Permalänk

FSP Group

Nu finns FSP Group här på Sweclockers!

Kom gärna med förslag på hur vi kan förbättra våra produkter samt vilka produkter ni tycker saknas i vårt sortiment.

Både negativ och positiv kritik är varmt välkommen.

Tillsammans kan vi göra FSP Group bättre!

Hemsida: http://www.fsp-europe.com/, http://www.fsp-group.com/

Facebook: http://www.facebook.com/FSP.Europe

Permalänk

Eftersom det har varit mycket diskussioner om samarbetet med Ace of Sweden skulle jag vilja vidarebefordra detta utlåtande ifrån FSP Group i hopp om att slippa onödiga inlägg angående vårt samarbete.

"FSP är ett globalt företag och största fokus inom vår verksamhet ligger på kvalitet. Våra kunder skall kunna känna sig 100% säkra när de använder våra produkter. Samarbetet mellan AOS och FSP betyder att AOS är beredda att satsa på framtiden och produkter med god kvalitet. De är medvetna om sitt misstag och är redo att ta nya steg."

Permalänk

Tyck till

Så vad tycker ni kära medlemmar på Sweclockers om produkterna vi erbjuder?

All kritik är välkommen.

God jul allesammans

Permalänk
Medlem

Jag gillar era produkter starkt pga de är prisvärda. Själv har jag 2st 400w som jag är mycket nöjd med!

Nu har jag inte riktigt letat igenom marknaden men jag tror det saknas ett litet, tyst och effektivt aggregat gjort för mini-itx korten som inte bygger på att man har en nätadapter utanför datorn.

specifikationerna skulle kunna vara:
100/200w
80plus (gärna guld)
Tyst

Permalänk
Medlem

Fin trippel post

ONT: Välkommna

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

har 2 FSP nätaggregat
ett FSP Aurum 650W 80+ Gold Modulärt (den datorn är såld)
ett av dom bättre nätaggen jag har haft
har också haft ett FSP 270W FlexATX vilket sitter i en mindre server just nu
båda 2 tickar och går än i dag 4-5 år senare

prisvärda och bra produkter
sen att dom är snygga också (iallafall Aurum serien) är ju inte dumt det heller

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Instämmer med det Volny sa, även om det kanske blir svårt med formfaktorer och kompatibilitet med chassin (Montering i en 3.5" plats, kanske?). Men det hade onekligen varit trevligt!

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se att det fanns nätaggregat med lägre effekt som var modulära dvs 200-300watt samt med lite mer sata kontakter än vad som är brukligt tex 5-6 st, inget som är specifikt för FPS utan är nog ingen har nått sånt, perfekt för servrar och liknade.

Letar just nu nätagg till min NAS som är på planeringsstadiet där jag kommer behöva just 5 eller 6 SATA ström kontakter, FPS 350W 80+ Bronze
är en kandidat, går ju förgrena SATA till fler, men skulle hugga direkt om det fanns som önskan ovan

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Varmt välkomna! Ett av era 700W driver min maskin knäpptyst

Permalänk
Skrivet av volny:

Jag gillar era produkter starkt pga de är prisvärda. Själv har jag 2st 400w som jag är mycket nöjd med!

Nu har jag inte riktigt letat igenom marknaden men jag tror det saknas ett litet, tyst och effektivt aggregat gjort för mini-itx korten som inte bygger på att man har en nätadapter utanför datorn.

specifikationerna skulle kunna vara:
100/200w
80plus (gärna guld)
Tyst

Vi noterar detta. Tack så mycket

Skrivet av juckeyy:

Fin trippel post

ONT: Välkommna

Tack

Skrivet av pumba-kung:

har 2 FSP nätaggregat
ett FSP Aurum 650W 80+ Gold Modulärt (den datorn är såld)
ett av dom bättre nätaggen jag har haft
har också haft ett FSP 270W FlexATX vilket sitter i en mindre server just nu
båda 2 tickar och går än i dag 4-5 år senare

prisvärda och bra produkter
sen att dom är snygga också (iallafall Aurum serien) är ju inte dumt det heller

Låter som du är nöjd med våra produkter. Härligt! Jag skall vidarebefordra detta. Tack så mycket

Skrivet av Cyklar.:

Välkomna!

Instämmer med det Volny sa, även om det kanske blir svårt med formfaktorer och kompatibilitet med chassin (Montering i en 3.5" plats, kanske?). Men det hade onekligen varit trevligt!

Vi noterar detta. Tack så mycket

Skrivet av ggustavsson:

Skulle gärna se att det fanns nätaggregat med lägre effekt som var modulära dvs 200-300watt samt med lite mer sata kontakter än vad som är brukligt tex 5-6 st, inget som är specifikt för FPS utan är nog ingen har nått sånt, perfekt för servrar och liknade.

Letar just nu nätagg till min NAS som är på planeringsstadiet där jag kommer behöva just 5 eller 6 SATA ström kontakter, FPS 350W 80+ Bronze
är en kandidat, går ju förgrena SATA till fler, men skulle hugga direkt om det fanns som önskan ovan

Vi noterar ditt önskemål. Tack så mycket!

Skrivet av FribBe:

Varmt välkomna! Ett av era 700W driver min maskin knäpptyst

Tackar! Vad roligt att du är nöjd med ditt nätaggregat.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare om små, tysta nätdelar för enklare surfdatorer och htpc-lösningar. Bygger man på dessa datorer behöver man inte en 300+ watt nätdel med fläkt.

Permalänk
Medlem

Gött mos, välkomna till Sweclockers!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med mitt FSP Aurum 650W, kabelhanteringen är riktigt trevlig! Riktigt trevligt att kablarna är anpassade efter grafikkort som kräver två kablar. Jag hör inga ljud ifrån det och har aldrig stött på några problem. Väldigt nöjd!

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk

Välkommna!

Sedan Sweclocker's recension av: ACE FSP 460W.
Är jag väldigt imponerad av hur man lyckas tillverka en produkt med så hög kvalité till det priset
Håller i fortsättningen ögonen öppna efter FSP's produkter.

Permalänk
Medlem

Inget specifikt för just FSP, men jag tror många skulle vilja ha modulära nätaggregat i lägre watt-tal med bra effektivitet (gold), vilket i stort sett saknas på marknaden idag.

Bygger man en "vanlig" dator idag har man egentligen inte så jättestora behov av mer än 4-500W egentligen, men de nätaggen har sällan bra effektivitet eller är modulära (åtminstone inte både och). Ofta har man ju inte mer än ett grafikkort, en SSD och en hårddisk, och några fläktar, man har egentligen inte behov av en stor mängd anslutningar som man ofta får "hardwired" på aggregat i de lägre watt- och prisklassen. Speciellt som man kanske har ett lite mindre chassi till de byggena med, tex till en budget-speldator eller ännu hellre en HTPC där man ju sällan har så mycket plats över att lägga överflödiga kablar.

Jag hade velat se det här nätagget i en modulär version http://www.inet.se/produkt/6909587/fsp-aurum-400w-80-gold, (vilket ju redan finns i högre watt-tal).

Permalänk
Medlem

Kör ett av era 400W nätagg i en budget burk, perfekt pris och suverän kvalitet! Det klockrena valet för priset. Inget att klaga på överhuvudtaget!
Även min nätagg som är Fractal Design Integra 500W som jag förstår är tillverkat av er.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FSP Group:

Så vad tycker ni kära medlemmar på Sweclockers om produkterna vi erbjuder?

All kritik är välkommen.

God jul allesammans

Jag ser här i tråden att jag inte är den enda som tycker att det saknas ngt mellan 400W och pico-PSU.

Permalänk
Skrivet av Mr_Flash:

Håller med föregående talare om små, tysta nätdelar för enklare surfdatorer och htpc-lösningar. Bygger man på dessa datorer behöver man inte en 300+ watt nätdel med fläkt.

Jag ska vidarebefordra ditt önskemål. Tack så mycket

Skrivet av Kvickstick:

Gött mos, välkomna till Sweclockers!

Tackar

Skrivet av Anton00b:

Jag är riktigt nöjd med mitt FSP Aurum 650W, kabelhanteringen är riktigt trevlig! Riktigt trevligt att kablarna är anpassade efter grafikkort som kräver två kablar. Jag hör inga ljud ifrån det och har aldrig stött på några problem. Väldigt nöjd!

Härligt att du är nöjd med ditt nätaggregat, jag ska meddela detta. Tack så mycket

Skrivet av Cryptomast3r:

Välkommna!

Sedan Sweclocker's recension av: ACE FSP 460W.
Är jag väldigt imponerad av hur man lyckas tillverka en produkt med så hög kvalité till det priset
Håller i fortsättningen ögonen öppna efter FSP's produkter.

Låter bra. Tack så mycket

Skrivet av Yrch:

Inget specifikt för just FSP, men jag tror många skulle vilja ha modulära nätaggregat i lägre watt-tal med bra effektivitet (gold), vilket i stort sett saknas på marknaden idag.

Bygger man en "vanlig" dator idag har man egentligen inte så jättestora behov av mer än 4-500W egentligen, men de nätaggen har sällan bra effektivitet eller är modulära (åtminstone inte både och). Ofta har man ju inte mer än ett grafikkort, en SSD och en hårddisk, och några fläktar, man har egentligen inte behov av en stor mängd anslutningar som man ofta får "hardwired" på aggregat i de lägre watt- och prisklassen. Speciellt som man kanske har ett lite mindre chassi till de byggena med, tex till en budget-speldator eller ännu hellre en HTPC där man ju sällan har så mycket plats över att lägga överflödiga kablar.

Jag hade velat se det här nätagget i en modulär version http://www.inet.se/produkt/6909587/fsp-aurum-400w-80-gold, (vilket ju redan finns i högre watt-tal).

Vi noterar detta. Tack så mycket för visat intresse.

Skrivet av Eltarion:

Kör ett av era 400W nätagg i en budget burk, perfekt pris och suverän kvalitet! Det klockrena valet för priset. Inget att klaga på överhuvudtaget!
Även min nätagg som är Fractal Design Integra 500W som jag förstår är tillverkat av er.

Vad härligt att du är nöjd med ditt nätaggregat. Tack så mycket

Skrivet av lorgix:

Jag ser här i tråden att jag inte är den enda som tycker att det saknas ngt mellan 400W och pico-PSU.

Jag skall vidarebefordra detta. Tack för din åsikt

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se ett aningen kraftigare nätaggregat i samma utförande som eran 270W FlexATX variant. Kanske typ ett 350W med förövrigt exakt samma mått, då detta är bra anpassat för små system.

Permalänk
Medlem

har aldrig köpt ett FPS agg dirket fanns i några förbyggada datorer och dom har funkat bra, personligen tycker jag att FSP group som märke har ett bra ryckte men man ser alldrig nå FSP agg på på reklam eller så man glömmer lätt bort er när man gör sitt val när man bygger en dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av FSP Group:

Så vad tycker ni kära medlemmar på Sweclockers om produkterna vi erbjuder?

All kritik är välkommen.

God jul allesammans

Fniss raderades gamla tråden?

Välkomna ännu en gång!

Permalänk
Medlem

Välkommen! , Har en liten fråga ang http://www.inet.se/produkt/6909625/fsp-650-80egn-650w-80-gold Nätagget funkar skit bra men de var ej någon kartong till nätagget, kan de vara något inet kanske gjort fel på eller ni som ej packar:)

Mvh zxter

Permalänk
Medlem

På FSP500-60PFG skulle jag önska mig en något längre P2 kabel och även en 6-pinnars "PCIe" power kontakt för att kunna mata grafikkort utan adapterkabel. Känns som lite väl ont om kablar för att vara på ett 500W aggregat. Annars strålande bra aggregat.

Permalänk
Medlem

Hej och välkomna till SweC! Härligt att ha er här.

Jag bygger många system med era OEM agg i 300-350w klassen på jobbet och som hobby.
Och tycker det är jätte synd att ni inte har tagit till och släppt något liknande Corsairs "System Builder" PSU paket.
Vanligtvis brukar jag uteslutande bruka dessa OEM agg då pris/kvalitet är oslagbart. Men ett par skruvar och en cabel-tie kan
ju inte orsaka så pass hög prishöjning om det kommer tejpat till agget?

mvh

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistard:

Hej och välkomna till SweC! Härligt att ha er här.

Jag bygger många system med era OEM agg i 300-350w klassen på jobbet och som hobby.
Och tycker det är jätte synd att ni inte har tagit till och släppt något liknande Corsairs "System Builder" PSU paket.
Vanligtvis brukar jag uteslutande bruka dessa OEM agg då pris/kvalitet är oslagbart. Men ett par skruvar och en cabel-tie kan
ju inte orsaka så pass hög prishöjning om det kommer tejpat till agget?

mvh

Håller med här, lite färg och kabelstrumpor på kablarna skulle sitta perfekt, tror även det skulle locka de lite mer budgetbyggarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej FPS!
Jag har i dagsläget FSP 650W 80+ gold, och det var det bästa inköp jag gjort inom datorkomponenter.
Det är snyggt, tyst, stabilt, effektivt, BILLIGT och har gott om kablar.

Jag skulle dock (som ovan) önska ett modulärt nätagg även det 80+ gold och till ett rimligt pris då när jag kollade kostade ett motsvarande nätagg med 500W effekt ca.1000kr hos en annan tillverkare.

Om ni skulle producera ett motsvarande nätaggregat med 650-700W effekt och till ett pris på 700-800kr så skulle det antagligen sälja väldigt bra. Jag hjälper många bygga ihop datorer här och refererar ofta till era nätaggregat, men det är dock många som insisterar på modulära nätaggregat.

Tack för mycket bra produkter dock.
MVH
//Jonatan

Permalänk
Medlem

Välkomna, välkomna.

Jag måste tyvärr hålla med om att marknadsföringen måste igång på mer allvar. När jag tänker PSU tänker jag Corsair/Antec alternativt Seasonic. Efter man läser runt lite så verkar det ju som om ni erbjuder väldigt bra produkter - jag får väl fundera på att slänga in ett kraftigt nätagg från er i mitt sekundära foto/audio-bygge nu till sommaren.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

Hejsan allesammans! Ursäkta för de sena svaren, kommer försöka ge er svar så snabbt som möjligt i framtiden!

Jag kontaktade min kollega nere i Tyskland för att få ett så korrekt svar på era frågor som möjligt, dessa svar kommer vara på engelska men hoppas att det går bra! Tack än en gång för att ni kommer med era åsikter och synpunkter.

Skrivet av zxter:

Välkommen! , Har en liten fråga ang http://www.inet.se/produkt/6909625/fsp-650-80egn-650w-80-gold Nätagget funkar skit bra men de var ej någon kartong till nätagget, kan de vara något inet kanske gjort fel på eller ni som ej packar:)

Mvh zxter

"All of our bulk models are shipped without package or accesories, since they are intented to be used mostly by system builders who already have these accesories on hand. This way we avoid unnecessary costs and waste. We do have retail versions of our power supplies like HEXA and Aurum that come with an individual box and accesories, for those end-users that want a full retail package."

Skrivet av mistard:

Hej och välkomna till SweC! Härligt att ha er här.

Jag bygger många system med era OEM agg i 300-350w klassen på jobbet och som hobby.
Och tycker det är jätte synd att ni inte har tagit till och släppt något liknande Corsairs "System Builder" PSU paket.
Vanligtvis brukar jag uteslutande bruka dessa OEM agg då pris/kvalitet är oslagbart. Men ett par skruvar och en cabel-tie kan
ju inte orsaka så pass hög prishöjning om det kommer tejpat till agget?

mvh

Skrivet av ygd3n:

Håller med här, lite färg och kabelstrumpor på kablarna skulle sitta perfekt, tror även det skulle locka de lite mer budgetbyggarna.

"Basically same answer as before, our OEM psu come with no accesories at all and the retail ones have all the accesories. We understand the user concerns but most of clients don't need these accesories. We prefer to offer the best possible technology for the price and avoid unnecessary accesories in our bulk models."

Hoppas att ni fått svar på era frågor
Hälsningar FSP Group

Permalänk
Skrivet av Bubben97:

Hej FPS!
Jag har i dagsläget FSP 650W 80+ gold, och det var det bästa inköp jag gjort inom datorkomponenter.
Det är snyggt, tyst, stabilt, effektivt, BILLIGT och har gott om kablar.

Jag skulle dock (som ovan) önska ett modulärt nätagg även det 80+ gold och till ett rimligt pris då när jag kollade kostade ett motsvarande nätagg med 500W effekt ca.1000kr hos en annan tillverkare.

Om ni skulle producera ett motsvarande nätaggregat med 650-700W effekt och till ett pris på 700-800kr så skulle det antagligen sälja väldigt bra. Jag hjälper många bygga ihop datorer här och refererar ofta till era nätaggregat, men det är dock många som insisterar på modulära nätaggregat.

Tack för mycket bra produkter dock.
MVH
//Jonatan

Vad härligt att du är nöjd med ditt nätaggregat! Jag skall vidarebefordra ditt förslag till produkt. Tackar så hemskt mycket.

Skrivet av Janav:

Välkomna, välkomna.

Jag måste tyvärr hålla med om att marknadsföringen måste igång på mer allvar. När jag tänker PSU tänker jag Corsair/Antec alternativt Seasonic. Efter man läser runt lite så verkar det ju som om ni erbjuder väldigt bra produkter - jag får väl fundera på att slänga in ett kraftigt nätagg från er i mitt sekundära foto/audio-bygge nu till sommaren.

Vi noterar detta! Tack så mycket för dina synpunkter!

Permalänk

Inet säljer OEM nätagg med 80+ Gold, ni är hjältar för miljön och konsumenterna med eran deal där, kommer det fortsätta i framtiden med oslagbara erbjudanden?

Visa signatur

...