bara lite vilseledande marknadsföring?

Eller räntefritt... men AVGIFTSfritt finns väl iallafall inte.

Men usch för lån... är det inte bättre att spara ihop pengarna istället? Varför ska folk alltid envisas med o leva över vad de egentligen har råd med?

Yep, lån är djävulens påfund.

Kan man inte spara till det ska man inte låna till det heller, dock skillnad om man lånar till boende eller fordon.. Jag vägrar låna till något alls, skitroligt att sitta där med lån och skulder ifall något skiter sig, jobb eller liknande.

Varför ha en bostadsrätt när hyresrätt har samma störande grannar och hyra, men jag betalar inget extra om vitvarorna måste bytas i min hyresrätt.
Min bil är betald och klar, låga reparationskostnader, blir det för högt så köper jag nytt.. För det har jag råd utan problem, ser bara nackdelar med nytt bil.
Körde för övrigt ner bilen i två diken för några dagar sen, i med difflås och köra till närmaste biltvätt och spola av leran... Inte lägre andrahandsvärde här inte.. (finns ingen)

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Nja, lån är ett bakvänt sparande snarare... jag tror inte vi behöver diskutera för och nackdelar, dom är jag på det klara med...efter 5 år på högskola och en master i företagsekonomi borde jag kunna bedöma om det är en bra eller dålig idé..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Nja, lån är ett bakvänt sparande snarare... jag tror inte vi behöver diskutera för och nackdelar, dom är jag på det klara med...efter 5 år på högskola och en master i företagsekonomi borde jag kunna bedöma om det är en bra eller dålig idé..

Och efter 5 år på högskola och en master i företagsekonomi borde du själv klara av att hitta en butik som fyller de önskemål du har.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Klarna brukar dom flesta butiker köra med i dagsläget. Dom har 12 månader räntefritt, tillkommer uppläggnings & avi avgift/månad tror jag

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Och efter 5 år på högskola och en master i företagsekonomi borde du själv klara av att hitta en butik som fyller de önskemål du har.

Ja, om du tycker att det finns nån som helst koppling däremellan så.. Det tror jag dock att du är ganska ensam om....

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GaMeR2K5:

Men usch för lån... är det inte bättre att spara ihop pengarna istället? Varför ska folk alltid envisas med o leva över vad de egentligen har råd med?

Det handlar väl oftast om tålamod, har man råd att betala av så har man råd att spara så att "leva över vad man har råd med" är väldigt nedlåtande och onödig kommentar... Alla delar inte din rädsla för att ta lån.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag brukar välja avbetalning ibland just för att man inte vill slänga ut pengarna direkt även om man har dem, väljer man t ex 6 månader klarna så betalar man allt nästa månad, som faktura med lång frist

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Jag brukar välja avbetalning ibland just för att man inte vill slänga ut pengarna direkt även om man har dem, väljer man t ex 6 månader klarna så betalar man allt nästa månad, som faktura med lång frist

Precis min tanke...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser inget fel alls med avbetalning, nappade personligen på klarnas erbjudande med handla nu och betala i februari. Köpte hela min HTPC nu i slutet av november, kommer betala i februari. Hade ändå köpt den i februari (när lönen för allt ob i december kommer) nu får jag bara njuta av prylarna tidigare. Däremot tycker jag att man ska handla på avbetalning med ansvar, inte leva över sina tillgångar så att säga. Om jag har tusen spänn över varje månad som skulle hamna på ett sparkonto där jag sparar till en pryl, kan jag lika gärna betala av tusen spänn i månaden och få det jag vill ha ett halvår tidigare.

Till TS: Jag tror inte några webshops gör det faktiskt, alla jag handlat hos kör som tidigare nämnts med klarna.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GaMeR2K5:

Rädsla för att ta lån? Nja det kan jag väl inte påstå att jag har någon...

Nedlåtande? Ja med all rätt... förstår ärligt talat inte vad man tänker med när man känner sig tvungen att låna pengar till saker som antingen är helt onödiga eller rena bekvämligheter.

Att låna pengar till nödvändiga saker är ju såklart ett gott ont...

Så om man väljer att istället för å spara x antal kronor i månaden så köper man det på avbetalning för lika mycket månadsvis(även om det i slutändan blir lite mer) är det vanvett? Enda skillnaden är att man får prylen direkt istället för senare, jag förstår ärligt talat inte hur du tänker? Enda problemet kommer ju om man inte betalar sin räkning, men det gör man ju.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Kan man inte spara till det ska man inte låna till det heller, dock skillnad om man lånar till boende eller fordon.. Jag vägrar låna till något alls, skitroligt att sitta där med lån och skulder ifall något skiter sig, jobb eller liknande.

Varför ha en bostadsrätt när hyresrätt har samma störande grannar och hyra, men jag betalar inget extra om vitvarorna måste bytas i min hyresrätt.
Min bil är betald och klar, låga reparationskostnader, blir det för högt så köper jag nytt.. För det har jag råd utan problem, ser bara nackdelar med nytt bil.
Körde för övrigt ner bilen i två diken för några dagar sen, i med difflås och köra till närmaste biltvätt och spola av leran... Inte lägre andrahandsvärde här inte.. (finns ingen)

Ursäkta men ja bara måste fråga, hur tänkte du där ?
Va händer när du tar ett lån o betalar samma pris i mån som för en hyresrätt?
Jo efter ett antal år så har du betalt av den och då får du lägre månadskostnad + att du äger den och har tjänat massa pengar ? :S

Varför skulle någon vettig människa betala lika mkt för en hyresrätt som en bostadsrätt? det är väldigt idiotiskt.. Såvida inte man har tänkt o bo tillfälligt en kortare period..

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Ursäkta men ja bara måste fråga, hur tänkte du där ?
Va händer när du tar ett lån o betalar samma pris i mån som för en hyresrätt?
Jo efter ett antal år så har du betalt av den och då får du lägre månadskostnad + att du äger den och har tjänat massa pengar ? :S

Varför skulle någon vettig människa betala lika mkt för en hyresrätt som en bostadsrätt? det är väldigt idiotiskt.. Såvida inte man har tänkt o bo tillfälligt en kortare period..

Så du tror vitvaror, tapeter mm är gratis?

Jag fick dusch, kyl+frys, spisen bytt samt nya tapeter i hallen för.. 0kr?

Just ja, stopp i avlopp gick på 0kr där med, en dörr ska bytas ut.. tror det går på 0kr det med.

Störande grannar? tre varningar och dom är minne blott, vill jag flytta och hittar bättre läge inom samma bolag så behöver jag inte vänta värst länge med flytt.. Ingen förlust när marknads priserna dumpas när det blir svårt med arbeten mm.

Sen finns det absolut inga garantier att man får vinst på sin bostadsrätt, man måste ju lägga in pengar på div saker för att någon ens vill köpa det, svårt att få arbete i området så är det lika svårt att sälja det med.

Så vad är idiotiskt?

Visa signatur

Kebabrulle

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Så du tror vitvaror, tapeter mm är gratis?

Jag fick dusch, kyl+frys, spisen bytt samt nya tapeter i hallen för.. 0kr?

Just ja, stopp i avlopp gick på 0kr där med, en dörr ska bytas ut.. tror det går på 0kr det med.

Störande grannar? tre varningar och dom är minne blott, vill jag flytta och hittar bättre läge inom samma bolag så behöver jag inte vänta värst länge med flytt.. Ingen förlust när marknads priserna dumpas när det blir svårt med arbeten mm.

Sen finns det absolut inga garantier att man får vinst på sin bostadsrätt, man måste ju lägga in pengar på div saker för att någon ens vill köpa det, svårt att få arbete i området så är det lika svårt att sälja det med.

Så vad är idiotiskt?

Varken hyresrätt eller bostadsrätt är idiotiskt, vart vill du komma?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Varken hyresrätt eller bostadsrätt är idiotiskt, vart vill du komma?

Läs tidigare inlägg....

Visa signatur

Kebabrulle